Strona 1 z 1

[6n] 1.4 AEX ciezko odpala a potem muli i gaśnie

: 20 sty 2012, 12:36
autor: Kamil K
Witam
Szukałem na forum oraz sieci i nie znalazlem problemu podobnego do mojego.
Mianowicie raz na jakiś czas (1 - 2 razy w miesiącu) gdy Polo postoi noc lub dlużej cięzko odpala, długo musze kręcic aby odpalił. Gdy odpali po wciśnieciu gazu momentalnie go muli, sprawia wrażenie jakby ktoś odciął paliwo. Przysłowiowe "Ja mu gaz a on zgasł". Gdy lekko przyciskam gaz powolutku sie wkreca. Problem nie wystepuje przy ok 3tys obrotów. Gdy wciskam gaz to muli go, spadają obroty i dziwnie pierdzi z tłumika. Mechanik zbadał i nic nie wydumał. Na kompie brak błędów. Po kilku kilometrach gdy sie silnik rozgrzeje i go przygazuje kilka razu problem znika. Dziś mi 2 razy zgasł na skrzyżowaniu i jest to dosyć irytujące. Teraz problem wystapi znow za jakies 2 tygodnie.
Wymieniłem cewke i dalej jest tak samo. Przepustnica czyszczona i zaadaptowana.
Macie jakies sugestie? Ktoś zetknął sie z tym problemem w swoim 6n?
Silnik: 1.4 AEX

Re: [6n] 1.4 AEX ciezko odpala a potem muli i gaśnie

: 20 sty 2012, 13:15
autor: czaja
Trzeba byli lepiej poszukać. Kopulka, palec, kable. Czy to sprawdziles?

Re: [6n] 1.4 AEX ciezko odpala a potem muli i gaśnie

: 20 sty 2012, 14:35
autor: Kamil K
[quote=""czaja""]Trzeba byli lepiej poszukać. Kopulka, palec, kable. Czy to sprawdziles?[/quote]
Kopułka i palec zmieniałem niedawno. Świecie także były zmieniane. Kabli nie wymieniałem.
Nie chce narazie zmieniac kabli na zapas. Pytam czy ktoś miał podobne objawy i sie z tym uporał.

Re: [6n] 1.4 AEX ciezko odpala a potem muli i gaśnie

: 20 sty 2012, 14:52
autor: rat4
miałem kiedyś takie objawy i winowajcą był czujnik temperatury, wg mnie na 99.9% uwalony czujnik temperatury, magik sprawdzał ci tylko błędy czy też badał kanały w VAGu, tam masz wszystko opisane jeśli czujka temperatury wody (ta z opaską na termostacie) ona często pada lub się zawiesza na danym ustawieniu np. pokazuje temperaturę prawidłową na blacie a w kompie to co idzie do ECU czasem podaje tylko wartości dla rozgrzanego silnika, masz typowe objawy zawieszonego czujnika temperatury, wymień i po problemie, kolor opaski oznacza rezystancję, to dobiorą ci w sklepie, do tego musisz zaopatrzyć się w gumową uszczelkę bodajże za złotówkę.
Wymiana dosłownie w minutę. Ściągasz metalową zawleczkę w czujniku wyciągasz stary czujnik montujesz nowy, zabezpieczasz zawleczką i powinno być cacy. Do twojego modelu na 99% leci z żółtą opaską ale warto to obadać z katalogu.

Obrazek

tu masz całe wypociny na temat czujnika temperatury :cool:
viewtopic.php?f=178&t=13676

Re: [6n] 1.4 AEX ciezko odpala a potem muli i gaśnie

: 20 sty 2012, 15:01
autor: Kamil K
Dzięki wielkie, zajmę się tym. Czujnik zmieniałem 2 lata temu ale widocznie się uwalił.
Sam podpinałem się do VAG i sprawdziłem tylko błedy, kanałów nie ruszałem.
Jakiś czas temu po przeczyszczeniu przepustnicy nie mogłem także zrobić adaptacji i wyczytałem gdzieś że to może być wina czujnika temp. Widocznie był już wtedy walnięty.
Dzieki jeszcze raz za podpowiedź. Dziś podjade po czujnik i wymienie od razu.
Napisze za jakiś czas czy objawy już ustąpiły na amen.

