[6n] Jaki negatyw żeby nie zbierało opon?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Osa
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 318
Rejestracja: 13 mar 2011, 23:02
Lokalizacja: Ruda Śląska/Chorzów

[6n] Jaki negatyw żeby nie zbierało opon?

Post autor: Osa »

Cześć,

Mam pytanie dotyczące negatywu z przodu. Jaki kąt będzie maksymalny żeby mi nie zbierało opon, muszę lekko koła położyć żeby nie tarło. Testował to ktoś albo ma jakąś wiedzę na ten temat?

Dzięki ;)
Ostatnio zmieniony 18 maja 2012, 18:59 przez Osa, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

jedz na ustawienie zbieżności i konta pochylenia koła , zrobią nawet geometrię ,
Awatar użytkownika
Osa
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 318
Rejestracja: 13 mar 2011, 23:02
Lokalizacja: Ruda Śląska/Chorzów

Post autor: Osa »

[quote=""bialy0666""]jedz na ustawienie zbieżności i konta pochylenia koła , zrobią nawet geometrię ,[/quote]
Poważnie?... A może ja im chce powiedzieć jak mi mają koła pochylić
Ostatnio zmieniony 18 maja 2012, 19:10 przez Osa, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
przem_polo
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1177
Rejestracja: 04 lis 2009, 21:17
Lokalizacja: SKL

Post autor: przem_polo »

Tylko na poprawnie zrobionej geometrii nie bedzie zbieralo opon wogole.
Jesli bedziesz pochylal kola to bedzie zbieralo.Dla mnie to niemozliwe,zeby zrobic negatyw i zeby nie scinalo opon.
2011
MajóVWka(28maj),Vag Nysa(4czerwiec),M.I.V.W(7sierpien),SCP(24wrzesien)
Awatar użytkownika
Osa
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 318
Rejestracja: 13 mar 2011, 23:02
Lokalizacja: Ruda Śląska/Chorzów

Post autor: Osa »

[quote=""przem_polo""]Tylko na poprawnie zrobionej geometrii nie bedzie zbieralo opon wogole.
Jesli bedziesz pochylal kola to bedzie zbieralo.Dla mnie to niemozliwe,zeby zrobic negatyw i zeby nie scinalo opon.[/quote]

Zdaję sobie z tego sprawę ale np z tyłu jak masz obniżone robi się negatyw i nie zauważyłem żeby oponom się coś działo wiem, że przód to oś napędowa i trochę inaczej to wygląda. Teoria teorią ale wszyscy wiedzą, że da się zrobić tak żeby było dobrze i tu własnie mam pytanie do tych, którzy eksperymentowali z negatywami ile da się tą teorie nagiąć? ;))
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

poluzuj sobie dwie śruby trzymające zwrotnicę oraz amortyzator - wówczas zobaczysz jaka jest skala regulacji
Awatar użytkownika
Osa
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 318
Rejestracja: 13 mar 2011, 23:02
Lokalizacja: Ruda Śląska/Chorzów

Post autor: Osa »

[quote=""krzyDOLAR""]poluzuj sobie dwie śruby trzymające zwrotnicę oraz amortyzator - wówczas zobaczysz jaka jest skala regulacji[/quote]

ale ja wiem jak to ustawiać.. ;D Mi chodzi o wartość w stopniach czy ktoś się orientuje która będzie w miarę bezpieczna dla opon ;d
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

[quote=""Osa""][quote=""bialy0666""]jedz na ustawienie zbieżności i konta pochylenia koła , zrobią nawet geometrię ,[/quote]

Poważnie?... A może ja im chce powiedzieć jak mi mają koła pochylić[/quote]
poważnie
nie musisz im gadać na pewno mają wartości jak powinny być pochylone koła i cała reszta ,niezależnie od marki czy modelu pojazdu, może tzw fachowcy z listewkami itp... , oraz z poziomicą przy kole do ustawiania mogą nie wiedzieć ,więc zbieżność od 0*+ - 10' , pochylenie koła masz ujemne -25'+- 20' .oczywiście przy dobrej geometrii jak pisze kolega przem_polo.
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

[quote=""Osa""]Mi chodzi o wartość w stopniach[/quote]to jest już indywidualna kwestia - zależy to od ET i obniżenia. mi majster na geometrii ustawił po jednym stopniu na stronę i mówi że tak jest bezpiecznie dla mnie i dla opon.
t
tomoff
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 19 cze 2009, 11:45

Post autor: tomoff »

kat pochylenia kola teoretycznie nie ma nic do nierownego darcia opon tzn w jakis tam granicach no do -2.5
darcie opon to tylko i wylacznie zbieznosc !! ale ona wynika z konstrukcji zawieszenia tzn tak jak ktos to zaprojektowal i mozemy zrobic sobie pochylenie -2 i ustawic zbierznosc np jak to w starych VW na 0 i przy jezdzie na wprost nie ma prawa nic zdierac ale !! jak skrecimy troche kola to juz sie wszystko pierdzioli bo zawias bys projektowany na inny kat pochylenia i ot to caly problem

w niektorych autach np BMW mamy seryjnie kat pochylenia nawet -2,5 i zbiezne na 2 i nic sie nie "drze" ale przy tyle tam gdzie nie ma skretu ;-) a wszystko po to aby tyl "klinowal sie " ostro na nawierzchni
Serwis grupy VAG i nie tylko diagnostyka elektronika mechanika Chiptuning CZESTOCHOWA info PW GG2771750
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

Deska ma z tyłu grubo ponad dwa stopnie na (-) i opony je strasznie szybko ;)
no ale sam chciał :mrgreen: :rotfl:
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”