Strona 1 z 2

[6n2]Ładowanie

: 09 kwie 2012, 18:42
autor: zyga9
Witam posiadam polo 2001 r z silnikiem 1.4 TDI.Kiedy zapalam auto miernik wskazuje poziom prądu w aku na poziomie 12,6 V i dopiero po osiągnięci pow 2,5tys obrotów alternator zaczyna ładowanie a na mierniku wskazuje 14.0 V .Czy to normalne że alternator włącza ładowanie po osiągnięciu 2,5 tys obrotów ? .Na mam informacji na kokpicie o braku ładowania podczas zapalania .

Re: [6n2]Ładowanie

: 09 kwie 2012, 20:46
autor: Stanley
Domniemam, że mierzysz napięcie na zaciskach aku, jeżeli tak, to zmierz bezpośrednio na śrubie alternatora (M8). Gdy tuż po uruchomieniu będzie 14 V, to najprawdopodobniej są zaśniedziałe styki kabla między aku i alternatorem.

Re: [6n2]Ładowanie

: 09 kwie 2012, 21:55
autor: zyga9
Co to ma do rzeczy ? .Mierze prąd na aku plusie i minusie .Po przygazowaniu alternator zaczynał ładować aku tylko dlaczego ?

Re: [6n2]Ładowanie

: 10 kwie 2012, 13:20
autor: Zico63c
A kontrolka ładowania zaświeca się PRZED uruchomieniem samochodu? Raaczej regulator lub obwód wzbudzenia. Opisy były nie tak dawno.

Re: [6n2]Ładowanie

: 11 kwie 2012, 6:17
autor: zyga9
tak kontrolka zapala sie przed zapaleniem auta.Prosze o pomocnicze linki .

Re: [6n2]Ładowanie

: 11 kwie 2012, 11:04
autor: Zico63c
Czyli kontrolka i jej przewód są w porządku, pozostaje regulator, rzadziej sam alternator.
Oto długi temat o sprawie, jest chyba wszystko:
viewtopic.php?f=182&t=38395

Re: [6n2]Ładowanie

: 11 kwie 2012, 22:11
autor: zyga9
Kupiłem nowy regulator napięcia lecz nie wiem jak odkręcić stary ;/.Może ktoś pomóc z montażem ?

Re: [6n2]Ładowanie

: 11 kwie 2012, 23:13
autor: Zico63c
Najczęściej należy wymontować, niestety, alternator - chodzi o to by zdjąć plastykową osłonę tylną alternatora. Pod nią jest widoczny regulator, dwie śrubki, "pikuś"!
W niektórych silnikach udaje się zdjąć osłonę bez demontażu lub po częściowym przechyleniu alternatora na mocowaniu.

Re: [6n2]Ładowanie

: 12 kwie 2012, 6:46
autor: zyga9
W którym miejscu znajdują sie 2 śrubki trzymające koszyk osłaniający regulator napięcia ?

Re: [6n2]Ładowanie

: 12 kwie 2012, 8:12
autor: Zico63c
To jest alternator od Golfa 2 ale regulator wygląda podobnie. Jedną ze śrubek wskazuje czarna strzałka, druga jest symetrycznie z drugiej strony regulatora; widać go doskonale. To jest całość ze szczotkami.
Obrazek

Re: [6n2]Ładowanie

: 12 kwie 2012, 19:42
autor: zyga9
Mój schemat wygląda inaczej więc to mi nic nie mówi .W którym miejscu znajduje sie w polo tzw niebieski kabel wzbudzający ?

Re: [6n2]Ładowanie

: 13 kwie 2012, 1:29
autor: Zico63c
To alternator z mojego Golfa 3, 1,9 TDI. Polo jest teraz w podróży. Ponieważ są one praktycznie identyczne (choć inne od tych z Golfa 2 ;) ) wstawię teraz właśnie to.
Obrazek
Osłonę demontuje się po odpięciu wtyczki z dwoma przewodami (Diesel) lub jednym przewodem (benzynowy) od wzbudzenia, zaznaczony strzałką i odkręceniem głównego przewodu prądowego B+. Obudowa jest mocowana trzema wkrętami oraz zaczepami po bokach. Po jej zdjęciu będzie wiadomo o co chodzi.

Re: [6n2]Ładowanie

: 13 kwie 2012, 6:18
autor: zyga9
Właśnie moja wtyczka ma 2 przewody jeden czerwony a drugi niebieski .Do czego służą ?

Re: [6n2]Ładowanie

: 13 kwie 2012, 21:43
autor: zyga9
http://hurtowniarozrusznikow.pl/Start.a ... FSRTAwMDg=
założyłem ten regulator i nie ma teraz wcale ładowania ;/.

Re: [6n2]Ładowanie

: 14 kwie 2012, 0:45
autor: Zico63c
Dobrze to Kolega kupił?
Czy numer alternatora u Kolegi jest na tej liście zastosowań, tej w linku? Jaki jest ten altek: Valeo czy Bosch, jaki ma numer w/g VW, jaki był numer regulatora? I tak dalej.
O ile się nie mylę, oznaczenia wyjść regulatora powinny być D+ oraz DF lub D+ oraz W.