Tłuczące sie auto i silnik wpada w "rezonans"

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

f
fr-fesk
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 27 maja 2009, 13:14

Tłuczące sie auto i silnik wpada w "rezonans"

Post autor: fr-fesk »

Witam
Mam VW polo 1.9D z 1997 roku
I mam takie poroblem, w ogole to auto mam ustawione na 1000 obrotów po poniżej tych obrotów szarpie silnikiem i mocno trzęsie ... teraz jest noby lekko ponad 1000 obr i też trzęsie całym autkiem :( i jeszcze jeden dziwny objaw to taki ze przy dokldanie 2500obr silnik wpada w "rezonans" czyli dzwiek silnika pnie sie w góre do 2500obr a pozniej jest ciszej... Nie wiem co to moze byc ...
Dodam ze w autku było wymieniane koło dwumasowe ze sprzęgłem ... bo myslałem ze to jest to ... oraz wymianeiałem wiekszosc poduszek amortyzujacych ...
W warsztacie powiedzieli mi ze to poduszka pod silnikiem jakas... ale ona jest droga .. i boje sie zaryzykowac ....
Prosze o rade :(:(
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

fr-fesk
skoro dwumase wymieniles to najprawdopodobniej jakas poduszka...
Awatar użytkownika
Iceman
Swój
Swój
Posty: 788
Rejestracja: 05 kwie 2009, 14:14

Post autor: Iceman »

Z tego roku to zapewne masz AEFa, do trzesienia buda musisz sie przyzwyczaic, ten typ tak ma...
A
Almanis
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 02 lip 2009, 10:29

Post autor: Almanis »

Mam podobny objaw w 1,9 SDI z 98 r. Przy 2,5 tysiąca auto wpada w rezonans, później się uspokaja. Diagnoza to poduszki silnika przód i lewy tył. Koszty poduszek Topran 60 i 30 zł, Febi najtaniej 129 i 40 zł (plus koszty wysyłki gdyz podane ceny są najnizsze jakie udało mi sie namierzyć w internecie). W sklepie tradycyjnym za poduszkę Febi zaśpiewali 205 zł.


Jestem po wymianie wszystkich trzech. Trzecia prawy tył kupiłem za 60 zł nieznanej firmy (dostałem bez pudełka, podobno włoskiej) Wibracje przy 2 500 obrotów zmniejszyły się ale nie zniknęły całkowicie.
Prawdopodobnie cos z tymi zamiennikami jest nie tak bo na wolnych obrotach silnik dostaje drgań az huczy w uszach. Na wyższych obrotach jest O.K. Nie wyobrazam sobie stania w korkach. Raczej wykluczam błędy montażu gdyz nie za bardzo jest go jak skopać.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”