Re: [6n] 1.4 AEX ciezko odpala a potem muli i gaśnie

: 20 sty 2012, 15:16
autor: Marcinek
Mi to bardziej wygląda na winę kabli ostatnio miałem to samo ale przeczyściłem palec kopołke i osuszyłem kable i lata aż miło ;) ale coś mi sie wydaje ze jednak kalbe bd miasiał zmienic

Re: [6n] 1.4 AEX ciezko odpala a potem muli i gaśnie

: 20 sty 2012, 15:52
autor: Kamil K
Jak czujnik nie pomoże zajmę się kablami ;)

Re: [6n] 1.4 AEX ciezko odpala a potem muli i gaśnie

: 20 sty 2012, 16:39
autor: grzegorz9
Napisz co było przyczyną bo u mnie dzieje sie podobnie.Polo posiedam zaledwie od miesiąca,musze sie nauczyc tego autka.pozdrawiam

Re: [6n] 1.4 AEX ciezko odpala a potem muli i gaśnie

: 20 sty 2012, 22:48
autor: Kamil K
Czujnik zakupiony. Zdecydowałem się na SAE, Topran'a sobie darowałem ;) Jutro zmieniam i dam znać czy problem znów się pojawił.

Re: [6n] 1.4 AEX ciezko odpala a potem muli i gaśnie

: 27 sty 2012, 8:51
autor: grzegorz9
W moim przypadku okazala sie cewka wysokiego.Czas jej sie konczyl i dawala takie objawy,az w koncu dostala przebicia na obudowe . Koszt cewki 140 zł.

Re: [6n] 1.4 AEX ciezko odpala a potem muli i gaśnie

: 27 sty 2012, 23:02
autor: Kamil K
Cewke zmieniłem (oryginał VW SKODA) nie chciał mi palić i potem jak zapalił to własnie muliło go. Ale to nie pomogło. Pisałem o tym w 1 poscie.
Jestem po zmianie czujnika i do tej pory czuje roznice. Samochód ogolnie mniej szarpie i nawet szybciej się grzeje. I problem od tamtej pory nie wystąpił wiec mam nadzieje że czujnik pomogł ;)

EDIT
Czujnik zmieniony na FAE prawie miesiąc temu. Po tym czasie i przejechaniu 600 km problem się nie pojawil więc wyglada na to ze RAT4 miał racje i czujnik był uwalony. Dla osob majacych podobny problem mozna smialo zmieniac czujnik u mnie pomoglo ;)

Re: [6n] 1.4 AEX ciezko odpala a potem muli i gaśnie

: 21 wrz 2012, 6:51
autor: mikko1
Witam.

Nie chcę zakładać nowego tematu, dlatego proszę o pomoc tutaj. Ja na razie nie mam dokładnie takich objawów jak autor, jednak od pewnego czasu jak auto stoi kilka dni to zanim zapali muszę kręcić ok. 10-20sek, a do tego temperatura na zegarach po rozgrzaniu nigdy nie przekracza 90st., nawet jak stoję w korku. Na razie nie mam problemu z gaśnięciem, jednak niepokoi mnie długie odpalanie.
Jeszcze nie wymieniałem świec.

Bardzo proszę o porady, co może być przyczyną. I pytanie, czy to, że temperatura nie przekracza 90st jest prawidłowe?

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam.

Re: [6n] 1.4 AEX ciezko odpala a potem muli i gaśnie

: 21 wrz 2012, 10:51
autor: bleah
[quote=""mikko1""] I pytanie, czy to, że temperatura nie przekracza 90st jest prawidłowe?
[/quote]

Witam, prawidłowa temperatura to 90stopni, nie powinno byc ani mniej ani więcej ...:)

Re: [6n] 1.4 AEX ciezko odpala a potem muli i gaśnie

: 21 wrz 2012, 11:03
autor: Bielo
sprawdź termostat