Strona 1 z 10

Polo 86c by Patrycjusz

: 16 gru 2011, 1:52
autor: patrycju5z
Witam,
Jestem Patrycjusz i od roku przeglądam te forum. Chyba już czas przedstawić swojego volkswagena, pomimo tego, że nie było przy nim jeszcze wiele pomodzone. Chciałbym aby ten temat pomógł mi z tego auta zrobić ciekawe woziło... :) Polo użytkuję od roku i przez ten czas przejechałem około 26 tys km.

Zdjęcia:

Stan kupna:
Obrazek


Obecny stan:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Wnętrze:

Radio:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Nowe zdjęcia (25.08.2012):

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Specyfikacja:

Model: 86c
Rocznik: 1989r
Pojemność: 1043mm3
Kolor: Czarny metalic
Przebieg: 268 tys km; 285 tys km(sierpien 2012)
Wersja wyposażenia: Jeton (chyba nie ma takiej drugiego na forum). W skład ktorego fabrycznie wchodzi:
- listwy boczne
- kołpaki w kształcie gwiazdy
- korek wlewu paliwa zamykany na kluczyk
- atermiczne szyby
- zegarek analogowy
- licznik dzienny kilometrow
- wisząca tylna półka
- sportowa kierownica
- regulowane lusterka zewnetrzne
- tapicerka w stylu Fashion Karo
Radio: Blaupunkt (kasetowy z lat 80tych)

Samochód kupiony był w dość średnim stanie mechanicznym. Wszelkie prace przy aucie skupiały się raczej do tego aby przywrócić jego sprawność.

Wymienione/Zrobione:
- listwa kierownicza
- wymiana świec
- wymiana kopułki
- nowa cała rura wydechowa z tłumikami
- podłączenie spryskiwaczy
- wymiana wahaczy
- wymiana kopułki z cewką
- naprawa hamulca ręcznego
- regulacja gaźnika
- zamontowanie prawego lusterka
- wymiena dzurawych uszczelek wokół drzwi
- przykrecenie wszystkich plastików w kabinie
- zamontowanie anteny
- podłączenie głośników
- usunięte fabryczne naklejki
- wymiana pompy paliwa
- wymiana przewodów paliwowych
- uszczelka pod zaworami, przeczyszczenie odmy
- wymiana czujnika oleju
- zamontowanie tunelu
- wymiana paska rozrządu, pompy wody... 2013 kwiecien 9
- planowanie glowicy, wymiana uszczelki, olej, filtr oleju... 2013 kwiecien 9
- i dużo drobnych rzeczy o ktorych teraz nie pamietam ;]

Plany na przyszłość:
- Delikatne obniżenie (?)
- Klasyczna felga w wersji szerokiej stali.. ;]
- jasno/beżowy środek
- wymienić przewody hamulcowe
- naprawa pierdzącej dmuchawy
- zlikwidowac rdze na przedniej listwie pod zderzakiem



Myślicie, że to dobra baza do ewentualnych modów? :)

Re: Polo 86c by Patrycjusz

: 16 gru 2011, 3:17
autor: vwkas18
powiem tak
gleba + koło dużo daje kanciakowi
można sporo zrobić ale..$$ i czas
sprężyny mam jakbyś chciał 60/40
silnik... HZ miałem taki jako pierwszy ciekawy na 4 biegach na 5 już słabiej ale ogólnie lepiej wymienić na wielopunkt najlepiej 3f

Re: Polo 86c by Patrycjusz

: 16 gru 2011, 9:02
autor: barmaz91
No tak jak kacper mówi koło i gleba :D

Re: Polo 86c by Patrycjusz

: 24 gru 2011, 13:48
autor: patrycju5z
Dzieki za uwagi.
Silnika niestety póki co tykać nie będę, gdyż to są już dość duże koszta. Z pewnością w nowym roku zainwestuję w koło i glebę.... :-)
Myślę o klasycznej vw stalowej feldze poszerzanej z rantem.

Re: Polo 86c by Patrycjusz

: 24 gru 2011, 15:42
autor: Czołg GT
No ciekawy może być fajna wersja bo dużo nie trzeba w środek

Masz czarną podsufitke :?:. Stal klasyczna szeroka fajna ale raczej nie ta co masz tak mi się wydaje :)

Powodzenia

Re: Polo 86c by Patrycjusz

: 24 gru 2011, 15:44
autor: barmaz91
Widze ze naprawa pompy paliwa ja słyszalem ze jak co to od poloneza pasuje :D

Re: Polo 86c by Patrycjusz

: 24 gru 2011, 17:14
autor: patrycju5z
[quote=""Czołg GT""]Masz czarną podsufitke :?:. Stal klasyczna szeroka fajna ale raczej nie ta co masz tak mi się wydaje :)[/quote]
Podsufitka jest jasna.. :-) a felga to na pewno nie taka ja teraz. To jest temat na nowy sezon. Chciałbym szeroko klasycznie z rantem wypolerowanyym na lustro zwlaszcza, ze moze (a moze nie :p) dojdą chromowane zderzaki z polo mk1 :)

