Strona 1 z 1
[6n] 1.9d/96r - problem z paskiem wielorowkowym HELP
: 23 lis 2011, 18:44
autor: apollo11a
witam, jestem nowym forumowiczem więc proszę o wyrozumiałość
Zacznę od początku... około 3 miesięcy temu pękł mi pasek wielorowkowy, był wręcz poszarpany, wymieniłem na nowy( nowy od razu piszczał zanim się nie rozgrzał) 3 tygodnie temu z okolic paska wydobywać się zaczęły dziwne odgłosy coś jak by cykliczne szuranie z obawy o moja polówkę postawiłem do mechanika, który powiedział że, walniętą jest rolka kierunkowa, napinacz i tłumik drgań( jeżeli coś pomieszałem to przepraszam, ale ciężko mi było się z nim dogadać) pokazał mi pasek który wymieniłem jakieś 3 tys.km temu i rzeczywiście rowki były już poszarpane, więc wymienił wszystko-koszt 680pln, odebrałem samochód 3 dni temu, dziwne szuranie ustąpiło, po pierwszej nocy pasek nie piszczał, po drugiej już zaczynał a dziś piszczał już prawie tak jak poprzedni( po ok 5 min przestaje). Proszę o pomoc co może być nie tak, chwilowo jeszcze nic wielkiego się nie dzieję ale od tego wszystko się zaczęło 3 miesiące temu a nie stać mnie żeby co 3 miesiące dokonywać naprawy za 700 pln.
Re: [6n] 1.9d/96r - problem z paskiem wielorowkowym HELP
: 23 lis 2011, 18:52
autor: vwkas18
pasek może być źle napięty więc może popiskiwać
a rolka to normalna rzecz którą się wymienia
Re: [6n] 1.9d/96r - problem z paskiem wielorowkowym HELP
: 23 lis 2011, 18:55
autor: dumle
może zacznijmy od tego jakiej firmy pasek? dwa razy ten sam kupiłeś?
Re: [6n] 1.9d/96r - problem z paskiem wielorowkowym HELP
: 23 lis 2011, 19:43
autor: bialy0666
kolego apollo11a poczytaj na forum jest kilka tematów o pasku
search.php?keywords=pasek+wielorowkowy&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Szukaj, podam tylko kilka przyczyn zrywania paska ; sprzęgło rolki altka ,napinacz , rolka napinacza, odpowiednia długość paska nowego , koła pasowe paska , itd... wszystko zależy od objawów i jaki masz kod silnika ?
Re: [6n] 1.9d/96r - problem z paskiem wielorowkowym HELP
: 24 lis 2011, 16:45
autor: apollo11a
nie chce wyjść na idiotę ale gdzie szukać "kodu silnika"? co do reszty pytań muszę sprawdzić części
Re: [6n] 1.9d/96r - problem z paskiem wielorowkowym HELP
: 24 lis 2011, 17:33
autor: bialy0666
wlepa w bagażniku , jeśli jej niema to na bloku z numerem silnika pod pompą paliwa z prawej parżąc z przodu trudno dojrzeć .
objawy- rolka napinacza pracuje góra dół [skacze]- zatarte sprzęgło rolki altka -pasek po pewnym czasie się naciągnie i trze o siebie pod rolką napinacza . słychać jakby tyrkot a później piszczenie paska
za długi pasek nowy - jest kilka rozmiarów pasków i wystarczy kupić krótszy [rozmiarów nie pamiętam, oczywiście zależy też długość paska od wyposażenia np klima , wspoma .], dźwignia napinacza powinna stawiać duży opór przy montażu , samemu jest trudno założyć pasek.
napinacz - pasek nie jest odpowiednio napięty - przy montażu słaby opór stawia dźwignia napinacza
nie współosiowe koła pasowe- przeważnie rolki napinacza ,tu poczytaj to skumasz o co idzie
viewtopic.php?f=25&t=21532 jest to spowodowane przeważnie , przez zatarcie sprzęgła rolki altka .
Re: [6n] 1.9d/96r - problem z paskiem wielorowkowym HELP
: 25 lis 2011, 9:25
autor: apollo11a
witam,
kodu silnika nie znalazłem... szukałem szukałem i nic.
A więc tak wymienione na nowe zostało - napinacz paska, koło pasowe alternatora, obecnie nowy pasek jest firmy Gates.
