Wyciek z chłodnicy ??

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
paw150
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 80
Rejestracja: 23 lis 2008, 20:49
Lokalizacja: SGL

Wyciek z chłodnicy ??

Post autor: paw150 »

Witam

Mam mały problem a mianowicie wyciek z chłodnicy i chciał bym go załatać jakimś uszczelniaczem i pytanie moje brzmi czy ten uszczelniacz należy wlać do zbiorniczka wyrównawczego czy jakoś od razu do chłodnicy ??
Vw polo 6N 1,3 1995r.

Pozdrawiam
Paw150
Awatar użytkownika
Stawer
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 20 lis 2008, 15:17
Lokalizacja: Dublin/ Lublin

Post autor: Stawer »

Lej do wyrownawczego - i tak sie wymiesza wszystko, bo do zbiorniczka non stop woda wplywa sobie ta cienka rurka wchodzoca do niego od gory.
k
ko-ma
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 231
Rejestracja: 21 lis 2008, 15:58
Lokalizacja: Końskie

Post autor: ko-ma »

Jesli ma to cokolwiek dać - trzeba upuścić minimum 1 l płynu, wlać uszczelniacz do zbiorniczka i dopełnic układ. Zaraz po zalaniu - silnik nagrzac do momentuwłaczenia wentylatora.
Sprawdzone w praktyce. Działa praktycznie od razu.
p
paw150
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 80
Rejestracja: 23 lis 2008, 20:49
Lokalizacja: SGL

Post autor: paw150 »

Zrobiłem tak jak mówiliście ale chyba nie dużo to pomogło :-(
I teraz moje pytanie jest inne ?? Czy trudno jest wymienić chłodnice ?? Jak najlepiej się za to zabrać ??
n
norekuk
Początkujący
Początkujący
Posty: 119
Rejestracja: 06 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Bydgoszcz / North Shields(UK)

Post autor: norekuk »

wymiana chłodnicy to nie jest wielkie haloo :-)
Chłodnica jest zamontowana na 4 śruby od stony silnika. Zdejmujesz węże, odkręcasz 4 śruby, odkręcasz grill - 2 sruby pod kierunkami. grill sprzodu się trzyma na zatrzaski. aa i jeszcze mocowanie zderzaka do zamka maski - to pośrodku - i chlodnica wychodzi do przodu :-)
Jest --> Variat vel Groszek 1.9 sdi Variant

Było -> Poluś 1.4L \'96 Anglik
p
paw150
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 80
Rejestracja: 23 lis 2008, 20:49
Lokalizacja: SGL

Post autor: paw150 »

Mam jeszcze pytanie czy chłodnica z innych wersji silnikowych polo 6N będzie pasować do mojego ?? Vw polo 6N 1,3 1995r.
Awatar użytkownika
artek77
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 01 cze 2009, 8:33
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: artek77 »

hej (przepraszam ze odswiezam temat)
mam taki sam problem jak kolega. dzis na postoju zauwazalna była mokra plama. na osłonie od silnika byly od lewego koła mokro niebieski płyn,
mam ponizej minimum w "wyrównawczym" i teraz mam pytanie kleic chłodnice czy jakis preparat wlac?

jesli preparat to o jakiej nazwie?. sprawdzona firma. :)
Wyroby gumowe , gumowo metalowe

http://www.gumat.pl
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

nie wlewaj niczego bo to nie pomoże a zaszkodzi,.
są dwie opcje albo spawanie/czy lutowanie o ile się da
lub kupno sprawnej używki/czy nówki
nie ma sensu się bawić w klejenia czy uszczelniania specyfikami bo to tylko odkładanie problemu który powróci na bank
potem jeżdzenie z ręką na sercu żeby tyko w trasie nie strzeliła to ja podziękuję...
to jest chłodzenie ma działać i już, przegrzejesz silnik kilka razy to zacznie ci żłopać olej,,, po co to?
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
przemoRSL
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 03 sie 2009, 23:52
Lokalizacja: RŚl
Kontakt:

Post autor: przemoRSL »

