Strona 1 z 1
[86c] Zawór magnetyczny
: 19 maja 2009, 22:12
autor: mt4d
VW Polo 86c 89r 1.0 HZ pytanie odnośnie zaworu magnetycznego prawdopodobnie związanego z podciśnieniem. Jego numer katalogowy to 321 906 283

Pytanie jest następujące ... do czego on jest i jakie powinny być objawy gdy jest uszkodzony ? w rzeczywistości są do niego wpięte dwa wężyki powietrzne oraz kostka zasilająca (dwie żyły czyli +-) Po wypięciu kostki zero reakcji ze strony silnika.
AHA jest on umieszczony po prawej stronie przy zbiorniku cieczy chłodzącej przykręcony do obudowy komory silnika.
Re: Zawór magnetyczny
: 20 maja 2009, 14:28
autor: FUCEK
Właśnie podpinam się pod temat. Ja mam ten zawór wypięty z wtyczki, gdy go wepnę to falują (wzrastają ale tak nie "naturalnie") obroty i słychać taki dziwny dźwięk jakby wibracje z obudowy filtra powietrza, podczas jazdy gaśnie, muli go itp. Próbowałem czyścić ten zaworek lecz to nic nie pomogło. Nie odnotowałem żadnych negatywnych wpływów po odłączeniu tego zaworka oprócz piszczenia komputera co jakieś 3 może 5 sekund i ew. wzrostu spalania choć nie jestem tego pewien gdyż u mnie oscyluje ono w okolicach 8 litrów po mieście. Aha byłbym zapomniał silniczek to MH
Re: Zawór magnetyczny
: 20 maja 2009, 19:44
autor: mt4d
Bylem dzisiaj w sklepie i dowiedziałem się tylko ile ten zawór kosztuje ...

175 zł i nie ma zamienników ;/
Re: Zawór magnetyczny
: 25 maja 2009, 13:33
autor: mt4d
Uściślając moje zapytanie na temat zaworu magnetycznego ...
Czy jest ktoś w stanie wyciągnąć wtyczkę zasilania i opisanie objawów jakie zaszły po wypięciu ??
Z góry dzięki za pomoc Pozdrawiam
Re: Zawór magnetyczny
: 25 maja 2009, 17:01
autor: FUCEK
Tak ja mam wypiętą tzn. odłączony zawór od zasilania a objawy masz 2posty wyżej
Re: Zawór magnetyczny
: 27 maja 2009, 14:19
autor: JarekF
Na ciepłym silniku zero reakcji ... Silnik robi sobie "jaja" dopiero po ściągnięciu któregokolwiek wężyka ...
Re: Zawór magnetyczny
: 27 maja 2009, 19:56
autor: mt4d
i o taką odpowiedź mi chodziło ... dzięki JarekF
Re: Zawór magnetyczny
: 04 sty 2016, 21:18
autor: jawor88
Czy ktokolwiek wie jaka jest zasada dzialania i funcja tego zaworu (wg instrukcji zaworu regulacji wolnych obrotow) ?
tez posiadam HZ 1050 i pierburg 1B - rocznik 89 i zagrzany silnik nie ma wolnych obrotow, po puszczeniu pedalu gazu natychmiast gasnie.
Re: Zawór magnetyczny
: 05 sty 2016, 12:56
autor: Anonymous
zasada działania jak każdego zaworu czyli otwiera się lub zamyka
zapewne po podaniu pewnego napięcia odcina on przepływ powietrza przez wężyki (lub odwrotnie czyli otwiera)
Re: [86c] Zawór magnetyczny
: 05 sty 2016, 15:52
autor: adek1983
Zawór odpowiada za podanie dodatkowego powietrza gdy silnik jest na ssaniu. Były w ten zawór wyposażone silniki bez silnika krokowego. Można spokojnie stosować używane z silników Audi 1.8 z lat 80 i 90.
Re: [86c] Zawór magnetyczny
: 05 sty 2016, 19:30
autor: jawor88
Dzieki za odpowiedz,
czy ktos orientuje sie , z ktorego czujnika (jesli z czujnika) doprowadzany jest sygnal do tego regulatora/zaworu magnetycznego ?
Re: [86c] Zawór magnetyczny
: 11 sty 2016, 11:07
autor: adek1983
Sygnał podawany jest z ECU. A odpowiada za niego czujnik temperatury zasysanego powietrza (w przepływomierzu) i/lub czujnik temperatury cieczy. Poprawność działania można sprawdzić tak:
Odpalasz zimny silnik i ściskasz jeden z węży podłączonych do tego zaworu (zmniejszasz ilość powietrza). Silnik powinien się dusić. Na ciepłym silniku nie powinno być reakcji.