[6n2] Dorobienie kluczyka z pilotem - pytanie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Raving-TM
Początkujący
Początkujący
Posty: 117
Rejestracja: 29 lis 2008, 21:08
Lokalizacja: ETM

[6n2] Dorobienie kluczyka z pilotem - pytanie

Post autor: Raving-TM »

Cześć.
Od jakiegoś czasu rozmyślam nad dorobieniem sobie zapasowego kluczyka z racji tego że mam tylko jeden wiec dla świętego spokoju niech by sobie w domu leżał zapas. Pokopałem troche na allegro i pomyslałem że jak juz dorabiać to czemu nie na scyzoryk i tu pojawiają sie pytania.

Mam tego typu pilot:
http://www.allegro.pl/item637031506_vw_ ... 3_mhz.html

Czy duzo jest problemu z przerobieniem / dorobieniem scyzoryka ?
Znalazłem nowe scyzoryki jednak w dwuch rodzajach:

1:
http://www.allegro.pl/item631517322_now ... skowy.html

2:
http://www.allegro.pl/item632402266_now ... skowy.html

Musze zakupić ten z dwoma czy trzema przyciskami ?

Samo dorobienie grotu to niewielki problem jednak schody zaczynaja się dopiero przy programowaniu kluczyka. Jak to zrobić czy jest to duzy problem ? Na jednej aukcji znalazłem taki opis programowania:

" Instrukcja programowania pilotów. GRUPA VAG ( Audi, Seat, Skoda, VW).
Do programowania pilota zdalnego sterowana muszą być dwa kluczyki.
1. - Wkładamy kluczyk do stacyjki i włączamy zapłon.
2. - Zamykamy wszystkie szyby i wychodzimy z samochodu.
3. - Zamykamy samochód.
4. - Wkładamy kluczyk do zamka drzwi od strony kierowcy z pilotem do programowania i naciskamy jeden przycisk otwóż lub zamknij przez ok. 3 sekundy. Powinien nam się odezwać klakson choć nie jest to regułą.
5. - Otwieramy kluczykiem drzwii samochodu ( nie pilotem ), wyjmujemy kluczyk ze stacyjki. Proces programowania pilota zakończony. Pilot powinien być już aktywny.
Te same czynności powtarzamy przy programowaniu następnego pilota. Programować można za jednym podejściem tylko jeden pilot, nie więcej. Powtarzając te wszystkie czynności kolejno, można zaprogramować cztery piloty.
życzę wszystkim powodzenia "

Prosze o wypowiedzi oraz przyblizone koszta takiego dorobienia kluczyka.
Obrazek
P
Przecinak
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 23 gru 2008, 10:35

Post autor: Przecinak »

Jako weteran użytkownik kilku juz samochodów z grupy VW moge podpowiedzieć tylko tyle iż starsze samochody tej grupy miały dwa przyciski. Użytkowałem VW golfa z 1999 właśnie z dwoma, Turana z 2003 roku już z trzema przyciskami, i seata z 2006 też z trzema przyciskami. Jak kupowałem ze znajomą polówke w zeszłym roku, powiedziano nam iż scyzoryk moze być za dopłata extra, ale w polo nie robią. Generalnie kierowałbym się w kluczyk z dwoma przyciskami. Sam chce założyć w swojej polówce 6N2 scyzoryk z sterowaniem z pilota, ale nawet nie wiem czy w moim jest taka opcja (niby domykanie szyb kluczykiem by sugerowało że moze być...), a mam tez jeden kluczyk podobny do Twojego, ale bez opcji sterowania centralnym. A kluczyk wyglądał na nie używany... Czy jest opcja sprawdzenia tego jakoś ??
m
maly2001
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:25

Post autor: maly2001 »

kolego ja wstawiałem scyzoryk trzeci przycisk jest zbedny dobry elektronik zrobi ci to w 1.5 godziny
ja posiałem kluczyk i jest tam immo crypto 2 trudna sprawa ale poradzą sobie z tym koszt razem z pilocikiem to 300zł bynajmniej umnie pozdrawiam
Awatar użytkownika
patryk2k
Początkujący
Początkujący
Posty: 143
Rejestracja: 21 paź 2009, 22:43
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: patryk2k »

Odgrzewam wątek. Scyzoryk bez problemu miesci sie przy kierownicy? Czytalem gdzies, ze czasami jest za dlugi i trzeba grzac raczke od wycieraczek i ja podginac :shock:
Obrazek
Awatar użytkownika
scooter_elect
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 01 cze 2009, 19:36
Lokalizacja: strzegom

Post autor: scooter_elect »

mieści się ja mam i bez problemu tylko trzeba się przyzwyczaić
NIE MA TO JAK VW
Awatar użytkownika
patryk2k
Początkujący
Początkujący
Posty: 143
Rejestracja: 21 paź 2009, 22:43
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: patryk2k »

Znajomy zalatwil mi uzywany scyzoryk. Minimalizujac koszty chcialem was dopytac czy jeden raz mozna programowac sam transponder czy pilot tez? Ten kluczyk jest uzywany wiec na pewno bede musial wymienic grot i transponder tylko czy elektronike pilota tez?

