Strona 1 z 1

[86c] stożek + przelot

: 24 maja 2012, 21:22
autor: Kimi00
Moja Pola (1.3 NZ 55KM)jest w przebudowie i mam pytania co do dolotu i wydechu:
1) Zakładając filtr stożkowy muszę stwożyć jakąś... przejściówke, bo jest tam przepływomierz - z czego to rzeźbić?
2) Czy stożek "coś" da czy wręcz odwrotnie?
3) Jak przerobić kolektor, bo słyszałem, że są jakieś 4-2-1 ale nie pojmuję tego...
4) Czy jeżeli wydłubię środek kata to nie będą falowały obroty?

Re: [86c] stożek + przelot

: 25 maja 2012, 15:12
autor: Crazy
2). zależy jak go zamontujesz. jak będzie ciągnąć ciepłe powietrze to według mnie [quote="Kimi00"]wręcz odwrotnie[/quote] i przyrost mocy z tego co czytałem nie odczuwalny...
Dość dużo słyszałem "ZA" o wkładach K&N do serii, ale swoje kosztuje.

Re: [86c] stożek + przelot

: 25 maja 2012, 15:25
autor: Wiewióra
Nie wiem jak w vw ale w innym aucie miałam filtr stożkowy, nie odczułam czegoś takiego jak "przyrost mocy", ale napewno nastąpiła zmiana momentu obrotowego. Tylko najważniejsze, żeby zamontować tak, aby nie ciągnął ciepłego powietrza.

Re: [86c] stożek + przelot

: 25 maja 2012, 16:09
autor: Czołg GT
Po pierwsze wszystko było i szukaj :!: :banghead: :) Jesteś nowy wiec tak
szkoda roboty i kup gotowy np http://moto.allegro.pl/adapter-na-filtr ... 50049.html
Stożek prawie nic ci nie da odczuwalnego poza twoimi upodobaniami estetycznymi oraz głośniejsza praca silnika, ewentualnie może trochę się lepiej wkręcać na obroty przy dobrym filtrze np. K&N ale bez szału.
kolektor wydechowy idzie zrobić, dużo zabawy gotowy drogi np http://moto.allegro.pl/sportowy-kolekto ... 68688.html podgląd o co chodzi.
Jak masz kata lepiej wyciąć i sprzedać szału nie da i za niego coś innego wstawisz kolejne DB dojdą powinien lepiej oddychać.
Sumując można się bawić ale czy tak czy siak znikome efekty lepsza praca silnika :crazy: i więcej będzie połykał paliwa.

Re: [86c] stożek + przelot

: 25 maja 2012, 18:41
autor: Kimi00
Adapter pewnie zamówię, bo jak mówisz że szkoda roboty to pewnie coś w tym jest. A z tym wyrzuceniem kata nie będzie problemów?? Jak wywaliłem w Vectrze B (2.0 16v - 136KM) to obroty falowały od 1 do 1.5 tyś. Z paliwem to się nie martwie, bo autko ma być do KJS :grin:

Co do doprowadzenia powietrza do stożka myślałem aby zrobić mu lotkę na masce, na wysokości filtra, bo i tak będzie malowana. Podobno gdzieś u mnie w mieście można kupić stożek wraz z adapterem (czy jak się to zwie), więc przynajmniej jeden problem z głowy.

Re: [86c] stożek + przelot

: 26 maja 2012, 0:51
autor: Czołg GT
jak chcesz odczuć coś to mogę ciebie naprowadzić co jak gdzie i u kogo z naszych kolegów z forum, wszystko przerabiane w 3f, samemu idzie się pobawić ale nie obiecuje petardy z NZ :)
10PS nie wielkim wkładem.a to juz poczujesz raczej :grin:

Re: [86c] stożek + przelot

: 26 maja 2012, 8:15
autor: Kimi00
Wiem, że z NZ nie będzie petardy ;) poprostu trafiło mi się ładne Polo więc nie patrzyłem czy to 75 czy 55KM. Jak możesz to daj namiary, bo póki co nie planuję SWAP'a na mocniejszy motor choć marzy mi się od g40 lub przynajmniej ten 75KM.

Re: [86c] stożek + przelot

: 10 cze 2012, 17:56
autor: easyrider
A czy przepływomierz jest także w silnikach z Mono-motronic 'iem?

Re: [86c] stożek + przelot

: 11 cze 2012, 11:10
autor: lukas2305
easyrider, nie.

Re: [86c] stożek + przelot

: 11 cze 2012, 20:04
autor: vwkas18
nie ważny jest stożek
ważne żeby doprowadzić jak najwięcej zimnego powietrza o małej wilgotności

[86c] stożek + przelot

: 29 cze 2012, 12:07
autor: r-tea
Ja się jeszcze podlaczę z zapytaniem. Czym różni się ten kolektor 4-2-1 od innych. Jak rozumiem chodzi o to ze najpierw są 4 rurki potem łącza sie parami w 2 a potem te 2 w jedna i stad to 4-2-1. Ale jaki ma to wpływ na wymianę ładunku. Możecie polecić jakąś ciekawą lekturę? Czy w ogóle stosowanie takich kolektorow ma sens bez uprzedniej wymiany wałka rozrządu o dłuższej fazie współotwarcia zaworów