Strona 1 z 2
[6n2] który chip?
: 24 maja 2009, 13:38
autor: d4ri0
Mam pytanie szczególnie do tych, którzy znają się na silnikach i ich tuningu. Chce kupić chip do swojego SDi, ale nie wiem który.
http://moto.allegro.pl/item640343715_au ... _mocy.html
czy:
http://moto.allegro.pl/item638229392_ch ... _64km.html
parametry niby podobne, ale w jednym jest cały power box a w drugim sama kość, którą zastępuje się fabryczną. jaka jest różnica w tych chipach(power boxach)?
Powiem jeszcze, że i tak z SDi nigdy nie będzie rajdówki, po prostu chcę, aby miał lepszy moment obrotowy i był trochę mocniejszy.
dzięki
Re: który chip?
: 24 maja 2009, 14:21
autor: Trancer_GTR
Polecam zajrzeć i zasięgnąć języka tutaj:
http://unitronic.pl.
Re: który chip?
: 24 maja 2009, 18:21
autor: mmmarcin
W SDI i tak nic nie osiągniesz, szkoda pieniędzy.
Re: który chip?
: 24 maja 2009, 20:33
autor: d4ri0
nie takich odpowiedzi oczekiwałem.
Trancer_GTR
dzięki, ale jest to nieopłacalne...lepiej kupić nowy silnik 1.9 TDi niż jechać z tym silnikiem do nich. Chcę, żeby był trochę mocniejszy a nie przerabiać na wyścigówkę. Poza tym bardzo dużo jeżdżę po warszawie więc taki box by się przydał bo nie ma ze mną łatwego życia...
Re: który chip?
: 24 maja 2009, 20:50
autor: kasa
d4ri0
Te boxy oszukują czujnik temperatury paliwa (ECU dostaje info, że temperatura paliwa jest niższa niż rzeczywiście i podaje go więcej). To samo możesz mieć za pomocą rezystora i potencjometra, ale nie wiem czy sdi ma pompę VP37. Jeżeli ma, to możesz podnieść moc dosłownie za kilka złotych.
Nie jestem zwolennikiem boxów, ponieważ jak wspomniałem oszukują ecu, a co za tym idzie pompa podaje więcej paliwa, dzięki temu jest większa moc. Natomiast trzeba zachować proporcje i podać więcej powietrza aby mieszanka nie była zbyt bogata, ponieważ będzie zbyt dużo nagaru na tłokach.
Dlatego tunerzy podkręcają dawkę paliwa i powietrza!
To tak pokrótce.
Re: który chip?
: 24 maja 2009, 21:14
autor: d4ri0
kasa
tak mój jest na pompie vp37. a wiesz może jak zrobić coś takiego? Napisz PW.
ale jakoś to działa skoro komentarze sa pozytywne i ludzie są z tego zadowoleni.
Re: który chip?
: 24 maja 2009, 21:39
autor: Michał88
Re: który chip?
: 25 maja 2009, 9:08
autor: d4ri0
Michał88
dzięki, ale tam chyba wszyscy mają TDi i pytanie czy to będzie działało w SDi? Fajna sprawa i niedroga. Pomyśle nad tym w jakiś wolny dzień. Ale wydaję mi się, że te boxy dają więcej niż ten rezystkorek. Nadal czekam na odpowiedź, który będzie lepszy.
Re: który chip?
: 25 maja 2009, 18:47
autor: kasa
Te boxy prawdopodobnie mają opóźnienie czasowe, chodzi o to, że gdy przekręcisz kluczyk w pozycję zapłonu, to ecu dostanie informację o "zimnym" paliwie dopiero po odpaleniu silnika (ok. 8 sekund).
W innym przypadku, gdy box jest ustawiony na maxa, czyli ile się tylko da obniżyć temperaturę paliwa (rezystorek), ecu odczytałoby to jako błąd przed odpaleniem, a gdy już odpali to to błąd nie wyskakuje.
