[6n] dziwne mulenie w 1.4 16v

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

w
wbr98wa
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 80
Rejestracja: 10 gru 2011, 14:51

[6n] dziwne mulenie w 1.4 16v

Post autor: wbr98wa »

cześć
panowie zauważyłem coś takiego.
auto odpala idealnie i chodzi ok, ale mam taki problem że dusi go podczas jazdy przez chwile a poźniej ciągnie dobrze.

przy delikatnym ruszeniu i próbie dodania gazu jest słabe i nie wkręca się na obroty, jak przekroczy 3.000 to jest już ok.

Świece sobie musze wymienić ale wczesniej było ok, czy związane to może być z brakiem kompletnego dolotu?
Nie mam całej rurki i klapki ciepło zimno.
podcisnienie podłączone do listwy wtryskowej.
J
Jacek5514
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 15 sie 2011, 23:13

Post autor: Jacek5514 »

silnik AUA? prawdopodobnie brak przepływomierza, ewentualnie sonda lambda, i możliwe jeszcze ze pompka paliwa ale to mało prawdopodobne
w
wbr98wa
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 80
Rejestracja: 10 gru 2011, 14:51

Post autor: wbr98wa »

silnik AFH.
gdzie jest ten przepływomierz?
podejrzewam to coś po lewej stronie na kolektorze ssacym :)
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

nie ma żadnego przeplywomierza. Wymień świece i w tedy zobacz.
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

a co z sondą ? sprawdzałeś na kompie czy coś nie halo ?
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
w
wbr98wa
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 80
Rejestracja: 10 gru 2011, 14:51

Post autor: wbr98wa »

musze ustawić mu dobrze zapłon, przestawiłem aparat zapłonowy o kilka mm i jest lepiej.
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

przede wszystkim napisz kolego czy świeci Ci się "check" na zegarach...ja bym obstawiał coś z EGRem, sam mam podobnie, w zakresie ok. 2 tys. obrotów jest taka jakby dziura i silnik zamula, nie zawsze to się dzieje i nie zawsze w tym samym zakresie obrotów, po podłączeniu do kompa wywala przede wszystkim błąd EGRa, po czasie dochodzą inne błędy, ale wszystko zaczyna się od tego...polecałbym wizytę u elektryka...sam muszę się wybrać :grin: co do EGR to kiedyś elektryk mi mówił, że jak padnie to nie koniecznie trzeba go wymieniać, a wystarczy przeprogramować, ale ile w tym prawdy to nie wiem :)

edit.

kurde zamuliłem...Ty masz 6n więc trochę inna konstrukcja silnika, więc to co napisałem może jednak nie być to :)
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

ustaw dobrze zapłon na stroboskopie, też miałem kiedyś podobnie że do 3k mulił a po ustawieniu zaczął chodzić tak że byłem w szoku
w
wbr98wa
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 80
Rejestracja: 10 gru 2011, 14:51

Post autor: wbr98wa »

panowie trochę dupa.
jak ustawie aparat to jest przez chwile dobrze poźniej znowu mulenie...

EDIT:
Podejrzewam filtr paliwa.
ostatnio wyjeździłem paliwo prawie do 0 i od tego czasu zaczęły się problemy....
Awatar użytkownika
krrisu17
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 241
Rejestracja: 07 lis 2011, 17:57

Post autor: krrisu17 »

Witam,mam podobny problem tyle ze w silniku 1.4 AEX w 6N. Tylko ze ja pod maska mam wszystko oryginalne,swiece sa nowe,kable tez . Przed wymiana swiec i kabli bardziej muliła,po wymianie juz mniej ale jednak , odczucie tak jakby ja zalewało czy cos,obroty rosna a predkosc nie i przy tym duzo pali . Gdy wymieniałem kable i siwece to zauwazyłem ze kostka do 3 wtrysku była spocona troche. Co moge jeszcze zrobic ewentualnie? Dodam ze filtry i olej sa nowe .
moja była mała suucz ;) variatka :D viewtopic.php?f=91&t=46437
w
wbr98wa
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 80
Rejestracja: 10 gru 2011, 14:51

Post autor: wbr98wa »

nowa kopułka= brak poprawy
nowy filtr powietrza= brak poprawy

nowy filtr paliwa-zdecydowana poprawa, stary filtr był tak brudny że paliwo w nim było wręcz czarne, po wymianie jest lepiej.
czas wymiany 15min.
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

[quote=""krrisu17""]obroty rosna a predkosc nie i przy tym duzo pali . Gdy [/quote]

to jest objaw ślizgającego się sprzęgła, nie kończy Ci się przypadkiem ?
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

wbr98wa
a ustawiles w ogole ten zaplon? czy tak na czuja sie bawiles?
Awatar użytkownika
krrisu17
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 241
Rejestracja: 07 lis 2011, 17:57

Post autor: krrisu17 »

bleah nie bo sprzegło jest dobre własnie , czasem jest tak ze jak dodam gazu too do 3 tys ja potafi tak zamulic podczas jazdy jak juz tam mam 50 km a powyzej 3 tys to wmiare normalnie ,a jak całkiem odejme gaz i na nowo wcisne to wtedy jest prawie normalnie,jak ja pare razy przegonie na biegach do wysokich obrotow to ma momenty przebłysku i mały szatan z niej ale to zadkosc,czesciej muł jest z niej i wkurza mnie to juz
moja była mała suucz ;) variatka :D viewtopic.php?f=91&t=46437
w
wbr98wa
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 80
Rejestracja: 10 gru 2011, 14:51

Post autor: wbr98wa »

przed składaniem silnika zrobiłem sobie znak na aparacie zapłonowym i tak ustawiłem,ale i tak muszę poświecic go lampą ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”