Chcialem chwilowo wlozyc do niego transponder z aktualnego kluczyka, dociac grot a po wyplacie doprogramuje imo w drugim kluczyku. Powiedzcie mi jeszcze czy sposob podany wyzej dziala w 6N2 przy programowaniu pilota bo spotkalem sie z paroma opisami odbiegajacymi od siebie.
Obrazek
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

ten sposób działa w 6N2 (przynajmniej u mnie) , pastylka immo kodowana jest tylko raz pilot w kluczyku do bólu o ile zgra się elektronika - w ori kluczyku działa na 433 MHz nie wiem jak w twoim scyzoryku
Obrazek
Awatar użytkownika
patryk2k
Początkujący
Początkujący
Posty: 143
Rejestracja: 21 paź 2009, 22:43
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: patryk2k »

Kluczyk z trzema przyciskami doprogramowany. Dla osob ktore beda szukaly pasujacego scyzoryka dodam, ze moj ma oznaczenie HLO 130 959 753.

Co do kwesti programowania sposob rozni sie od opisywanego wyzej.

1. Dzialajacy kluczyk wkladamy do stacyjki i ustawiamy go w pozycji z zapalonymi kontrolkami.
2. Zamykamy wszystkie okna, wychodzimy i mechanicznie drugim kluczykiem zamykamy drzwi ( musi miec dociety wczesniej grot)
3. Naciskamy jeden z przyciskow- zamknij/otworz tak jak przy normalnym otwieraniu/zamykaniu samochodu, czekamy 1-2s po czym naciskamy ten sam przycisk jeszcze raz. Wtedy odzywa sie klakson.
Procedura zakonczona, u mnie dziala, wczoraj udalo sie doprogramowac samemu.
Obrazek
Awatar użytkownika
kolski
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 28 cze 2012, 12:20
Lokalizacja: Wrocław / Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: kolski »

Odgrzewam wątek.
Cześć, mam pytanie co do kluczyka. Kupiłem POLO 6n2 i mam tylko jeden kluczyk. Z tego co przeczytałem w wątku, można kupić używany i przełożyć bebechy i wyfrezować grot - to scyzoryk. I teraz pytanie - opisana przez Was procedura zaprogramuje tylko centralny. Nie za bardzo interesuje mnie scyzoryk, ale widziałem gdzieś zwykłe groty. Znacie jakąś metodę programowania transpondera tak by odpalić auto?
Pozdrawiam, Grzesiek.
Nasze 6N2
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

Kluczyki a wlasciwie immo programuje sie odpowiednim kablem. Mozna jeszcz edoprogramowac odpowiednimi kombinacjami dodatkowe kucze ale pod warunkiem z emamay dwa klucze juz dzialajace unas w aucie. Poprostu majac dwa klucze ori mozna sobie doprogramowac trzeci i czwarty klucz itd. Nie da sie tą metoda natomiast doprogramowac drugiego klucza probujac oszukac system i wykonujac tą procedure jednym kluczem ale dwa razy.

Doprogramowanie kucza fejsem wymaga kodu wejsciowego tzw pinu. Wtedy wchodzisz w odpowiednia funkcje, podajesz ilosc kluczy ktore chcesz doprogramowac i dalej lecisz.
Awatar użytkownika
nick
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 278
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
Lokalizacja: Tichau

Post autor: nick »

Odgrzewam kotleta..

Mam pytanie: jak wygląda fabryczny kluczyk VW z pilotem alarmu/centralnego do 6N2- czy taki w ogóle istnieje? Planuję założyć centralny zamek + alarm i chciałby kupić kluczyk taki jak w oryginale..
f
foxik33
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 28 mar 2014, 22:56

Post autor: foxik33 »

Witam!

Polo z 2000r zakupione z jednym oryginalnym kluczykiem, pilot z jednym przyciskiem - logo VW.
W razie " W " chciałbym dorobić drugi kluczyk - zakup centralki do otwierania I zamykania auta ze scyzorykiem czy zakup nowej pastylki to nie problem.

Ale problem pojawia się w miejscu gdy - trzeba podać pin immo aby dodać nowy kluczyk I zakodować transponder.

Zakupiłem na allegro interfejs Memoscan U600 - do ogolnych zabawach, watpie ze tym sie uda odczytac pin.

Jak wyglada sprawa z tym immo ? Wyczytalem ze trzeba robic wylut pamieci. - a co np w przypadku kopiarek tranponderow, np Gambit II ?

Pozdr.
m
matmixmixmix
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 06 sty 2015, 15:15

Post autor: matmixmixmix »

kupilem sterownik centralnego ze scyzorykami. dzisiaj wycielem grot. dziala, ale zapalanie samochudu to tragedia. jak ktos ma male rece to moze mu to nie przeszkadza. uzytkuje same vw, golfy 3,4,5 ale po raz kolejny powtorze ze te polo to badziewie niedopracowane. zeby stacyjki dalej nie zrobic czy bardziej pod katem. tylko przy samej kierownicy, w glowie mi sie nie miesci. moze da sie skrocic jakos ten grot? np obciac i wtedy dopiero wyfrezowac. robil ktos tak juz?
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”