Strona 1 z 1
[9n] Pytanie do użytkowników Polo 9n
: 28 maja 2009, 0:38
autor: maaaly
Witam. Przymierzam się do kupna Polo 1.9 Tdi z przebiegiem 120 tys km. Dzisiaj oglądałem takowy model i mam następujące pytania:
Czy lewarek skrzyni biegów chodzi z lekkim oporem ale jednak precyzyjnie, czy też ten egzemplarz tak tylko miał?
Czy plastiki we wnętrzu, w okolicach radia mają prawo trzeszczeć na wybojach po 120k km przebiegu czy może licznik był kręcony i przebieg jest większy?
Jak wygląda sprawa spasowania błotników: przedniego i tylnego? Czy standardowo posiadają one niewielkie przerwy czy może ten egzemplarz miał jakieś przygody?
Czy przy takim silniku i przebiegu jest możliwe, że przednie amortyzatory są już zużyte i skrzypią na wybojach?
Silnik nawet pod dużym obciążeniem nie dymi, pracuje równo, nie widać aby chlapał olejem, komora silnika jest czysta.
Ogólnie auto wygląda na zadbane, zastanowiły mnie jedynie ślady spawów przy przednich mocowaniach amortyzatorów pod pokrywą silnika, czy takie ściegi posiadają wszystkie modele?
Auto na pewno miało jakąś przeszłość wypadkową, jak mocno było stuknięte i czy jest proste będę sprawdzał w sobotę, wcześniej chciałbym się jednak zorientować czy ten egzemplarz nie jest mocno zajechany.
Prosiłbym w miarę możliwości o wypowiedzi użytkowników tej generacji Polo
Pozdrawiam
Re: Pytanie do użytkowników Polo 9n
: 28 maja 2009, 18:34
autor: WOJTAS®
siemano, sam niedawno nabyłem "Polówkę", rocznik 2003 ale z silnikiem 1.4 i przebiegiem 100 tys. Mam pewność co do przeszłości tego samochodu bo kupiłem od znajomej i na podstawie moich doświadczeń mogę powiedzieć że:
1. u mnie z lewarkiem skrzyni biegów jest podobnie, chodzi precyzyjnie i nie lata na boki tzn. nie ma duzego luzu kiedy samochód nie jest na biegu
2. co do plastików to u mnie nic nie trzeszczy poza drganiem boczków drzwi przy głośniejszej muzyce wiec wiadomo ocb (brakuje dobrych głośników basowych z tyłu)
3. błotniki powinny raczej pasować równo, u mnie był robiony tył i błotnik z jednej strony pasuje, z drugiej jest jakby za wąski a także lekka szpara przy nadkolu się pojawiła (między nadkolem a blachą zaraz za drzwiami)
4. wydaje mi się że amortyzatory mogą być już zużyte, zależy jak i po jakich drogach ktoś jeździł
5. nie dymi - ok, pracuje rowno - ok, nie chlapie - ok, ale jeżeli jest zbyt czysty to po co ktoś czyścił silnik ? ogólnie mowi sie ze silnika sie nie czysci, ma to świadczyc o nie kombinowaniu przy nim i ukrywaniu wad
6. co do spawow to naprawde nie wiem
!!!To są tylko moge opinie na podstawie porównań do mojego Polo, mechanikiem nie jestem i daleki mi raczej do tego wiec popytaj jeszcze osoby ktore naprawde sie znajda dobrze na tym!!!
Re: Pytanie do użytkowników Polo 9n
: 28 maja 2009, 19:47
autor: maaaly
WOJTAS® dzięki za odpowiedź, każda opinia jest na wagę złota gdyż puki co jest to pierwsze polo 9n które oglądam.
Auto we wtorek będzie miało laserowo badane podwozie, blacharz poogląda blachy itd.
Z mojej strony chciałem się znaleźć potwierdzenie lub zaprzeczenie tego co sam wywnioskowałem ze stanu. Co do amortyzatorów to już doczytałem, że przy tym silniku szybciej się zużywają.
Re: Pytanie do użytkowników Polo 9n
: 28 maja 2009, 19:58
autor: WOJTAS®
nie ma sprawy, pamietaj tez zeby sprawdzic kiedy byl robiony rozrzad i co bylo w nim robione
Re: Pytanie do użytkowników Polo 9n
: 28 maja 2009, 22:36
autor: MaTi
Uszanowanie
Samemu sprawilem sobie takie auto jakies 4 miesiace temu, na wstepie powiem ze warto
Niunia duzo nie pije a frajda z jazdy jest
Wiec tak, przebieg mam podobny, co do lewarka chodzi precyzyjnie, czy opornie? To pewnie zalezy od nawykow z poprzedniego auta
Trzeszczenie owszem ale na maksa sporadyczne, u mnie to jest chyba problem z polka pod radiem, po przylozeniu reki trzeszczenie ustaje
Spasowanie blotnikow - moim zdaniem tip top
Silnik swoja wage ma, mozliwe ze to amortyzatory ale moze tez byc ze tuleje wahaczy
Ja tez dodam ze mechanikiem nie jestem! Mialem problem z zawieszeniem i okazalo sie ze u mnie tuleje byly do wymiany
Re: Pytanie do użytkowników Polo 9n
: 28 maja 2009, 22:42
autor: maaaly
Chodzi precyzyjnie, oporu jako takiego nie ma, może rzeczywiście to przyzwyczajenie..
No to trzeszczenie na wybojach mnie dość zmartwiło, chodzi konkretnie o tą półkę z radiem. Zastanawiam się tylko, bo radio było wymieniane, może czegoś nie podokręcano...
MaTi a powiedz mi, chipowałeś coś go? Bo jak go sobie sprawie to będzie to pewnie pierwszą rzeczą za którą się zabiorę, zaraz po doprowadzeniu do należytego stanu technicznego:)
Re: Pytanie do użytkowników Polo 9n
: 29 maja 2009, 11:18
autor: MaTi
Jeszcze nie ale tez o tym mysle
Z tego co wiem bez najmniejszych problemow mozna go podkrecic o 30 - 40 kucy
Ja jezdze glownie po miescie wiec 100 hp w zupelnosci mi wystarcza
Zastanawiam sie tylko jak skacze spalanie, trzeba poczytac, popytac
Jezeli nieznacznie to tez pewnie niedlugo bede musial to zrobic

Re: Pytanie do użytkowników Polo 9n
: 30 maja 2009, 2:25
autor: Ciastek
Witaj Maaaly ja swoja polówką śmigam od miesiąca ( przebieg 117tys ) i tak jest że lewarek skrzyni biegów chodzi z lekkim oporem ale TDI chyba tak mają. Ponieważ mam jeszcze Ibizę z 2003r 1.4 100KM bęzyna i skrzynka chodzi baaardzo lekko.
jak Bedzie polówka OK to kupuj bo warto!!!
Re: Pytanie do użytkowników Polo 9n
: 31 maja 2009, 12:34
autor: maaaly
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Posiada ktoś z was może pdf z instrukcją do 9n? Znacie jakieś strony na których konkretnie piszą o modyfikacjach silnika 1.9 tdi?
Re: Pytanie do użytkowników Polo 9n
: 01 cze 2009, 17:32
autor: WOJTAS®
Volkswagen Polo Seat Ibiza Sam naprawiam samochód po polsku 100,4 MB + 15,5 MB
Książka napraw zawiera opis samochodów:
Volkswagen Polo od XI 2001 roku oraz Seat Ibiza od IV 2002 roku.
Bogato ilustrowany fachowy poradnik poświęcony obsłudze i naprawie samochodów VW Polo i SEAT Ibiza (SEAT Ibiza sedan jest oferowany pod nazwą Cordoba) wyposażonych w następujące...
silniki benzynowe:
1,2 dm3/40 kW (55 KM)
1,2 dm3/47 kW (64 KM)
1,4 dm3/55 kW (75 KM)
1,4 dm3/74 kW (100 KM) od listopada 2001
1,4 dm3/63 kW (86 KM) od października 2002
oraz silniki wysokoprężne:
1,4 dm3/ 55 kW (75 KM)
1,9 dm3/47 kW (64 KM)
1,9 dm3 /74 kW (100 KM) od listopada 2001
1,9 dm3/96 kW (130 KM) od kwietnia 2002
Linki:
NIEAKTUALNE.part1.rar <-- część 1
NIEAKTUALNE.part2.rar <-- część 2
Instrukcja też jest gdzieś na forum ale w wersji zeskanowanej książki, jak Cie interesuje to poszperaj po forum
Re: Pytanie do użytkowników Polo 9n
: 01 cze 2009, 17:47
autor: elisse
poprawne linki do "Sam naprawiam..." to:
NIEAKTUALNE część 1
NIEAKTUALNE część 2
Re: Pytanie do użytkowników Polo 9n
: 01 cze 2009, 20:26
autor: maaaly
WOJTAS®
elisse
Dzięki wam bardzo,

Re: Pytanie do użytkowników Polo 9n
: 02 cze 2009, 17:14
autor: SNOP19
Witam wszystkich,mam własnie od miesiąca polóweczke 9n 2005r,od samego poczatku również odczułem nieprawidłowosci w lewarku,ciężko jest wyczuc kiedy jest na luzie,ale sie przyzwyczaiłem,autko spisuje sie niezle polecam każdemu :yahoo:
Re: Pytanie do użytkowników Polo 9n
: 02 cze 2009, 20:20
autor: maaaly
Ehh, a ja dzisiaj po sprawdzeniu mojego egzemplarza zrezygnowałem. Auto było bite, malowane, nie było jednak źle po sprawdzeniu geometri, lakieru itd.. Jedynym problemem był brak 4 poduszek i napinaczy pasów. Przy cenie 24k zł zakup był nieopłacalny. Poszukiwań 1.9 tdi ciąg dalszy..
Re: [9n] Pytanie do użytkowników Polo 9n
: 29 kwie 2015, 18:26
autor: Ibisz1991
Witam,
Od 2 dni jestem posiadaczem Polo 9n.
Chciałem więc spytać czy istniałaby możliwość ponownego wrzucenia książki "sam naprawiam", ponieważ powyższe linki już wygasły. Ewentualnie czy ktoś mógłby podesłać mi ją na maila.