Strona 1 z 1

[6n / 6n2] kopertówki

: 24 maja 2012, 19:57
autor: Marcinek
Manual pokazujący jak podłączyć kopertówki w boczki drzwi.

Marka : volkswagen
Model : polo 6n / 6n2

Potrzebne rzeczy :
-2 sztuki kopertówek
-przewód dwużyłowy
-ostry nóż (najlepiej do tapet)
-wsuwki żeńskie
-suwmiarka bądź metrówka
-Izolacja
-lutownica
-trochę chęci :P

A więc zaczynamy

Etap 1

należy zdjąć boczki drzwi.

Etap 2

odmierzamy gdzie będzie nasza kopertówka zamocowana, ja wykorzystałem do tego suwmiarkę ustawioną na 45mm

i odmierzamy tak :
Obrazek
dzięki czemu mamy odmierzoną dolną i boczną ściankę.

Następnie należy przyłożyć obudowę kopertówki jednocześnie ustawiając tak żeby było równo i przylegało do wcześniej odmierzonych wymiarów granicznych i odrysować
Obudowa :
Obrazek

Następnie przechodzimy do ciachania boczku :crazy:
UWAGA !! LEPIEJ DOCINAĆ 10 RAZU ABY CIASNO WESZŁO NIŻ ZA PIERWSZYM RAZEM ZEPSUĆ !

Kiedy mamy wycięte zgrubnie otwór należy przymierzyć i sprawdzić gdzie ewentualnie przyciąć aby było cacy :)
Obrazek

Kiedy dotniemy należy przymierzyć i powinno tak miej więcej to wygadać :
Obrazek

Następnie przeciągamy przewody od miejsca gdzie ma być kopertówka ( z zapasem) przez przelotkę do kabiny samochodu.

Końce kabli od strony kopertówki należy zarobić wsuwkami żeńskimi, i zaizolować

Obrazek

podłączyć kopertówki i można założyć boczki spowrotem na drzwi :)

Etap 3

Należy przeciągnąć od strony pasażera przewody pod deską do strony kierowcy.

Później należy zdjąć boczek ( przy szybie czołowej) i odczepić kable zaizolowane czarną izolacją i zdjąć jej trochę przy użyciu nożyka i powinny ukazać się nam 3 kable

1 czerwony
2 brązowy z białym paskiem
3 brązowy z żółtym paskiem

Ja wykorzystałem zapas kabla który zostawiłem od strony kierowcy i wciąłem sie w kable pod słupkiem a mianowicie w kabel "czerwony" i kable "brązowy z białym paskiem" Należy tak wlutować kabel idący od kopertówki, następnie zaizolować i założyć spowrotem słupek na swoje miejsce :)
Obrazek

Kiedy wykonamy te czynności wcinamy kable od strony pasażera do kabli od kopertówki ze strony kierowcy, wlutować kable i zaizolować :)
Obrazek

i w ten sposób nasze kopertówki zaczynają sie włączać przy otwartych drzwiach i gasić przy zamkniętych jaki przy włączeniu lampki wewnętrznej również sie zapalą ;)

No i można powiedzieć job done :P

efekt końcowy
Obrazek


Całkowicie tak samo robimy w 6n2 z tym, że trzeba ominąć przelotkę drzwi a mianowicie zdjąć pierścień trzymający drugą część przelotki ( od strony kabiny) no i przełożyć pod nim przewód i nie zakładając pierścienia wkręcić spowrotem przelotkę
:) później dodam foto :)


Koszt zabawy zależy jak kto ustrzeli kopertówki ja dałem 15zł za sztuke ;)