[6n2] Czy ustawia się geometrie?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

[6n2] Czy ustawia się geometrie?

Post autor: tomsson »

Witam

Czy w 6n2 ustawia się geometrie? Zbieżność okej, ale kąty? Wymieniłem amortyzatory i nie wiem czy jechać na geometrie.

Jak pojechałem wcześniej na geometrie to gościu manewrował tylko drążkami, stąd mój wniosek, że geometrii się chyba nie ustawia?

Pozdrawiam
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Gulunio
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 656
Rejestracja: 25 cze 2009, 0:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Gulunio »

Ustawia się kąty zawieszenia, przechodziłem to nie dawno. Oczywiście tylko przodu bo belka jest nie ustawialna.
Evergreen :)

Klucze 2010 | Kozienice 2010 |...
Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

Post autor: tomsson »

[quote=""Gulunio""]Ustawia się kąty zawieszenia, przechodziłem to nie dawno. Oczywiście tylko przodu bo belka jest nie ustawialna.[/quote]

Na forum "sam naprawiam" otrzymałem odpowiedź, że tylko zbieżność.

Nie mam fasolek na amortyzatorze. W jaki sposób u Ciebie ustawiano kąty?
Pozdrawiam
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

amortyzator na dole jest na dwóch śrubach, i tam jest możliwość ruchu..również u siebie ustawiałem geometrię
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
Awatar użytkownika
przem_polo
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1177
Rejestracja: 04 lis 2009, 21:17
Lokalizacja: SKL

Post autor: przem_polo »

[quote=""Toto""]amortyzator na dole jest na dwóch śrubach, i tam jest możliwość ruchu..również u siebie ustawiałem geometrię[/quote]
Potwierdzam.Drazki i sworznie sluza do ustawiania zbieznosci.Katy ustawia sie dlatego,zeby nie cielo opon.Jesli masz watpliwosci nie rob tego,ale jak bedziesz mial opony podciete z jednej strony to twoja sprawa.
2011
MajóVWka(28maj),Vag Nysa(4czerwiec),M.I.V.W(7sierpien),SCP(24wrzesien)
s
stillo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 371
Rejestracja: 20 lis 2008, 13:07
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: stillo »

w 6N2 masz do ustawienia:
Pochylenie koła, zbieżność jednostronną i całkowitą.
Wczoraj miałem wszystko ustawiane po zmianie amortyzatorów z przodu.

Co ciekawe na wydruku z komputera mam, że na tylnej osi mam złe pochylenie koła z prawej strony,złą zbieżność całkowitą i jakąś geometryczną oś jazdy. Fakt faktem wartości przekroczone o ok -0,06% albo i mniej.

Ustawia się tylko przód bo tył jest nie do ruszenia.
Obrazek
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

[quote=""stillo""]Co ciekawe na wydruku z komputera mam, że na tylnej osi mam złe pochylenie koła z prawej strony,złą zbieżność całkowitą i jakąś geometryczną oś jazdy. Fakt faktem wartości przekroczone o ok -0,06% albo i mniej.[/quote]

Pewno belka lekko trzaśnięta na dziurze krawężniku.
Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

Post autor: tomsson »

Zapraszam do dyskusji
Zwrotnica posiada 2 otwory do mocowania śrubami z amorem. Tak samo jak Vectra B. Tak samo jak Corsa. Tak samo jak Astra II. Gdzie tam jest jakaś regulacja geometrii? Na tych 2 śrubach i ich luzie po 0.5mm?
Nie sądzę.

Dla mnie GEOMETRIA to kąt wyprzedzenia zwrotnicy i kąt pochylenia koła. Niech przybliżą temat, bo patrząc na rysunki z katalogu ETKA nie widzę, czym można by cokolwiek poza zbieżnością regulować.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
przem_polo
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1177
Rejestracja: 04 lis 2009, 21:17
Lokalizacja: SKL

Post autor: przem_polo »

Wlasnie to 0.5mm,a nawet wiecej robi roznice to 3,4stopnie przestawione i po jednym sezonie opony do wymiany.Jak myslisz jak sie robi negatyw z tylu.Wlasnie na takich odchylach.Rob jak uwazasz.Wszystko wyzej zostalo napisane.
2011
MajóVWka(28maj),Vag Nysa(4czerwiec),M.I.V.W(7sierpien),SCP(24wrzesien)
Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

Post autor: tomsson »

Pozostaje mi pojechać na stacje i dowiedzieć się jak to naprawdę jest.

Dam znać gdy się dowiem.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

W 6N2 ustawia się geometrie. Dopiero od modelu 9N geometrii się nie da ustawić.
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

[quote=""tomsson""]Zapraszam do dyskusji
Zwrotnica posiada 2 otwory do mocowania śrubami z amorem. Tak samo jak Vectra B. Tak samo jak Corsa. Tak samo jak Astra II. Gdzie tam jest jakaś regulacja geometrii? Na tych 2 śrubach i ich luzie po 0.5mm?
Nie sądzę.

Dla mnie GEOMETRIA to kąt wyprzedzenia zwrotnicy i kąt pochylenia koła. Niech przybliżą temat, bo patrząc na rysunki z katalogu ETKA nie widzę, czym można by cokolwiek poza zbieżnością regulować.
[/quote]
widzę, że zdanie osób, które ustawiały geometrię dla Ciebie nie jest ważne, bo ktoś gdzieś Ci napisał co innego...a pewnie jakbyś mu rzucił oznaczeniem "6n2" to nawet nie wie o co chodzi...ale jeśli słowa nie wystarczą:

Obrazek Obrazek

tak wyglądały kąty po wymianie zawieszenia i nie przypilnowaniu przeze mnie właśnie tych dwóch śrub, później musiałem je poluzować i podciągnąć koło żeby jako tako dało się jeździć :)

rzekłbym: "błogosławieni, którzy nie widzieli, a uwierzyli" :crazy:
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

Toto
ja bym rzekł: negatywa Panie nie musisz robić :D
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
m
mistrzsieci
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie - okolice Włocławka

Post autor: mistrzsieci »

byłem ostatnio w dobrym warsztacie i tam mi ustawiono zarówno zbieżność jak i geometrię więc raczej się da ustawić ją... Co do samego ustawiania się nie znam ale jednak się da skoro za to zapłaciłem (a właściciela znam i nie zrobił mnie w bambuko)
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

Post autor: tomsson »

Odkopię temat. Po wymianie amortyzatorów i sprężyn jak pojechałem na geometrie to kąty miałem ustawione idealnie, nie trzeba było ich zmieniać. Pozdrawiam
Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”