Re: Polo 86c by Patrycjusz

: 27 sty 2012, 21:41
autor: patrycju5z
Póki co to doszedł do wyposażenie tunel oraz zostały zamówione oryginalne kołpaki na zimę. Zacząłem poszukiwanie ciekawych felg na sezon wiosennoletni ;]

Re: Polo 86c by Patrycjusz

: 28 sty 2012, 7:31
autor: zbiq
[quote=""barmaz91""]Widze ze naprawa pompy paliwa ja słyszalem ze jak co to od poloneza pasuje :D[/quote]
w NZ zalozylem pompe paliwa (ta przy kole) od poloneza trucka - bosch. od 3 lat smiga bezproblemowo

Re: Polo 86c by Patrycjusz

: 28 sty 2012, 12:07
autor: Grzesiek2507
NZ potrzebuje 3 bar, a polonezowskie pompy daja 1,2 bara z tego co widzialem na allegro. To chodzi wgl? Cos tu nie pasuje.

Re: Polo 86c by Patrycjusz

: 04 lut 2012, 16:48
autor: boczek
[quote=""zbiq""][quote=""barmaz91""]Widze ze naprawa pompy paliwa ja słyszalem ze jak co to od poloneza pasuje :D[/quote]
w NZ zalozylem pompe paliwa (ta przy kole) od poloneza trucka - bosch. od 3 lat smiga bezproblemowo[/quote]

No właśnie mam zamiar taką pompe założyć.Duży problem z tym będzie??

Re: Polo 86c by Patrycjusz

: 04 lut 2012, 17:06
autor: patrycju5z
Na razie mój samochodzik trochę odczeka na lepsze czasy (mam nadzieje ze nie bedzie to długo trwalo).

Nie wiem z jakiego powodu czy to z mrozow, czy to juz ze starosci, ale prawdopodobnie mam problemy z uszczelkami albo cisnieniem albo jeszcze z czyms bardziej zlozonym w silniku.
Na patelni gaźnika dostaje sie olej - filtr powietrza mam cały zalany.

Jeszcze w zeszylm tygodniu nie bylo problemów-wówczas wymienialem filtr powietrza nie zauwazylem aby poprzedni byl w najmniejszym stopniu zalany.

Teraz pomimo naładowanego akumulatora nie odpala :/

Re: Polo 86c by Patrycjusz

: 04 lut 2012, 18:36
autor: memla
na 100 % zamarzła Ci odma sprawdz to , najlepiej ja sciagnij przemyj benzyna , i połóż na grzejnik .

Re: Polo 86c by Patrycjusz

: 05 lut 2012, 1:31
autor: zbiq
[quote=""boczek""][quote=""zbiq""][quote=""barmaz91""]Widze ze naprawa pompy paliwa ja słyszalem ze jak co to od poloneza pasuje :D[/quote]
w NZ zalozylem pompe paliwa (ta przy kole) od poloneza trucka - bosch. od 3 lat smiga bezproblemowo[/quote]

No właśnie mam zamiar taką pompe założyć.Duży problem z tym będzie??[/quote]

problem zaden - wypinasz z weza stara pompe i podpinasz nowa. to wszystko

[quote=""Grzesiek2507""]NZ potrzebuje 3 bar, a polonezowskie pompy daja 1,2 bara z tego co widzialem na allegro. To chodzi wgl? Cos tu nie pasuje.[/quote]

piszesz o pompie zanurzeniowej, a ja o pompie zewnetrznej zakladanej na waz paliwa. pompa w polonezie trucku daje 3bary i taka mam wlasnie zalozona (mowie o boschu)

Re: Polo 86c by Patrycjusz

: 05 lut 2012, 9:57
autor: HK12
[quote=""boczek""][quote=""zbiq""][quote=""barmaz91""]Widze ze naprawa pompy paliwa ja słyszalem ze jak co to od poloneza pasuje :D[/quote]
w NZ zalozylem pompe paliwa (ta przy kole) od poloneza trucka - bosch. od 3 lat smiga bezproblemowo[/quote]

No właśnie mam zamiar taką pompe założyć.Duży problem z tym będzie??[/quote]

Ja wymieniłem pompę na podwórku przy 15 stopniowym mrozie, wieczorem. Podłożyłem po cegle pod każde tylne koło, a 30cm dalej po bloczku cementowym i wjechałem na ich. Z latarką w zębach
wymieniłem pompę. Nie wiem czy pompa od poloneza ma takie samą średnice bo może nie pasować uchwyt (nierdzewna blaszka) i wtyczka. Można umocować ją przy pomocy plastikowych pasków zaciskowych.
Silnik NZ potrzebuje pompy 1.2 bar. :wave: