Strona 1 z 1
[6n2] Sworzeń wachacza
: 03 mar 2012, 20:24
autor: TOFIK_6n2
Przetrzepałem troche forum ale w sumie wszedzie co znajde o sforzniach i zwrotnicach z 6n2 na duze heble to kazdy pisze o zamianie lewy i prawy. Tak patrze ze jednak maja inne numery orginałów. Sa jakies roznice w rostawie ? Mozliwe jets ze mi moga troche kont wypychac na dole po takiej zamianie ? Kiedys jak mialem zwrotnice od AFH moglem bez problemu konty ustawiac, w tym momencie mam -2 st i nic z tym nie da rady zrobic ;/
Re: [6n2] Sworzeń wachacza
: 03 mar 2012, 21:33
autor: turzol
[quote="TOFIK_6n2"]Przetrzepałem troche forum ale w sumie wszedzie co znajde o sforzniach i zwrotnicach z 6n2 na duze heble to kazdy pisze o zamianie lewy i prawy. Tak patrze ze jednak maja inne numery orginałów. Sa jakies roznice w rostawie ? Mozliwe jets ze mi moga troche kont wypychac na dole po takiej zamianie ? Kiedys jak mialem zwrotnice od AFH moglem bez problemu konty ustawiac, w tym momencie mam -2 st i nic z tym nie da rady zrobic ;/[/quote]
Jakie masz zwrotnice? Jeśli z AFH to w nich nie zamieniasz miejcami sworzni. Sworznie zamieniasz lewa z prawą tylko w przypadku zwrotnic z 6N2 16V lub 6N GTI
Re: [6n2] Sworzeń wachacza
: 03 mar 2012, 23:08
autor: krzyDOLAR
etka podaje że sworznie zamieniane są miejscami, tylko w wypadku gdy auto było seryjnie wypuszczone na 14-stkach:
a 14 to rozumiem że pakiet 256 przód + 232 tył?
Re: [6n2] Sworzeń wachacza
: 04 mar 2012, 9:56
autor: turzol
ELSA tak traktuje samochody z 14'' obręczami w 6N
Jeśli zatem przy zwrotnicach z 6N GTI gdzie punkt osadzenia sworznia jest inny niż w przypadku zwrotnicy z AFH zamontujemy złymi stronami sworznie, to rozjadą się kąty
Natomiast dla 6N2 wygląda to tak. Zwrotnice dla pojazdów od 55kW w góre mają już inny punkt osadzenia sworznia identyczny jak GTI. np. moje 6N2 1.4 16V AUA ma już zwrotnice idento jak 6N/6N2 GTI
Z resztą w Elsie rozpisane jest to dość szczegółowo
Re: [6n2] Sworzeń wachacza
: 04 mar 2012, 10:08
autor: turzol
Poniżej fotki nowej ori zwrotnicy z 6N pod tarcze 256mm.
Zwróćcie uwagę na punkt osadzenia zwrotnicy. Otwór jest nawiercony nad literką
A
To nad którą literką (A lub C) nawiercony jest otwór determinuje typ zwrotnicy . Nigdzie indziej nie ma wybitego na obudowie żeliwnej
6N0 407 255 A - zwrotnica pod tarcze 256mm ale nie GTI
6N0 407 255 C - zwrotnica pod tarcze 256mm GTI (AJV lub AFH po nr nadwozia 6NXY-281179, 6N2 - wszystkie silniki powyżej 55kW)

Poniżej zwrotnice zdemontowane z 6N2 GTI - takie same są w 6N GTI. Otwór nad literką
C
Reasumując.
Jeśli ktoś ma zwrotnice pod 256mm ale z literką
A sworznie montujemy symbolami L3, R3 w kierunku jazdy.