Kiedyś, gdy miałem golfa mk3 tdi, miałem cały schemat boxa z opóźnieniem, właśnie 8 sekundowym zassanym z jakiejś strony niemieckiej. Ktoś miał środek do rozpuszczenia tego czarnego silikonu, którym są zalane boxy, aby nikt tego nie skopiował i stąd wiem na czym te boxy polegają...
Jak ustawiłem optymalną rezystancję na potencjometrze, to opóźnienie nie było mi potrzebne, ponieważ błąd nie wyskakiwał, natomiast jak ustawiłem box na maxa, to z rury leciał batory (kopcił niemiłosiernie) i za każdym razem gdy przekręcałem kluczyk w zapłon, wywalał błąd czujnika temp. paliwa.
A box ustawia się tak, że rozkręcasz potencjometr maxymalnie, aż z rury będzie dużo spalin i skręcasz powoli aż nie będzie widać spalin z rury, w innym przypadku załatwisz silnik, bo za dużo paliwa a za mało powietrza.
Re: który chip?
: 25 maja 2009, 19:58
autor: d4ri0
czyli mówisz, że nie warto tego kupować? ale te dwa z tych aukcji różnią się od siebie. Który byś bardziej polecał? Czytałem na forum golfa o tym, ale u mnie pod maską idą tylko trzy przewody. A może ta wtyczka jest w innym miejscu? Jutro wrzocę fotkę to mi podpowiesz co i jak.ok?
Re: który chip?
: 25 maja 2009, 20:35
autor: kasa
Jak dla mnie na mody w sdi szkoda kasy, gdybyś miał tdi to co innego. Nie wiem czy to wogóle zabangla.
Odnośnie drugiej aukcji, gdzie są kości pamięci, to nie rozczaruj się gdy rozbierzesz ECU i będziesz chciał je przelutować. Możesz uszkodzić płytę.
Najlepiej zadzwoń do jakiegoś tunera, compsport, diagtronik, tune-up itp. i zapytaj czy jest możliwość podniesienia mocy w sdi i o ile. Wtedy orientacyjnie będziesz wiedział, czy taki box choć cosik da.
SDI jest wolnossącym silnikiem, więc ciężko jest cokolwiek zdziałać.
Re: który chip?
: 25 maja 2009, 21:42
autor: Stanley
Też zamontowałem w moim Powerboxa, ale żadnej rewelacji nie odczuwam, wydaje mi się, że szkoda grosza na to badziewie. Chciałbym jeszcze sprawdzić moc na hamowni, z boxem i bez, wtedy przekonałbym się czy faktycznie box działa. Może ktoś orientuje się jaki jest koszt badania mocy silnika na hamowni.
Re: który chip?
: 25 maja 2009, 21:47
autor: d4ri0
Stanley
koszt sprawdzenia na hamowni to jakieś 200zł. Też dochodzę powoli do wniosku, że nie wart. Lepiej kupić oryginalne lampy z gti:) Spróbuję zamontowaćsam opornik, może będzie się lepiej zbierał przy wyprzedzaniu. A jak to nic nie pomoże to przynajmniej się nie zawiodę bo wydam na to tylko 5 zł:) Dzięki za rady.
pozdrawiam
Re: który chip?
: 26 maja 2009, 0:03
autor: mmmarcin
hamownia w lublinie - jeden pomiar 100 albo 150/h
Re: który chip?
: 02 cze 2009, 17:56
autor: ziomek
podczepię się pod temat, myślę nad lekkim tuningiem silnika box/program, ale nei chce zadużo wydać bo w profesjonalnych firmach chcą od 1000 nawet 2000 ! więc zastanawiam się nad podkręceniem u "Pana Henia w garażu" ma możliwość wgrania nowego oprogramowania (choć sam go nie tworzy wysyła i otrzymuje gotowy tylko do wgrania) i właśnie takie boxy co radzicie?