NIC nie wlewać, nie robic z siebie Mc Gywera z jajkiem w ręce!
wymiana na sprawną /szrot czy nowe nie gra roli byle sprawne-nie warto ryzykować jak wspomniał rat
bo i tak z czasem sie znów rozszczelni,albo nawet ów preparat nie pomoże!
zawsze do przodu,ale czasami lepiej spojrzeć w wsteczne lusterko

Pławniovwice 2009
Awatar użytkownika
artek77
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 01 cze 2009, 8:33
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: artek77 »

dobra to wymiana chłodnicy pomoże, ale!

jak płyn pozniej zalac??

borygo, petrygo
dynagel 2000
???

ktory jest mniej żrący
Wyroby gumowe , gumowo metalowe

http://www.gumat.pl
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

lej borygo nowe jest bardzo podobne w wyglądzie do tego oryginalnego płynu g12.
Ja taki wlałem już rok śmigam jest orajt :oki:
poczytaj sobie i wybierz właściwy:
Obrazek
Obrazek
civic r18a2/407 1,6 HDi
A
Archeo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 350
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:56
Lokalizacja: Brzezówka/Rzeszów

Post autor: Archeo »

Osobiście polecał bym oryginalny G12, kosztuje grosze, mieszasz z wodą destylowaną w odpowiednich proporcjach zamieszczonych na butelce.
Obrazek
V
Ventura
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 50
Rejestracja: 24 mar 2009, 15:52

Post autor: Ventura »

Polecam prestone ale koncentrat.

Nie wlewajcie uszczelniaczy, ciężko jest to potem wypłukać. Wlanie takiego badziewia jedynie jak stanie się coś na trasie (gdy nie ma czasu na zabawę z wymianą), wlałem to raz by dojechać do mechanika a ciągnie się to za mną już rok - non stop coś pływa w zbiorniczku a płukane było bardzo konkretnie.
Polo 96r. AEF & Toledo 92r. 2.0 2e
Obrazek
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

ja tam nie polecam niczego wystarczy poczytać te testy i sobie wybrać, większość płynów bazuje na tym samym glikolu i nie ma tu większego halo, wymieniać to też należy co 2 lata albo później bo jak każdy płyn też się starzeje i traci właściwości antykorozyjne smarne i temperatura krzepnięcia rośnie.
Polskie płyny też dobre to po co przepłacać?
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
Kamil K
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 380
Rejestracja: 29 kwie 2009, 17:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Kamil K »

ja tez odmawiam. chociaz byłem innego zdania. chłodnica ciekła i to nawet niezle dolałem, miałem troche problemy z wlaniem, nie zmieszało sie tak jak powinno, to był preparat Prestone. był jak typowy glut. chciałem tanio. samochód sie cały rozgrzał chyba do 100 stopni, miał dziwny dźwięk i smierdział tez dziwnie zanim cały płyn ze zbiorniczka przepłynął (15 min w miejscu).
i co to dało? ciagle mam wrazenie ze na zimnym silniku mam "burczący" odgłos z silnika a chłodnica jak ciekła tak cieknie dalej i moze i bardziej.
miałem wsypac proszek ale tym razem poszedłem po rozum do głowy i zmienilem zdanie bo ten caly proszek i inny glut moze sie uczczelnik gdzie niepowinien i zapchac inny układ. zreszta to pływa w całym płynie chłodniczym i czyli nie tylko w chłodnicy.
zabrałem sie za rozkręcanie chłodnicy i zanioslem do naprawy. naprawiac sie nie opłacało i czekam wlasnie na nową z gwaracją za 168zł. za naprawe chcieli 80zl wiec sie nie opłacalo. wiec lanie specyfików tylko moim zdaniem pogarsza sprawe. szkoda silnika.

jeśli jest ktoś zainteresowany moge napisac manuala ze zdjęciami jak się sciaga chlodnice ( bez sciągania zderzaków itp) bardzo łatwo ;) moge zrobic dodatkowe zdjecia do jutra dopóki mam wszystko sciągniete bo czekam na nowa chłodnice ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”