[6N] korek wlewu, wymiana oleju w skrzyni

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

r
raf7
Początkujący
Początkujący
Posty: 140
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:35
Lokalizacja: Ostrołęka

[6N] korek wlewu, wymiana oleju w skrzyni

Post autor: raf7 »

Niedawno wymieniałem simmering wybieraka, bo ciekło niemiłosiernie, chciałem dolać oleju, ale pojawił się problem z odkręceniem korka wlewowego, więc tymczasowo wlałem od góry skrzyni przez czujnik prędkościomierza, nie wiem ile uciekło, ale wlałem ok 300ml i nie mam 100% pewności, że jest ok, a zalewać ponad ten otwór się nie powinno, bo od zalewania służy korek wlewowy i do tego zakresu powinno być oleju. Więc zmuszony będę wymienić olej w skrzyni, ale jak wspomniałem mam problem z odkręceniem tego korka, no właśnie o ile spustowy jest nisko, to dostęp jakiś jest i da się nałożyć przedłużkę i pociągnąć w stronę wachacza, największy problem jest z wlewowym, znajduję się on tak niefortunnie, że szkoda, gadać, mam klucz 17, taka L-ka, tylko że klucz jest za krótki żeby zruszyć korek, nałożenie przedłużki w postaci rurki nic nie daje, można to tylko zrobić od góry (bo od dołu i tyłu przeszkadza wachacz), z tym, że nie można tego wykonać, bo przeszkadza ścianka grodziowa, a z góry przewody hamulcowe i nie można zrobić chociażby obrotu do ponownego przełożenia klucza, kombinowałem z śrubą 8cm a z drugiej strony 2 nakrętkami i na to klucz nasadowy, ale jest jeszcze gorzej, brak jakiejkolwiek możliwości ruchu, musiałbym mieć taką śrubę co by wystawała aż do wnęki na koło, z tym, że takich to nikt nie produkuje. Macie jakieś pomysły? Chyba, że nikt się jeszcze nie podejmował wymiany w warunkach garażowych.
Nie wiem czy dobrze, myśle, ale czy klucz pneumatyczny z długim przedłużeniem (do wnęki koła) nie był by jakimś rozwiązaniem?
m
mistrzsieci
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie - okolice Włocławka

Post autor: mistrzsieci »

Z korkiem są problemy, ale bez przesady...

Tak w ogóle to było o tym kilka razy na forum - możesz poszukać... U mnie ta śruba również była solidnie dokręcona ale wyjąłem akumulator, zdemontowałem ten metalowy trzymak linki sprzęgła i dałem radę metrową linkę wsadzić... Poszło całkiem dobrze - nie wiem czemu u Ciebie są takie duże problemy :O
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

[quote=""raf7""]kombinowałem z śrubą 8cm a z drugiej strony 2 nakrętkami i na to klucz nasadowy, ale jest jeszcze gorzej, brak jakiejkolwiek możliwości ruchu,[/quote]

no ja właśnie tak robiłem tylko że nie kręciłem zwykłym kluczem a trykotką, szło ciężko bo po małym kawałku ale poszło i operacja wykonana od góry bez odkręcania czegokolwiek.
m
mistrzsieci
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie - okolice Włocławka

Post autor: mistrzsieci »

Ja za 2 razem wykonałem to tak samo jak i kolega Jabolek. Wystarczy mocna grzechotka, najlepiej taka z około 60 ząbkami to można krótkie ruchy wykonywać. Nie powinno być problemu a co do tego, że śruba idzie po kawałeczku to prawda, jak się człowiek trochę przyłoży do kręcenia to po 5 minutach jest jego :)
Obrazek

Obrazek

Obrazek
r
raf7
Początkujący
Początkujący
Posty: 140
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:35
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: raf7 »

[quote=""mistrzsieci""]Ja za 2 razem wykonałem to tak samo jak i kolega Jabolek. Wystarczy mocna grzechotka, najlepiej taka z około 60 ząbkami to można krótkie ruchy wykonywać. Nie powinno być problemu a co do tego, że śruba idzie po kawałeczku to prawda, jak się człowiek trochę przyłoży do kręcenia to po 5 minutach jest jego :)[/quote]

zgadza się podstawa to dobry klucz imbus 17 o solidna grzechotka, z dużą ilością zębów, żeby można było wykonywać małe ruchy. Stary olej był strasznie ciemny i do tego dziwnie śmierdział. Zalałem skrzynie nowym G060726A2, teraz lewarek chodzi jak nóweczka.
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”