Strona 1 z 1

[6N] Kilka kwestii odnośnie "modernizacji"

: 05 maja 2012, 18:29
autor: Rdsik
Witam,
Posiadam VW Polo 6n w dość przyzwoitym stanie.
Niedawno zrobiłem całą zawieszkę i lalunia trzyma się drogi że aż miło.
Niestety urodziła się z wadą sercową posiada bowiem 1.3 ADX które ani nie jedzie, ani mało nie pali.
Dodatkowo to totalny golas a brakuje jednak wspomy na mieście.

Chciałbym to zmienić.

1. Zmiana silnika z 1.3ADX na 1.6AEA
Z tego co wyczytałem wystarczy kupić goły silnik bez osprzętu. Wtrysk, kolektory, łapy, alternator i inne pierdoły zostają od ADX. Wymiany tylko komp od AEA a resztę przerzucamy.
Chciałbym zostać przy obecnej skrzyni 1.3. Z tego co wiem to podchodzi bez oporów.
W adx nie mam immo, więc po zmianie kompa od aea nie powinno być problemu tak?

2. Dołożenie wspomy.
Kupujemy wszystko co potrzeba czyli: zbiorniczek, węże, maglownicę, pompę i flanszę.
Demontujemy starą maglownicę, wsadzamy nową wraz z osprzętem na silnik i heja?

Re: [6N] Kilka kwestii odnośnie "modernizacji"

: 05 maja 2012, 19:31
autor: czaja
[quote="Rdsik"]W adx nie mam immo[/quote]
zostało wymontowane czy jak? czy tak ci się wydaje że nie ma immo?

Re: [6N] Kilka kwestii odnośnie "modernizacji"

: 05 maja 2012, 19:41
autor: Rdsik
[quote="czaja"][quote="Rdsik"]W adx nie mam immo[/quote]
zostało wymontowane czy jak? czy tak ci się wydaje że nie ma immo?[/quote]
Nie zauważyłem aby w kluczyku coś "było".

Re: [6N] Kilka kwestii odnośnie "modernizacji"

: 05 maja 2012, 19:45
autor: czaja
[quote="Rdsik"]Nie zauważyłem aby w kluczyku coś "było".[/quote]
czyli rozbierałeś kluczyk??? bo w środku jest pastylka o wymiarach ok. 2x5mm i każde seryjne Polo 6N miało immobiliser w standardzie.
reasumując, kupując silnik kup go z immo i kompem co by nie było niespodzianek. chyba że masz dobrego magika co to przekoduje. bo tak też można zrobić. ale szczegóły to muszą podać bardziej oblatani w temacie.

Re: [6N] Kilka kwestii odnośnie "modernizacji"

: 05 maja 2012, 20:00
autor: Rdsik
[quote="czaja"][quote="Rdsik"]Nie zauważyłem aby w kluczyku coś "było".[/quote]
czyli rozbierałeś kluczyk??? bo w środku jest pastylka o wymiarach ok. 2x5mm i każde seryjne Polo 6N miało immobiliser w standardzie.
reasumując, kupując silnik kup go z immo i kompem co by nie było niespodzianek. chyba że masz dobrego magika co to przekoduje. bo tak też można zrobić. ale szczegóły to muszą podać bardziej oblatani w temacie.[/quote]
Dlatego można wziąć dodatkowo immo+pastylkę, lub przeprogramować VAG'iem.

Re: [6N] Kilka kwestii odnośnie "modernizacji"

: 05 maja 2012, 20:19
autor: Jabolek
[quote="Rdsik"]Dlatego można wziąć dodatkowo immo+pastylkę, lub przeprogramować VAG'iem.[/quote]

Vagiem lepiej nie ryzykować bo można całkiem immo uwalić... już temat przerabiałem.

Re: [6N] Kilka kwestii odnośnie "modernizacji"

: 06 maja 2012, 11:18
autor: Rdsik
Ale po za tym to wszystko okej.
Czyli do swapa potrzebny:
silnik 1.6 AEA
komp
immo
pastylka do kluczyka

Do wspomagania:
-pompa z flanszą do silnika
-węże
-zbiorniczek
-maglownica

Re: [6N] Kilka kwestii odnośnie "modernizacji"

: 07 maja 2012, 10:12
autor: Skfarek
Rdsik przejrzyj mój wątek robiłem dokładnie taki swap z zostawieniem skrzyni z ADXa włącznie, immo w 1.3 było (auto z 1994 r.).

Jabolek ja z tego co pamiętam miałem przeprogramowane immo i nie było problemów, a jak nie to zawsze można wywalić :)