[6n1] Oświetlenie wnętrza po otwarciu tylnych drzwi w Polo
: 29 lis 2011, 16:44
Oświetlenie wnętrza po otwarciu tylnych drzwi w Polo
Model samochodu: 6n 5drzwi
Rocznik: 1999
Zapewne wielu posiadaczy 5-cio drzwiowych polówek denerwuje to, że po otwarciu tylnych drzwi nie zaświeca się lampka wewnątrz pojazdu.
Postanowiłem rozwiązać ten irytujący problem i tym samym zaprezentować Wam drodzy polomaniacy moje rozwiązanie :piwo:
Potrzebujemy:
- Wyłącznik krańcowy 2 sztuki (ok. 7zł sztuka)
- Lutownica, cyna, kalafonia
- Ostre narzędzie typu nożyk tapicerski
- Taśma izolacyjna
- przewód dwużyłowy lub dwa jednożyłowe ( na jedną stronę wiązka o długości ok 70cm)
- trochę chęci i wolnego czasu
Czas wykonania: nie wiem bo klepsydra mi się zacięła :jester: . Ale czas jest zależny od umiejętności wykonawcy
Przewidywany koszt: mnie operacja kosztowała 19zł (krańcówki i jedna buteleczka oleju żeby mieć nakrętkę, gdyż jedną miałem
)
Sposób wykonania
Krańcówki podłączamy równolegle do przednich
Przystępujemy do przeróbki wyłączników krańcowych...
Odcinamy w tym miejscu gdyż otwór jest za płytki i wyłącznik się nam nie zmieści
___ 
Dobrze jest obcinaczkami skrócić piny (Uwaga! są bardzo delikatne wiec uważać, żeby nie ułamać )
Następnie wycinamy w następujący sposób miejsca na przewody (można zamiennie wywiercić otworki- jak kto woli
):
___ 
Z racji tego, że otwór na krańcówkę jest większy należy coś wykombinować.
Ja posłużyłem się nakrętkami z buteleczek oleju do dwusuwa gdyż miałem takowe w garażu
http://new.autochemia24.iai-shop.com/da ... /862_1.jpg
____
_____ 
Dolutowujemy przewody( można wybrać np. pin 1 i 3 jak ja )...
___ 
Używając np.kleju na gorąco/ sylikonu zabezpieczamy czujnik przed niepożądanym zwarciem

Zdejmujemy uszczelki i ściągamy osłonę biegnącą wzdłuż progu by mieć lepszy dostęp do wiązki...
___ 
Odhaczamy z zatrzasków białą część osłony słupka i podnosimy do góry (trzyma się na dwóch zatrzaskach)...

Zdejmujemy drugą część (na drugim foto rozmieszczenie zatrzasków)...
___ 
Odnajdujemy wiązkę idącą do krańcówki (łatwo znaleźć)...
___ 
Przeciągamy przewód i układamy w fabryczne miejsca gdzie leci wiązka...
___ 
Nacinamy izolację przewodu, dolutowujemy naszą wiązkę oraz izolujemy...
( z lewej strony mamy 3 przewody ale brązowy z żółtym paskiem steruje dźwiękiem włączonych świateł więc lutujemy do brązowego i brązowego z białym paskiem)

Wciskamy krańcówkę, dokonujemy sprawdzenia poprawności działania i składamy w odwrotnej kolejności

Oczywiście pewne patenty można wykonać w inny sposób, lecz ja robiłem przy pomocy materiałów które posiadałem w garazu
Dziękuję za uwagę oraz pozdrawiam :hello:
PDF do pobrania
https://drive.google.com/uc?id=0B4ZI5WN ... t=download
Model samochodu: 6n 5drzwi
Rocznik: 1999
Zapewne wielu posiadaczy 5-cio drzwiowych polówek denerwuje to, że po otwarciu tylnych drzwi nie zaświeca się lampka wewnątrz pojazdu.
Postanowiłem rozwiązać ten irytujący problem i tym samym zaprezentować Wam drodzy polomaniacy moje rozwiązanie :piwo:
Potrzebujemy:
- Wyłącznik krańcowy 2 sztuki (ok. 7zł sztuka)
- Lutownica, cyna, kalafonia
- Ostre narzędzie typu nożyk tapicerski
- Taśma izolacyjna
- przewód dwużyłowy lub dwa jednożyłowe ( na jedną stronę wiązka o długości ok 70cm)
- trochę chęci i wolnego czasu

Czas wykonania: nie wiem bo klepsydra mi się zacięła :jester: . Ale czas jest zależny od umiejętności wykonawcy

Przewidywany koszt: mnie operacja kosztowała 19zł (krańcówki i jedna buteleczka oleju żeby mieć nakrętkę, gdyż jedną miałem

Sposób wykonania
Krańcówki podłączamy równolegle do przednich
Przystępujemy do przeróbki wyłączników krańcowych...
Odcinamy w tym miejscu gdyż otwór jest za płytki i wyłącznik się nam nie zmieści


Dobrze jest obcinaczkami skrócić piny (Uwaga! są bardzo delikatne wiec uważać, żeby nie ułamać )
Następnie wycinamy w następujący sposób miejsca na przewody (można zamiennie wywiercić otworki- jak kto woli



Z racji tego, że otwór na krańcówkę jest większy należy coś wykombinować.
Ja posłużyłem się nakrętkami z buteleczek oleju do dwusuwa gdyż miałem takowe w garażu

http://new.autochemia24.iai-shop.com/da ... /862_1.jpg




Dolutowujemy przewody( można wybrać np. pin 1 i 3 jak ja )...


Używając np.kleju na gorąco/ sylikonu zabezpieczamy czujnik przed niepożądanym zwarciem

Zdejmujemy uszczelki i ściągamy osłonę biegnącą wzdłuż progu by mieć lepszy dostęp do wiązki...


Odhaczamy z zatrzasków białą część osłony słupka i podnosimy do góry (trzyma się na dwóch zatrzaskach)...

Zdejmujemy drugą część (na drugim foto rozmieszczenie zatrzasków)...


Odnajdujemy wiązkę idącą do krańcówki (łatwo znaleźć)...


Przeciągamy przewód i układamy w fabryczne miejsca gdzie leci wiązka...


Nacinamy izolację przewodu, dolutowujemy naszą wiązkę oraz izolujemy...
( z lewej strony mamy 3 przewody ale brązowy z żółtym paskiem steruje dźwiękiem włączonych świateł więc lutujemy do brązowego i brązowego z białym paskiem)

Wciskamy krańcówkę, dokonujemy sprawdzenia poprawności działania i składamy w odwrotnej kolejności

Oczywiście pewne patenty można wykonać w inny sposób, lecz ja robiłem przy pomocy materiałów które posiadałem w garazu

Dziękuję za uwagę oraz pozdrawiam :hello:
PDF do pobrania
