[9N] Wycieraczki przednie - zatrzymują się w połowie szyby
: 03 maja 2012, 17:36
Witam,
Mam problem z wycieraczkami przednimi w swojej polówce 9N (1,9 SDI z 2002 roku).
Otóż zatarł sie mechanizm wycieraczek. Kilka dni temu chcąć przetrzeć szybę, wycieraczki poruszyły się tak na około 2 cm do góry i więcej już nic.
Wczoraj po przeszukaniu internetu i przeczytaniu wielu postów doszedłem do wniosku, że to zatarty mechanizm wycieraczek.
Faktycznie tak było, zdemontowałem podszybie, wyjąłem cały mechanizm wraz z silnikiem od wycieraczek.
Okazało się, że zapieczony był trzpień od strony kierowcy - czyli standard (Polo, Golf, Passat - wszędzie to wystepuje).
Mechanizm rozebrałem, wyczyściłem i nasmarowałem. Złożyłem wszystko do kupy - tu była niezła przeprawa.
Założyłem wycieraczki i ... działają ale nie tak jak trzeba. :-(
Po włączeniu trybu czasowego wycieraczki robią cykl, ale nie dochodzą do końca szyby (na dół) tylko zatrzymują się tak gdzieś w 1/3 całego cyklu od dolnej krawędzi szyby.
Bieg II i III dziłają poprawnie, ale jak je wyłączę to również wycieraczki nie zatrzymują się na dole - tak jak powinny.
Dodam tylko, że ustawienia ramion całego mechanizmu są poprawne - mają być w jednej linii - jest tak jak napisane w książce "Sam naprawiam...) - prawidłowo, bo inne ustawienie powoduje, że wycieraczki wychodzą poza obręb szyby.
Nie sprawdzałem przekaźników, jak dobrze myślę to pewnie są w kabinie przy pedałach, tylko który sprawdzić ?
Nie podpinałem pod kompa, ale zaraz to zrobię jak napiszę tego posta.
Ciekaw jestem, czy ktoś już spotkał się z takim objawem (co jest przyczyną, jak to naprawił?).
Zastanawiam się, czy mogłem coś uszkodzić podczas naprawy zapieczonego mechanizmu wycieraczek ?
Mam problem z wycieraczkami przednimi w swojej polówce 9N (1,9 SDI z 2002 roku).
Otóż zatarł sie mechanizm wycieraczek. Kilka dni temu chcąć przetrzeć szybę, wycieraczki poruszyły się tak na około 2 cm do góry i więcej już nic.
Wczoraj po przeszukaniu internetu i przeczytaniu wielu postów doszedłem do wniosku, że to zatarty mechanizm wycieraczek.
Faktycznie tak było, zdemontowałem podszybie, wyjąłem cały mechanizm wraz z silnikiem od wycieraczek.
Okazało się, że zapieczony był trzpień od strony kierowcy - czyli standard (Polo, Golf, Passat - wszędzie to wystepuje).
Mechanizm rozebrałem, wyczyściłem i nasmarowałem. Złożyłem wszystko do kupy - tu była niezła przeprawa.
Założyłem wycieraczki i ... działają ale nie tak jak trzeba. :-(
Po włączeniu trybu czasowego wycieraczki robią cykl, ale nie dochodzą do końca szyby (na dół) tylko zatrzymują się tak gdzieś w 1/3 całego cyklu od dolnej krawędzi szyby.
Bieg II i III dziłają poprawnie, ale jak je wyłączę to również wycieraczki nie zatrzymują się na dole - tak jak powinny.
Dodam tylko, że ustawienia ramion całego mechanizmu są poprawne - mają być w jednej linii - jest tak jak napisane w książce "Sam naprawiam...) - prawidłowo, bo inne ustawienie powoduje, że wycieraczki wychodzą poza obręb szyby.
Nie sprawdzałem przekaźników, jak dobrze myślę to pewnie są w kabinie przy pedałach, tylko który sprawdzić ?
Nie podpinałem pod kompa, ale zaraz to zrobię jak napiszę tego posta.
Ciekaw jestem, czy ktoś już spotkał się z takim objawem (co jest przyczyną, jak to naprawił?).
Zastanawiam się, czy mogłem coś uszkodzić podczas naprawy zapieczonego mechanizmu wycieraczek ?