[9N] błąd 18049

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

r
raf7
Początkujący
Początkujący
Posty: 140
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:35
Lokalizacja: Ostrołęka

[9N] błąd 18049

Post autor: raf7 »

Po podpięciu do VAG TOLLS kablem kkl pojawił mi się błąd 18049 P1641

Z opisów znalazłem że problem dotyczy:

Please check DTC Memory of Air Condition ECU

Co najlepsze, błąd po wykasowaniu wraca.
Sprawdzałem manualną klimę po 5km trasie i chyba nie chłodzi (bieg 4-ty, AC włączone), zaglądałem pod maskę i te rurki od klimy były gorące, a wydaje mi się, że powinny być zimne. A i klima nabijana i sprawdzana była w sierpniu, wszystko wtedy było w porządku.

Da się coś z tym fantem zrobić?
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

Może zwyczajnie czynnik chłodzący się ulotnił juz?
r
raf7
Początkujący
Początkujący
Posty: 140
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:35
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: raf7 »

[quote=""Mati_9N""]Może zwyczajnie czynnik chłodzący się ulotnił juz?[/quote]

no chyba, bo nic innego mi nie przychodzi do głowy, tym bardziej że nigdzie nie znalazłem podobnego problemu (przekopałem inne fora VAG),być może przez zimę, gdzieś wyciekł (nabijana była 26 sierpnia 2011r.), trzeba w takim razie sprawdzić szczelność i napełnić ponownie klimę.
r
raf7
Początkujący
Początkujący
Posty: 140
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:35
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: raf7 »

dziś przeskanowałem vag comem i oto ci mi wyszło:


Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 6Q0 820 045
Component: Klimaanlage X0840
1 Fault Found:
00819 - High Pressure Sensor (G65)
07-00 - Signal to Low

Doczytałem się, że ten błąd "00819 - High Pressure Sensor (G65)" - wskazujący na czujnik, może się pojawiać, także jak nie ma czynnika w układzie. W Vag Tolls nadal pokazuje błąd 18049 i nie daje się on wykasować.

Pojawiły mi się także 2 inne błędy (świecił mi się od wczoraj EPC, który już się nie pokazuje)

to chyba coś z komunikacją z ABS (kontrolka nie świeci, nie zaświeciła się nigdy)
Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 6Q0 907 379 L
Component: ABS FRONT MK60 0101
Coding: 0001097
Shop #: WSC 00788
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
013 - Check DTC Memory - Intermittent

oraz
trzeba się przyjrzeć akumulatorowi

1 Fault Found:
01598 - Drive Battery Voltage
07-10 - Signal to Low - Intermittent
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

te dwa ostatnie to wykasować, bo to błedy sporadyczne.
Podbij no kiedy do mnie to przeskanujemy VCDS'em. mam pożyczony kabelek od shao.
r
raf7
Początkujący
Początkujący
Posty: 140
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:35
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: raf7 »

[quote=""czaja""]te dwa ostatnie to wykasować, bo to błedy sporadyczne.
Podbij no kiedy do mnie to przeskanujemy VCDS'em. mam pożyczony kabelek od shao.[/quote]

Wygląda mi to na uszkodzenie czujnika G65, sprawdzałem, też czy czynnik jest i po zdjęciu zaworka i naciśnięciu na kulkę gaz się ulatniał.

Ostatnie skanowanie dało takie błędy

Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 6Q0 820 045
Component: Klimaanlage X0840
4 Faults Found:
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
28-10 - Short to B+ - Intermittent
00819 - High Pressure Sensor (G65)
07-00 - Signal to Low

Address 09 -------------------------------------------------------
Controller: 6Q1 937 049 C
Component: 00 BN-SG. 1S33
Coding: 25742
Shop #: WSC 00788
1 Fault Found:
01598 - Drive Battery Voltage
07-10 - Signal to Low - Intermittent
Aku do wymiany? (daje 12,20V)

Wymienię ten czujnik i zobaczymy, jak by nic to nie dało, to jak będę w bliżej stolicy, to się odezwę do ciebie.
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

tez mam podobne napiecie na aku i ten błąd. jeżdze caly czas i zadnych problemów nie ma. a co do błedu z V68 to jest to błąd od nastawnika ciepło/zimno. możesz ten silniczek wyjąć i przeczyścić potencjometr i będzie ok, lub też wymienic go. Koszt nowego cos kolo 300zł :D
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

[quote=""Mati_9N""] Koszt nowego cos kolo 300zł :D[/quote]
Nie 300, a 500zł. Wiem, bo pytałem w ASO. Poza ASO nigdzie tego nie dostaniesz. Zamienników nie ma - pytałem w Inter Carsie. Jedynie ręczne dłubanie poprzez podmiankę ścieżki z ręcznego, odpowiedniego potencjometru jest w stanie naprawić problem na amen. Czyszczenie sprawdza się ma max 2 lata.
r
raf7
Początkujący
Początkujący
Posty: 140
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:35
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: raf7 »

wymieniłem czujnik, trochę gazu uszło, bo dało się słyszeć jak syczy
Po skanowaniu VAG wyszło tak

Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 6Q0 820 045
Component: Klimaanlage X0840
5 Faults Found:
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
28-10 - Short to B+ - Intermittent
00819 - High Pressure Sensor (G65)
07-10 - Signal to Low - Intermittent
00819 - High Pressure Sensor (G65)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent


Wszystko się dało skasować i teraz nie pojawia się żaden błąd.
Bloki pomiarowe wyglądają tak

Obrazek

Po załączeniu klimatyzacji zmienia się jedynie wartość (no units) na 6 przy wyłączonej klimatyzacji. Czy powodem może być brak czynnika chłodzącego i dlatego pokazują te dwie wartości same zera
Load 0.0 % i Absolute Pres 0 bar
r
raf7
Początkujący
Początkujący
Posty: 140
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:35
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: raf7 »

Okazało się, że czynnika nie było, musiał uciec czujnikiem, który już wcześniej wymieniłem razem z oringiem, klima nabita, działa znakomicie, natomiast przed nabiciem, jak i po, wisi mi cały czas błąd na VAGu

01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
55-00 - Adaptation Not Successful

i nie daję się skasować bo powraca po 10sekundach. Co z tym fantem zrobić?
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

Przeczyścić potencjometr silniczka a następnie poprawnie wykonać adaptację :)
r
raf7
Początkujący
Początkujący
Posty: 140
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:35
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: raf7 »

[quote=""Mati_9N""]Przeczyścić potencjometr silniczka a następnie poprawnie wykonać adaptację :)[/quote]

Zrobiłem samą adaptację, najpierw wiało zimnem potem ciepłem i na koniec wróciło do zimna, słychać było domykanie klapek, ale niestety nie daję się usuwać ten błąd. Mati jak dostać się do tego silniczka i w jaki sposób go przeczyścić (w manualach nie znalazłem).
Rozumiem, że dopiero po wyczyszczeniu potencjometru, bezproblemowo usunę feralny błąd nieuduanej adaptacji 01271?
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

[quote=""raf7""][quote=""Mati_9N""]Przeczyścić potencjometr silniczka a następnie poprawnie wykonać adaptację :)[/quote]

Mati jak dostać się do tego silniczka i w jaki sposób go przeczyścić (w manualach nie znalazłem).
Rozumiem, że dopiero po wyczyszczeniu potencjometru, bezproblemowo usunę feralny błąd nieuduanej adaptacji 01271?[/quote]

słabo szukałeś ;)
viewtopic.php?f=25&t=28794 - manual - tam jest odnośnik do niemieckiej stronki. Google translaotr i jechane. Cos idzie zrozumieć.
Ponadto polecam zapoznanie się z tym tematem:
viewtopic.php?f=188&t=12112&start=20 (strona 2) - tam też jest odnośnik do jeszcze jednego tematu.
temat obszernie poruszony na forum. Jak dla mnie tam już jest chyba wszystko powiedziane :) :amen:

co do błędu adaptacji - najprawdopodobniej tak. Porządne przeczyszczenie potencjometru kontaktem do regeneracji potencjometru powinno zadziałać. Tylko ostrzegam: Najprawdopodobniej rozwiąże to Twój problem na rok - dwa. Potem problem powróci jak bumerang. Wiem z doświadczenia. :roll:

Pozdrawiam
r
raf7
Początkujący
Początkujący
Posty: 140
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:35
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: raf7 »

odświeżam temat
Nacieszyłem się tylko pół roku działającą klimatyzacją, obecnie już nie chłodzi, zero reakcji sprężarki po naciśnięciu przycisku, po przeskanowaniu wyświetla błąd czujnika G65, można też zauważyć że pressure jest 0, czyli czynnik się ulotnił. Pytanie moje brzmi, bo sprawdzałem w maju, szczelność w serwisie i było wporządku, czy możliwa jest ucieczka czynnika po 6msc? Czy feler może być w 2 zaworkach i tamtędy ucieka czynnik, dlatego nic nie wychwycili?

Niżej dwa błędy które nie dają się usunąć.
2 Faults Found:
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
55-00 - Adaptation Not Successful
00819 - High Pressure Sensor (G65)
07-00 - Signal to Low

Druga sprawa, czy mogę z naprawą klimy zaczekać do wiosny, coś się stanie jeśli nie będzie czynnika i oleju w przewodach, przez zimowe miesiące?
Wstępnie planuje, też wymienić osuszacz (czy jest to wykonalne we własnym zakresie? nie mogę znaleźć żadnego wątku na ten temat)
oraz kupić i wymienić potencjometr V68, bo czyszczenie pomogło na 4msc i obecnie jeżdżę z uchylonymi oknami, bo mam saunę, pomimo pokrętła ustawionego na zimne powietrze.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”