[6r] czujnik ciśnienia - ściema?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
hadek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 232
Rejestracja: 16 sie 2009, 19:51

[6r] czujnik ciśnienia - ściema?

Post autor: hadek »

Witam!

opiszę mój problem a później teorię ...

w HL mam ten czujnik ciśnienia hp oponach, w gruncie rzeczy rozwiązanie proste jak cep - tj-> sensor liczy obroty koła i porównuje z innym kołem (czasem obrotu) - pytanie którym i czy jest to jakaś średnia... no ale tyle teorii - przynajmniej tyle wiedziałem do wczoraj....

jadąc po mieście, lekko na światłach wpadłem w poślizg ( mokre pasy) i zapaliła mi się lampka ciśnienia, ale po restarcie znikła ... no niby ok, koło się zblokowało i może dlatego ten odczyt....


ale nie odpuściłem tematu, mimo że na przeglądzie w listopadzie zapewniano mnie że zostało ciśnenie sprawdzone wczoraj udałem się na stacje i sprawdziłem wartości i wygląda to tak:

przód lor 2.1, lol 1.9
tył 1.1, 1.3!

(podpowiem że powinno być 2.2, 2.2, 2.0, 2.0 )

trochę w szoku jestem - ufałem technice a tu okazuje się że albo metodologia do chrzanu albo nie wiem co. ...

any ideas?
Awatar użytkownika
majcher836
Początkujący
Początkujący
Posty: 164
Rejestracja: 26 paź 2010, 19:24
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: majcher836 »

Ja zawsze kasuję ten czujnik ciśnienia przy pompowaniu opon teraz mam chyba 2,5 na przodzie i 2,3 bara na tyle
Dwa razy mi się zaświecił gdy zmieniłem koła na letnie i zapomniałem zresetować ale dopiero po przejechaniu... 10 km;)
Raczej nie jest to ściema tylko działa on w swój specyficzny dla nas sposób
Awatar użytkownika
Franek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 14 sty 2012, 21:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Franek »

To bardzo proste pomiar cisnieni dziala na zasadzie porownania jesli bedziesz mial niskie cisnienie we wszystkich kolach to nie wykryje usterki przeprowadz prosty test napompuj PL 2,2 TL2,2 PP1,5 TP2,2 i przekonasz sie jak to dziala
***Chip Tuning***Dpf***Elektronika samochodowa***

Aktywacja testu wskazówek tak jak w GTI

-końcówka wydechu GTI
-gril hoghline
-led tablicy rejestracyjnej
-tempomat
-MFA
-parktronic ori. -kierownica multifunkcyjan
Awatar użytkownika
ppprokurator
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 18 paź 2010, 13:46
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: ppprokurator »

majcher836: W specyficzny sposób?
Sposób może i być specyficzny, ale warto by było, żeby to chociaż dobrze sygnalizował ;).
No ogólnie to sposób mierzenia tego ciśnienia wydaje się może i wiarygodny, ale sam miałem w swoim aucie, że jadąc większą prędkością znosiło auto do prawej. Jazda obwodnicą i ściągało ewidentnie w prawo, kilka okazji do przetestowania, aby wyczuć usterkę, ale się okazało, że to nie była kwestia drogi tylko po prostu samochodu.
Ciśnienia w oponach nie braliśmy pod uwagę - nic komputer nie sygnalizował, mimo iż zresetowałem czujnik po tym jak to ciśnienie sprawdziłem. W aso powiedzieli, że w prawym kole mało ciśnienia było i po problemie.

Ja nigdy nie widziałem tego sygnału, na śliskiej drodze też, spadł śnieg to się troche ABSem pobawiłem na śliskiej drodze i zero efektu. Może trzeba jakiś dłuższy odcinek przejechać, tak jak wspominasz, 10km?
Obrazek ;)
Awatar użytkownika
hadek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 232
Rejestracja: 16 sie 2009, 19:51

Post autor: hadek »

zafixowałem się - myśląc że komupter zrobi to za mnie, a tu kolejny zonk - jednak trzeba samemu sprawdzać a czujnik traktować bardzo tylko pomocniczo
Awatar użytkownika
matimon
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 21 gru 2011, 13:35
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: matimon »

faktycznie ten czujnik to wątpliwa kwestia ,po wymianie opon jeszcze nigdy mi nie pikał ,no chyba ze wszystko jest perfekcyjne
Miło wspominam swoja Fabię
Awatar użytkownika
ppprokurator
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 18 paź 2010, 13:46
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: ppprokurator »

Przy okazji poprzedniej wizyty w serwisie zapytałem o ten czujnik ciśnienia. Odpowiedziano mi, że aż tak czuły ten system nie jest i raczej wskaże problem przy większym kapciu.
Czyli o całkowicie przebitej oponie nas poinformuje, jeśli by ktoś nie wyczuł różnicy, ale o ubytkach w dziesiątych bara to raczej trzeba samemu pamiętać i kontrolować.
Obrazek ;)
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Tam przecież nie ma żadnego czujnika. To działa na porównaniu prędkości obrotowej kół. Dlatego trzeba go zerować po ustawieniu ciśnienia.
Koło o mniejszym ciśnieniu przysiada, czyli zmiejsza się średnica koła, a przez to szybciej musi się obracać aby nadążyć z autem. Wychwytuje to system ABS/ESP i wyświetla jako problem z ciśnieniem.

Jeśli myślicie, że systemu oparte na rzeczywistym pomiarze są takie dobre to niestety tak nie jest.
Mój kolega ma to w Touaregu. Na polskich dziurawych drogach wywala mi komunikaty po trafieniu w dziurę.

Do tego czujniki mają ograniczoną trwałość baterii i po pewnym czasie trzeba je wymieniać.

To jest tylko pomoc, nie pomiar ciśnienia.
(
(vw)ojtek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:40

Post autor: (vw)ojtek »

dziwne, bo u mnie na 18 przy profilu opony 35 każdy ubytek powyżej 0.5 bara pokazywało. Mam to wytestowane bo przez chwilę mi wentyl puszczał i system działa perfekcyjnie. A to niska i twarda guma, więc teoretycznie powinien mieć z nią problem.
Awatar użytkownika
ikris
Początkujący
Początkujący
Posty: 155
Rejestracja: 12 sie 2013, 20:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ikris »

[quote=""jhosef""]Tam przecież nie ma żadnego czujnika. To działa na porównaniu prędkości obrotowej kół. Dlatego trzeba go zerować po ustawieniu ciśnienia.
Koło o mniejszym ciśnieniu przysiada, czyli zmiejsza się średnica koła, a przez to szybciej musi się obracać aby nadążyć z autem. Wychwytuje to system ABS/ESP i wyświetla jako problem z ciśnieniem.

Jeśli myślicie, że systemu oparte na rzeczywistym pomiarze są takie dobre to niestety tak nie jest.
Mój kolega ma to w Touaregu. Na polskich dziurawych drogach wywala mi komunikaty po trafieniu w dziurę.

Do tego czujniki mają ograniczoną trwałość baterii i po pewnym czasie trzeba je wymieniać.

To jest tylko pomoc, nie pomiar ciśnienia.[/quote]

Pozwolę sobie odświeżyć temat.
Czy w 9n3 też jest gdzieś jakaś bateria?
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Nie ma. Tutaj po prostu porównuje się prędkość obrotową kół.
ODPOWIEDZ

Wróć do „felgi i opony”