[86c2f] Problem - strzelanie podczas skręcania i inne

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

v
vocal
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 19 kwie 2011, 13:07

[86c2f] Problem - strzelanie podczas skręcania i inne

Post autor: vocal »

Witam

Mam pewien problem, mianowicie o to chodzi że podczas kręcenia kierownicą strzela gdzieś w okolicach kierownicy. Zauważyłem to dopiero dzisiaj, gdy zdjąłem koło żeby zobaczyć dlaczego tak słabo hamuje ( okazało się tarcza pokrzywiona, nowe klocki były założone 2 msc. temu, wyglądają na dobre, przy wymianie tarcz odrazu klocki tez wymienić? ) .

Zamieszczam poniżej zdjęcia, proszę was o ocenę czy wszystko na zdjęciach jest ok, jeśli nie to co i jak sie to nazywa i ewentualnie jaki koszt nowej części.

Od strony kierowcy:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Od pasażera:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dodatkowe pytanie, jak przymocować dobrze boczki żeby nie odstawały jak na poniższym zdjęciu? idzie gdzieś kupić takie zatrzaski lub jakiś patent macie na to? :)

Obrazek

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

Osłona przegubu prawa strona do wymiany nie wykluczone ze sam przegub już też. (zdj 4)

Gumy stabilizatora wyglądają na wytrzaskane (zdj 3)

co do końcówek drążków ciężko coś po zdjęciach powiedzieć.

Tapicerka ma mocowania pod uszczelką spróbuj je troche podoginać tak by złapały tapicere
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

Strzela rownież jak auto stoi?

To może być górne łożysko amortyzatora. Sam niedawno wymieniałem komplecik z przodu, bo lewe strzelało.
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
v
vocal
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 19 kwie 2011, 13:07

Post autor: vocal »

[quote=""Bruczyk""]Osłona przegubu prawa strona do wymiany nie wykluczone ze sam przegub już też. (zdj 4)

Gumy stabilizatora wyglądają na wytrzaskane (zdj 3)

co do końcówek drążków ciężko coś po zdjęciach powiedzieć.

Tapicerka ma mocowania pod uszczelką spróbuj je troche podoginać tak by złapały tapicere[/quote]

1. Żeby sprawdzić czy przegub tez do wymiany trzeba rozebrać wszystko?

2. Widziałem że gumy kosztują groszowe sprawy, łatwa wymiana? jakie oznaki wytrzaskanych gum?

3. Próbowałem już dociskać te zatrzaski od tapicerki al nic to nie dało, no trudno, coś chyba wymyśle.

[quote=""Ralph""]Strzela rownież jak auto stoi?

To może być górne łożysko amortyzatora. Sam niedawno wymieniałem komplecik z przodu, bo lewe strzelało.[/quote]

Tak, strzela jak auto stoi, w jeździe raczej tego nie słyszałem wcześniej.

Wybaczcie że tyle pytań zadaje ale jestem samoukiem, i wolę siedzieć 3 dni w garażu i sam zrobić :P
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

Czy przegub do wymiany kola na maksa w prawo jedynka i ruszasz, kola na maksa w lewo jedynka i ruszasz jak nic nie strzela to jest ok. wystarczy dac nowy smar i gume. zeby wymienić gume w tym modelu czeka Cię wyciąganie całego zawieszenia.

Klucz 19(przeważnie) , 2x17, imbus 6 do odkręcenia zacisków nasadowy 30 do odkręcenia śruby centralnej.

najlepiej mieć kilka różnych takich kluczy.

zaczynasz od śruby centralnej jedna osoba do samochodu naciska na hamulec druga odkręca śrubę nie raz trzeba sporego ramienia nawet i 2m

następnie odkręcasz śrubę górnego mocowania amortyzatora (pod maska) zostawiasz nakręconą nakrętke na 2/3 zwoje

podnosisz samochód i sciągasz koło

odkręcasz gałkę drążka kierowniczego i go sciagasz.

może się udać młotkiem bijesz z boku gniazda nigdy w samą gałkę. jak sie nie uda to ściągacz lub odkręcic od maglownicy. klucz 13.

później sciągasz zacisk.

a następnie odkręcasz śrubę trzymającą sworzeń wahacza. jest dość ukryta i tam potrzeba 2x 17 najlepiej jeden plaski oczkowy drugi nasadowy na grzechotce z średnim przedłużeniem.

jak wyciągniesz srubę to jakaś rura ok 1m ( z lewej strony na wachacz i pod skrzynie biegów, z prawej na stabilizator i pod wachacz) naciskasz na tą rurę i troche po niej skacząc starsasz się wyciągnąć zworzeń z gniazda.

jak się uda to odkręcasz pozostałe 2 zwoje nakrętki górnego mocowania i wyciągasz kolumnę

do wymiany górnego łożyska potrzebny jest jeszcze ściągacz do sprężyn i klucz do amortyzatorów. można sobie poradzić bez ale to już młotek i majzelek.


składanie w odwrotnej kolejnosci

uff napisanie tego zajęło mi dłużej niż wyciagnięcie zawieszenie przy uzyciu klucza pneumatycznego:)


Objaw wtrzaskanej gumy stabilizatora to plywający przód
v
vocal
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 19 kwie 2011, 13:07

Post autor: vocal »

dziękować za tutorial i za odpowiedzi :* :)

wymieniłem przegub od strony kierowcy, tarcze, wyczyściłem zacisku wraz z wymiana gum na tłoczkach, wymieniłem cylindry i linki z tylu, i takie tam jeszcze.