Sprawdzałem przestrzeń pod rolką napinacza i prawie mieści się palec, na nowym pasku pojawiły się jednak czarne smugi jak by pasek tarł o siebie ale zastanawiające jest to że smugi są akurat w miejscu rowków a nie wybrzuszeń... dodatkową wskazówką dla kogoś może być fakt że jak odpalam silnik i pasek piszczy przez chwilę i powoli ustaje , wystarczy żebym zapalił światła i znów piski się nasilają, jak by coś przy alternatorze ale jak już wspomniałem tam koło pasowe było wymienione, nie widać żeby pasek skakał czy chodził nie równo , napięcie paska wydaje mi się że jest prawidłowe, nie wiem czy to pomoże ale stojąc z prawej strony auta słychać nierówną pracę silnika stojąc z przodu jest to już dużo mniej dostrzegalne...
aha jeszcze jedno jak by komuś było pomocne to mogę wysłać foto starego paska jak wyglądał po ok 3 tys. kilometrów, albo film wideo z nagraną pracą autka, ale najprawdopodobniej dopiero w poniedziałek
Re: [6n] 1.9d/96r - problem z paskiem wielorowkowym HELP
: 25 lis 2011, 23:28
autor: apollo11a
po przeczytaniu kilku postów zrozumiałem że może mieć jeszcze znaczenie to że kiedy zerwało mi pasek za pierwszym razem to przejechać musiałem do domu jeszcze ok 0,5 km a dowiedziałem się że tak nie można bo coś tam z pompą wody( tylko co ? tego się nie dowiedziałem, proszę o wskazówki) Druga sprawa to metaliczny pogłos, któryś z mechaników mówił mi że to praca zaworów w starym dieslu a mi się wydaje że mogło zrobić się jajo w otworze od tego preta napinacza w obudowie pompy wody i coś tam stuka( widziałem w jednym z postów jak ktos to rozwiercił i wbił tuleje) ale skoro mechanik to oglądał i wymieniał to chyba zauważyłby cos takiego.
Re: [6n] 1.9d/96r - problem z paskiem wielorowkowym HELP
: 26 lis 2011, 14:11
autor: bialy0666
koło pasowe altka ma sprzęgło , jakie masz wyposażenie np; wspoma ,klima , jaki długości masz nowy pasek ? o ile pamiętam to ktoś miał podobny przypadek[ miał za długi pasek] jak znajdę to podrzucę link do tematu .
edit ; poczytaj tu
viewtopic.php?f=176&t=26041&start=20
Re: [6n] 1.9d/96r - problem z paskiem wielorowkowym HELP
: 27 lis 2011, 14:25
autor: apollo11a
witam, posiadam wspomaganie bez klimatyzacji, pasek to 5pk 1220. Nie rozumiem sprzęgło koła pasowego alt. nie znajduje się w tym kółku ? bo te koło pasowe było wymienione na nowe
Re: [6n] 1.9d/96r - problem z paskiem wielorowkowym HELP
: 27 lis 2011, 20:20
autor: rolf
Re: [6n] 1.9d/96r - problem z paskiem wielorowkowym HELP
: 27 lis 2011, 20:27
autor: bialy0666
nie jeden przerabiał ten temat ja też i jeśli koło altka jest bez sprzęgła[ przykręcone tylko śrubą w środku koła altka] lub zatarte sprzęgło to paski będzie niszczyć ponieważ altek musi mieć luz a ma go przez sprzęgło jedno kierunkowe wbudowane w koło altka . nie jest tanie , ja kupiłem nawet nie wiem z jakiego pojazdu i 6 rowkowe [też pasuje]tylko wymiary muszą się zgadzać ;średnica zewnętrzna, oraz wewnątrz koła i odległość pomiędzy gwintem a początkiem koła od strony altka. jeśli masz wątpliwości to użyj szukaj gdzieś opisywałem tez zamianę koła altka z sprzęgłem z 5 na 6 rowków a pasek zostaje PK 5.
tak wygląda jak kolega rolf podał linka.
Re: [6n] 1.9d/96r - problem z paskiem wielorowkowym HELP
: 27 lis 2011, 20:29
autor: marcin3080
moze to byc wina slabego akumulatora,alternator ma wtedy duze obciazenie i dlatego pasek piszczy
Re: [6n] 1.9d/96r - problem z paskiem wielorowkowym HELP
: 27 lis 2011, 20:36
autor: bialy0666
bez urazy szukasz dziury w całym. na pewno obciąża altka słabe aku oraz pasek. mierzyłeś napięcie na aku w czasie odpalania ? jeśli tak to ile jest voltów.
Re: [6n] 1.9d/96r - problem z paskiem wielorowkowym HELP
: 28 lis 2011, 18:07
autor: apollo11a
może tak może nie, nie chcialem nikomu sprawiac problemów, tylko martwi mnie to, bo jak juz wspomniałem to na starym pasku było wszystko ok, jak mi pierwszy raz zerwało i założyłem nowy wraz z piszczacym paskiem zaczeły mi się problemy, dzis autko poszło spowrotem do mechanika, ewentualnie pozyczę nowy aku od kolegi i sprawdzę, ładowania nie sprawdzałem