[9N] jak rozlaczyc przewody od filtra paliwa?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

l
lasek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 23 lis 2008, 11:07

[9N] jak rozlaczyc przewody od filtra paliwa?

Post autor: lasek »

Witam,

Posiadam Polo 1.2 benzyna 47kw 2003r. Mam problem dzisiaj nie moglem go odpalic. najpierw chce sprawdzic i wymienic filtr paliwa gdyż nigdy go nie wymienialem a kto wie moze nigdy nie byl. Po zlokalizowanu filtru w zaden sposob nie moge zdjac przewodow z filtra, silowalem sie ale troche balem sie zeby niczego nie uszkodzic. Moze mi ktos podpowiedziec jak sie zdejmuje z filtra te przewody, czy musze miec jakies specialne narzedzia?
I ewentualnie jaki filtr powinieniem zakupić ?

Zdjecia jak obecnie wyglada filtr paliwa i połączne przewody przedstawiam tutaj:

Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Bierzesz płaski wkrętak i wyjmujesz takie zatrzaski z końcówek wężyków. Na tym pierwszym zdjęciu jeden z wężyków ma niebieski ten zatrzask. One mają kształt litery U. Jak je wyjmiesz, wężyki powinny zejść.

BTW. Na następny raz wstawiaj miniaturki!!!
l
lasek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 23 lis 2008, 11:07

Post autor: lasek »

Wielkie dzieki za pomoc i sorki za obrazki. Czyli kazdy z tych przewodow bedzie mial taki zatrzask? Sprobuje wyjąć. A wiesz moze jaki filtr powinienem kupic do tego modelu?
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

[quote=""lasek""]Wielkie dzieki za pomoc i sorki za obrazki. Czyli kazdy z tych przewodow bedzie mial taki zatrzask? Sprobuje wyjąć. A wiesz moze jaki filtr powinienem kupic do tego modelu?[/quote]
Każdy ma. Te pozostałe po prostu mają je czarne i na pierwszy rzut oka ich nie widać. Jak będziesz je wyciągał, uważaj żebyś ich nie połamał... jak jak ściągałem to niestety jeden połamałem... :/ Jaki kupić? Ja w InterCarsie kupiłem filtr firmy FILTRON - dałem za niego 55zł. Jak będziesz kupował uważaj, żeby miał on wyprowadzenia na 3 wężyki. Były polówki z filtrem tylko na dwa wężyki - taki początkowo kupiłem i musiałem wymieniać. Po modelu i silniku powinieneś bez problemu dostać odpowiedni filtr.
A żeby zdjąć sam filtr, to oczywiście musisz odkręcić tę czarną obejmę. Z tego co pamiętam to jest ona na jedną śrubę krzyżakową.

Pozdrawiam
l
lasek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 23 lis 2008, 11:07

Post autor: lasek »

Dzieki za rady. Ta obejme juz dzisiaj odkrecalem ale poniewaz nie mogle rozlaczyc przewodow to spowrotem przykrecilem.
Nie wiesz moze jak sprawdzic poprawnosc dzialania pompy paliwa, bo jadna z rzeczy jakie musze sprawdzic jest to?
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Po przekręceniu zapłonu pompę paliwa powinieneś wyraźnie słyszeć. Po włączeniu zapłonu przez ok 5-7 sekund słychać jak pompa pompuje paliwo do silnika. Jak podniesiesz siedzisko kanapy i wyjmiesz tę gumową zaślepkę otworu pompy jeszcze bardziej będziesz ją słyszał.
Pozdrawiam
k
krzysztof65
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 277
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:21

Post autor: krzysztof65 »

Wymieniałem ostatnio filtr i robiłem to tak,owe przetyczki wciska się wkrętakiem i pociąga do tyłu szybko-złącze(najpierw żeby trochę zluzować popchnij w kierunku filtra),zwróć uwagę po wymontowaniu właśnie na przetyczki te od zbiornika mają kształt podkowy a od strony silnika jest pełna,uważaj też na typ filtra ponieważ ja kupiłem 3 bary a powinienem mieć 4 bary mam silnik 59 kW.
k
krzychobal
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 20 wrz 2010, 11:59

Post autor: krzychobal »

potwiedzam manual mojego poprzednika.te przetyczki wciska się a nie wyciąga.Po wciśnięciu pociąga się końcówkę do tyłu. Żeby łatwiej je wcisnąć można końówki psiknąć wd. Jako pierwszy wcisnąłem ten niebieski prostokącik.a sposób opisany jest też w książce ''Sam naprawiam...." Pozdarawiam miłośników polo.
j
jak_rog
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 11 lut 2010, 18:48

Post autor: jak_rog »

Witam. Muszę troszkę odświeżyć ten temat ...
I stało się. Złączki wyłamane i tylko wciśnięte oraz przyklejone żeby nie spadły. Czy ma ktoś namiary czy można kupić same takie złączki czy trzeba z przewodami całymi ?
A może ktoś wymieniał te złączki i te kawałki przewodów na całe gumowe przewody ? nie wiecie czy dużo roboty żeby wymienić te przewody ze złączkami na gumowe bo one się chowają pod zbiornik (te 2 sztuki) i nie wiem jak się do nich dobrać.
Pozdrawiam i czekam na rady.
G
Grzela300
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 270
Rejestracja: 07 sie 2009, 8:44

Post autor: Grzela300 »

Tutaj masz te szybkozłączki
http://sklep.intercars.com.pl/?grut=102 ... eaf=102007
To zależy co połamałeś, zostało Ci kawałek plastiku w przewodzie paliwowym? Jest trochę zabawy żeby to wydłubać.
Awatar użytkownika
piotrek1993
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 224
Rejestracja: 29 lis 2011, 19:47
Lokalizacja: Siedlce/Mazowieckie

Post autor: piotrek1993 »

Możesz powiedzieć w którym miejscu jest dokładnie ten filtr?
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

[quote=""piotrek1993""]Możesz powiedzieć w którym miejscu jest dokładnie ten filtr?[/quote]

Pod progiem, przed prawym tylnym kołem.
k
krzysztof65
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 277
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:21

Post autor: krzysztof65 »

Na szrocie wyciąg całe przewody od zbiornika do filtra i na spokojnie wyjmiesz same zatyczki no i stracisz na,, piwo,,
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”