Dozbierałem trochę i chciałem wymienić prawy przegub, ale..

Przegub minimalnie wygląda inaczej niż poprzedni, ale gdy patrzyłem na 3 przeguby, każdy był trochę inny.

Wszystko zrobiłem tak jak w lewym przegubie, poskładałem i tu ZONKKKK

Najpierw chce ruszyć, i jest chrobotanie, przy końcu pełnego skrętu, obojętnie czy w lewo czy prawo (testowane na miejscu) nagle głośno strzeli. OK, wiem, przegub wyleciał z tego walka, dzisiaj rozebrałem, znów nakładam, nabijam, skręcam, testuje jazdę do przodu, ok zabiera, skręcam w prawo max, lewo max ok, dokręcam kolo, chce wyjeżdżać, pełny skręt w prawo i znów strzeliło ;/ znów wypadł przegub z walka ;/

dlaczego? zepsuty przegub wewnętrzny? zły przegub zewnętrzny?

rano chce jechać po części więc proszę o szybką odpowiedź jeśli da rade ;)
Awatar użytkownika
Tholin85
Początkujący
Początkujący
Posty: 116
Rejestracja: 25 wrz 2011, 16:11

Post autor: Tholin85 »

Witam
ten sam problem przy skręcie w lewo. Prawy przegub masakryczne strzela.
Wiem ze głupie pytanie ale.
ten przy kole czy przy skrzyni?
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

przy kole, ale jak wymiana to wszystkie przy jednym zawzięciu wiadomo koszta wzrastają ale zazwyczaj jeden robisz a za chwile kolejny. Przerabiane
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
Awatar użytkownika
Tholin85
Początkujący
Początkujący
Posty: 116
Rejestracja: 25 wrz 2011, 16:11

Post autor: Tholin85 »

jakiej firmy jest oryginalne montowany(firma)?
bo ceny w intercars sa różne od 50zl do 200.

czy twoja Bruczyk tyczu się też wymiany przeguby ?
v
vocal
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 19 kwie 2011, 13:07

Post autor: vocal »

Mógł by ktoś odpowiedzieć na moje pytanie?

przed chwila próbowałem inny przegub, i to samo się dzieje ;/
Awatar użytkownika
Tholin85
Początkujący
Początkujący
Posty: 116
Rejestracja: 25 wrz 2011, 16:11

Post autor: Tholin85 »

http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 25&t=15342
tutek jak wymienić przegub

ja wymieniłem na PASCAL G1W001PC i nadal strzela.
jak skręcam maks w lewo to strzela. ale jak cofam z skręconymi maks w lewo to nie strzela.
jak maks w prawo to nie strzela ani do tyłu ani przodu.

Więc co strzela?

przy okazji dokręciłem łożyska tył bo było koło luźne.http://vwpolo-squad.pl/viewtopic.php?t= ... 1fb2686621
Awatar użytkownika
Lodzio525
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 553
Rejestracja: 30 maja 2009, 9:41
Lokalizacja: Poznań GRU

Post autor: Lodzio525 »

nie myslal ktos o lozyskach i springach ??
[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 28&t=14553]Moje Tornado Red/Black Polo ]
-------------------------------------------------------
Kozienice 10r.
Wilcze Laski 10r.
Pławniowice 10r.
Ślesin 11r.
Przełazy 11r.
Dzierżązna
Awatar użytkownika
Tholin85
Początkujący
Początkujący
Posty: 116
Rejestracja: 25 wrz 2011, 16:11

Post autor: Tholin85 »

[quote=""Lodzio525""]nie myslal ktos o lozyskach ....??[/quote]
na piaście z przodu.??

[quote=""Lodzio525""] springach ??[/quote]
co to? po polsku sprężyny
dodam ze to jest to cofnięte kolo prawehttp://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... 6&start=20
Awatar użytkownika
Tholin85
Początkujący
Początkujący
Posty: 116
Rejestracja: 25 wrz 2011, 16:11

Post autor: Tholin85 »

[quote=""Czołg GT""]przy kole, ale jak wymiana to wszystkie przy jednym ...[/quote] wszystkie to znaczy wewnętrzny i zewnętrzny czy prawy i lewy zewnętrzny? bo ja wymieniłem tylko zewnętrzny.
Awatar użytkownika
Lodzio525
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 553
Rejestracja: 30 maja 2009, 9:41
Lokalizacja: Poznań GRU

Post autor: Lodzio525 »

tzn ze jak robisz stronę to całą
[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 28&t=14553]Moje Tornado Red/Black Polo ]
-------------------------------------------------------
Kozienice 10r.
Wilcze Laski 10r.
Pławniowice 10r.
Ślesin 11r.
Przełazy 11r.
Dzierżązna
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”