[9n] Bębny hamulcowe ---> tarcze hamulcowe SWAP

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Zbynon
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 20 mar 2012, 23:12
Lokalizacja: Śląskie

[9n] Bębny hamulcowe ---> tarcze hamulcowe SWAP

Post autor: Zbynon »

Witam.

Czy już ktoś przerabiał ten temat?
Oprócz tarcz, klocków, zacisków, piasty co będzie jeszcze potrzebne.
Jak wygląda temat z przekładką?
Może jakiś gotowy zestaw?
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

Najlepiej znaleźć rozbitka jakiegoś na szrocie i z niego zrobić dawce. Co do tego co napisałeś to prawie na 100% bedą potrzebne jeszcze przewody hamulcowe , czujnik ABS z przewodem. Przerabiałem ten temat kiedyś ale w passacie B4.
Awatar użytkownika
Zbynon
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 20 mar 2012, 23:12
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: Zbynon »

Czyli temat nie taki prosty.
Nigdy nie miałem bębnów z tyłu to mój pierwszy pojazd z tego typu układem hamulcowym.
Głownie chodzi o walory estetyczne podpytam na allegro ile za taki kpl na swap ale na pewno dobije do 500zł.
Które modele 9n miały tarcze z tyłu? Z 9n2 podpasują?
Dzięki za odp.
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

[quote=""Zbynon""]Czyli temat nie taki prosty.
Nigdy nie miałem bębnów z tyłu to mój pierwszy pojazd z tego typu układem hamulcowym.
Głownie chodzi o walory estetyczne podpytam na allegro ile za taki kpl na swap ale na pewno dobije do 500zł.
Które modele 9n miały tarcze z tyłu? Z 9n2 podpasują?
Dzięki za odp.[/quote]

z 9N3 bedą pasować. z Tego co się orientuje to z 9N to miały modele 1.9 TDI i 1.4 16V 101 KM , z 9N3 natomiast tarcze posiadały 1.4 16V 101 KM , 1.6 16V , 1.8 GTI , 1.9 TDI
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

W zależności od wyboru opcji przy zakupie z tego co wiem były montowane tarcze. Ja mam polo 1.4 16V 75KM i mam tarcze z tyłu.
Awatar użytkownika
miodzio
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 06 mar 2012, 20:50
Lokalizacja: Kraków/Nysa

Post autor: miodzio »

Ja kupiłem całą belkę kompletną z tarczami od Skody Fabi ( to to samo) i wrzuciłem do siebie :-D DO wymiany poszły jeszcze linki hamulcowe bo są rożne w stosunku Tarcze/bębny (koszt 47zl) a starą belkę sprzedałem. Koszt całego swapa na gotowo 150zl :grin: a hamulce o niebo lepsze.
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Potrzebujesz:
-zacisk lewy i prawy plus jarzma.
- tarcze hamulcowe
- klocki hamulcowe
- linki ręcznego
- tarcza kotwiczna

Przewody hamulcowe podejrzewam, że dałoby się zostawić, trzeba by jedynie przypiąć elastyczny. Z tego co pamietam ETKĘ, to łożysko i czop zostają bez zmian. Przez to czujnik ABS też.
Sam sie nad tym zastanawiałem, też przez estetykę. Mam jednak nowe oryginalne bębny i trochę szkoda się ich pozbywać...
Awatar użytkownika
klocek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 400
Rejestracja: 10 lip 2012, 17:37
Lokalizacja: Hrubieszow

Post autor: klocek »

9n z 1.4tdi mają tarcze
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

[quote=""klocek""]9n z 1.4tdi mają tarcze[/quote]Mają i nie mają. Ja nie mam.
Obecność tarcz zależy w VW zwłaszcza od mocy silnika.
L
Luki S
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 19 maja 2013, 23:30
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Luki S »

No dla mnie to jakaś porażka producenta... W Polo 6N2 1.4 TDI z 2001 miałem tarcze z tyłu, a teraz w nowym nabytku 9N3 1.4 TDI są już bębny :shock: Żenada, zamiast iść do przodu to się cofnęli w tył... :evil:
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

A skąd wniosek, że się cofnęli.
Bębny to nie jest złe rozwiązanie. Jest bardzo trwałe. Ja swoje wymieniałem po raz pierwszy przy prawie 200 tysiącach.
Tarcze mają głównie wizualne znaczenie na tyle.
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

ja mam tez bębny z tyłu a mam 80 km nawet w daciach sandero tych nowych montują bebny i to 2013 rok !!
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
L
Luki S
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 19 maja 2013, 23:30
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Luki S »

Nie no wiem, że do nowych aut też wsadzają, głównie tych najmniejszych. Ale auta stają się co raz szybsze i cięższe i bębny nie są zbyt efektywne i zdziwił mnie fakt, że w 6n2 były a w 7 lat młodszym aucie już nie... Jedyny słuszny powód "powrotu" do bębnów to obniżenie budżetu, jeszcze trochę i będziemy mieli auta plastikowe :roll:
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Kiedyś w VW było określone od ilu kW z tyłu są tarcze a z przodu jakiej wielkości tarcze.
Teraz nie wiem czym się kierują. Szczerze to nie chciałoby mi się walczyć ze zmianą na tarcze...
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

tak chodziło o obniżenie kosztów a z reszta sa pomiary robione ze takie hamulce jak ja np. mam są wystarczające i nie potrzeba tarcz z tyłu,ja bym wolał osobiście tarcze zawze to inny hamulec jestem przyzwyczajony do GTI golfa :grin:
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”