W przypadku zwrotnic pod 256mm ale z literką
C sworznie montujemy symbolami L4, R4 w kierunku jazdy, w przeciwnym razie kąt wyprzedzenia zwrotnicy nie zostanie zachowany
Re: [6n2] Sworzeń wachacza
: 05 mar 2012, 0:33
autor: TOFIK_6n2
turzol
są jeszcze zwrotnice z AFH które maja mocowanie sforznia idealnie na srodku jak w przypadku 239 . hmm mowiac ze rozjada sie kąty masz na mysli ze dolna czesc zwrotnic moze sie rozjechac na boki ? Kurna byc moze koles co mi zakladal zwrotnice nie zamienil stronami sworzni jak mu mowilem;/
U mnie jest problem właśnie taki ze dolna czesc zwrotnicy za bardzo wystaje i nie mogę wogole ustawić konta lepszego niz -2
Re: [6n2] Sworzeń wachacza
: 05 mar 2012, 8:01
autor: Borek
TOFIK_6n2 tylko, że te ewentualne róznice będą tylko w kącie wyprzedzenia zwrotnicy(koło bardziej z przodu lub tyłu nadkola), a u ciebie jest problem tego, że masz za duży negatyw którego nie możesz zmniejszyć - jakby sworznie wypychały koła mocniej na dole. Tyle, że sworzeń nie może być "krótszy" bo niby gdzie, kulka już bardziej w stronę środka wahacza nie będzie
Re: [6n2] Sworzeń wachacza
: 05 mar 2012, 10:14
autor: TOFIK_6n2
Tak ale nie wiem czy mocOwanie w wachaczu nie jest pod katem czyli przenoszac go lewa prawa automatycznie sie przesuwa
Odp: Re: [6n2] Sworzeń wachacza
: 05 mar 2012, 12:05
autor: turzol
[quote="Borek"]TOFIK_6n2 tylko, że te ewentualne róznice będą tylko w kącie wyprzedzenia zwrotnicy(koło bardziej z przodu lub tyłu nadkola), a u ciebie jest problem tego, że masz za duży negatyw którego nie możesz zmniejszyć - jakby sworznie wypychały koła mocniej na dole. Tyle, że sworzeń nie może być "krótszy" bo niby gdzie, kulka już bardziej w stronę środka wahacza nie będzie[/quote]
Dokladnie jest tak jak pisze Borek. W przypadku pomylenia swozni miejscami kolo cofnie sie do tylu w strone nadkola
Wytapane z SGS2
Re: [6n2] Sworzeń wachacza
: 05 mar 2012, 17:09
autor: TOFIK_6n2
No to nie wiem co moze byc u mnie przyczyna rozjechania sie kol :/
Re: [6n2] Sworzeń wachacza
: 13 mar 2012, 13:53
autor: TOFIK_6n2
Porownywałem dzis zwrotnice od AFH z centralnym otworem do zwrotnic od TDI z otworem na punkcie c. Okazuje sie ze w AFH mocowanie sforznia jest o 3 mm osadzone w głąb zwrotnicy.
Pamietam ze jak mialem zwrotnice od AFH nie mialem wogole problemu z kontami mozna bylo je na 0,0 ustawic. Teraz mam zwrotnice od TDI i niestety konty mam na -2,2 i nie moge bardziej wpion kola ustawic. Sforzenie juz na fasolkach sa na maksa wbite w wachacz a gorna czesc zwrotnicy z amorem wyciagnieta jets na maxa na zewntarz. Ja rozumiem ze gleba robi negatyw ale kiedys moglem jako tako ustawic kolo.
Pytanie do osob co maja zwrotnice z mocowaniem na punkcie C TDI itp z heblami na 256 cyz macie pryz gebie problem z negatywem ?
Re: [6n2] Sworzeń wachacza
: 02 maja 2013, 14:24
autor: Archeo
Odkopuje temat który dotyczył wersji 55kw w góre. W moim przypadku potrzebuje zdjęcie jak ma być zamontowany sworzeń wahacza po obu stronach auta w polo 6n2 1,4 44kw. Związku z tym że są niesymetryczne czy mają być tak zamontowane aby były bliżej tyłu czy przodu auta ?
Byłem u dwóch mechaników i każdy mówił co innego.
Re: [6n2] Sworzeń wachacza
: 02 maja 2013, 14:55
autor: krzyDOLAR
prawy:
lewy:
