[86c2f] gaśnie gdy zimny.Dziwne zachowanie TPS.
: 27 kwie 2012, 13:14
Witam kolegów.
Mam taki problem że polo gaśnie na na wolnych obrotach. Problem występuje tak do 50 st C. Potem jak już się nagrzeje jest ok tylko czasem obroty skoczą do 1100 i tak się utrzymują. Zauważyłem też że jak zgaszę światła to obroty prawie zawsze wzrastają do 1100.
Silnik to 3f po po swapie z AAU i remoncie (zawory+panewki+pierścienie+ wszystkie uszczelki). Wymienione świece, kable WN, kopułka i palec. Wszystko porządne zamienniki. Podciśnienia sprawdzone. Zapłon wyregulowany zgodnie z zaleceniami dla digifanta.
Podpiąłem laptopa z VWTool i przejechałem się kilka km obserwując wartości z data blocks (#2). I zauważyłem, że sygnał z TPS wariuje. Jak auto się już nagrzeje to ma podwyższone obroty (tak do 1050-1100). Sygnał z TPS pokazuje w tym czasie wartość 95. Czasami wartość ta spada do 10 i wtedy obroty spadają do normalnych. Także mam wrażenie że te obroty wariują przez ten czujnik TPS. Tak jakby wskazywał na przepustnicę w pełni otwartą. I teraz pytanie: czy tej przepustnicy nie trzeba czasem adaptować. W AAU nie było takiej potrzeby ale czy w 3F się adaptuje po czyszczeniu przepustnicy? Nowy czujnik jest poza dyskusją z racji na brak zamienników i wysoka cenę oryginału. A może ktoś ma możliwość podpięcia VWToola i sprawdzenia czy jemu też tak pokazuje ten TPS? Bo może w ogóle to co innego.
Proszę o pomoc.
Mam taki problem że polo gaśnie na na wolnych obrotach. Problem występuje tak do 50 st C. Potem jak już się nagrzeje jest ok tylko czasem obroty skoczą do 1100 i tak się utrzymują. Zauważyłem też że jak zgaszę światła to obroty prawie zawsze wzrastają do 1100.
Silnik to 3f po po swapie z AAU i remoncie (zawory+panewki+pierścienie+ wszystkie uszczelki). Wymienione świece, kable WN, kopułka i palec. Wszystko porządne zamienniki. Podciśnienia sprawdzone. Zapłon wyregulowany zgodnie z zaleceniami dla digifanta.
Podpiąłem laptopa z VWTool i przejechałem się kilka km obserwując wartości z data blocks (#2). I zauważyłem, że sygnał z TPS wariuje. Jak auto się już nagrzeje to ma podwyższone obroty (tak do 1050-1100). Sygnał z TPS pokazuje w tym czasie wartość 95. Czasami wartość ta spada do 10 i wtedy obroty spadają do normalnych. Także mam wrażenie że te obroty wariują przez ten czujnik TPS. Tak jakby wskazywał na przepustnicę w pełni otwartą. I teraz pytanie: czy tej przepustnicy nie trzeba czasem adaptować. W AAU nie było takiej potrzeby ale czy w 3F się adaptuje po czyszczeniu przepustnicy? Nowy czujnik jest poza dyskusją z racji na brak zamienników i wysoka cenę oryginału. A może ktoś ma możliwość podpięcia VWToola i sprawdzenia czy jemu też tak pokazuje ten TPS? Bo może w ogóle to co innego.
Proszę o pomoc.