Strona 1 z 2

Zbyt wysokie spalanie

: 17 lis 2008, 19:55
autor: krisby
Witam. Niedawno zakupilem polowke z motorem 1.4 60KM. Okazalo sie, ze ( moim zdaniem ) spala troszke za duzo. Wyszlo kolo 12 litrow ( jazda po miescie ) ...po wymianie filtrow spalanie spadlo do ok. 9 litrow. Z tego co slyszalem norma jest 7-7.5 litra. Co moze byc tego przyczyna? Z gory dziekuje za wszelkie podpowiedzi. Pozdrawiam.

//Wiesz jakie masz polo, a mimo to zakładasz temat w nieodpowiednim dziale .... :nono: następnym razem poleci kartka. //G.

Re: Zbyt wysokie spalanie

: 19 lis 2008, 22:05
autor: noname
Przyczyną może być np. to że jeździsz na krótkich dystansach w mieście to wtedy auto spala jak rakieta dopóki się nie rozgrzeje co automatycznie winduje spalanie, może niedokładnie obliczyłeś spalanie - trzeba na to kilka tankowań i wtedy wyliczyć średnią bo liczyć np. po jednym to zupełnie niemiarodajne, różnice mogą być znaczne jeśli jednym razem wejdzie mniej paliwa a drugim uda się zalać pod korek. Wersja mniej optymistyczna to taka, że auto jeździ w trybie serwisowym (chociaż wtedy powinno świecić się CHECK) z powodu jakiejś usterki np. sondy lambda albo że jest wyeksploatowane i pali więcej, ale to już robota dla mechanika żeby określił co jest.

Re: Zbyt wysokie spalanie

: 19 lis 2008, 22:31
autor: Skfarek
Przy trybie serwisowym byłby jeszcze słabawy jak na mój gust. A pytanie z innej beczki koła jakie masz tzn chodzi mi o rozmiar - szerokie lacze potrafią dorzucić do spalania nawet 0,5 l? A klimę masz - z klimą spalanie wzrasta nawet o 1 litr? No i jak jeździsz kręcisz go do ilu obrotów?
Tak informacyjnie moje 6n z 1.3 ADX 55 kucy - jak dostawał w mieście w :dupa: tzn. kręcenie regularnie powyżej 4 tys. obr zeżarł 10,5 l :twisted:

Re: Zbyt wysokie spalanie

: 20 lis 2008, 7:13
autor: ragiern
krisby 9 litrów jest akceptowalną normą. Producent podaje, że przy typowej jeździe miejskiej Polo połyka 8,5l/100km. Sam wiesz, że na ogół trzeba jeszcze coś do tej liczby dorzucić.
Opisz dokładnie swój styl jazdy i sposób obliczania spalania, a powiemy Ci czy wszystko jest :spoko: .

Re: Zbyt wysokie spalanie

: 20 lis 2008, 8:28
autor: wojtasek
potwierdzam 1,4 AEX jeżdżę na bardzo krótkich odcinkach 9l to norma :banana:

Re: Zbyt wysokie spalanie

: 20 lis 2008, 9:52
autor: Bart.
ja tez ma 6N 1,4 i spala mi po miescie ok 9 - to normalne

Re: Zbyt wysokie spalanie

: 20 lis 2008, 10:39
autor: Lukas&Elvi
Hmm ciężka sprawa z tym spalaniem. Mi średnio spala około 6.3l i to na przełomie prawie 2 lat i też mam dość niedaleko do pracy także w zime praktycznie jeżdże niedogrzanym autem. Może warto podłączyc na komputer. Druga sprawa to styl jazdy, jeśli ktoś lubi odpowiednio przeciągnąć na każdym biegu no to automatycznie wzrasta spalanie ;)

Re: Zbyt wysokie spalanie

: 20 lis 2008, 11:33
autor: ragiern
Lukas&Elvi ile kilometrów masz do pracy? Jakiej wielkości opony masz założone?

Re: Zbyt wysokie spalanie

: 20 lis 2008, 15:52
autor: rat4
Ja bym obstawiał źle pracującą sondę lambda, podepnij się pod Vaga ( jak mieszkasz w podkarpaciu to podjedz do mnie za free ci to zdiagnozuje) albo do elektryka jedź niech sprawdzi amplitudę sondy lambda jeśli masz walniętą to właśnie jest jej objaw podwyższone spalanie o wiele wiele.
ja mam silnik taki sam jak i ty czyli 1,4 AKV i spala mi średnio z moich obliczeń 6,15 l na 100 km po mieście oczywiście więcej o jakiś litr ale bez przesady u ciebie cosik za dużo.
Pomiar był robiony w lecie przy oponach 195 także dobry wynik, teraz mam zimówki 185 i trudno powiedzieć jakie teraz spalanie bo zimno z rana fest także będzie się dłużej silnik nagrzewał. Ale nie narzekam.
Ciekawą rzeczą jest to że przy dynamicznej jeździe nie ma znacznej różnicy w spalaniu także jak jeżdzę megaoszczędnie to nie ma to znaczenia spalanie oscyluje w granicach 6,1-6,5, zobaczymy jak to w zimie będzie...

Kuknij też na temperaturę silnika, jeśli jest niedogrzany to znaczy że termostacik się nie domyka i duży obieg działa cały czas, wolno się rozgrzewał i na trasie w niskich temperaturach potrafił się schłodzić do 70 stopni
Ostatnio wymieniłem i trzyma 90 stopni jak szalony. (koszt termostatu od 35-49 zł Wahler)
Przy niedogrzanym silniku będzie zasysał benzynki ile widać.
Sprawdź obie te rzeczy jeśli temperatura robocza jest poniżej 90 to wymień termostat jeśli nie to ja obstawiam padniętą sondę lambda:
jeśli masz ją wymienić to coś z górnej półki jeśli chcesz polatać na niej długo eNGK Bosh...

Re: Zbyt wysokie spalanie

: 20 lis 2008, 18:38
autor: Lukas&Elvi
[quote=""ragiern""]Lukas&Elvi ile kilometrów masz do pracy? Jakiej wielkości opony masz założone?[/quote]
Do pracy mam 7,5km a oponki letnie ma 185/55/14 a teraz mam zimowe 155/70/13.
Spalanie mam różne ale średnio wychodzi 6,3 litra. Zresztą można zerknąć na mój podpis tam jest odnośnik

Re: Zbyt wysokie spalanie

: 21 lis 2008, 7:05
autor: ragiern
7,5 km to już jest dystans na którym silnik się rozgrzeje. Jestem pewien, że ostatnie kilometry pokonujesz już na optymalnej temperaturze jego pracy. Poza tym na spritmonitorze masz zaznaczone, iż oprócz jazdy po mieście pomykasz także drogami bocznymi. Wszystko to składa się w sumie na taki a nie inny wynik.
Ja natomiast jeżdżę praktycznie tylko po swoim mieście na odcinkach 2-3 km na wiecznie niedogrzanym silniku i pracującym ssaniu. Jak wyjadę gdzieś poza obszar zabudowany, to spalanie od razu drastycznie spada i dochodzi do granic Twojego.
Konkludując. Polówka 1.4 60-konna jest w stanie tyle spalić i absolutnie nie oznacza to żadnej awarii.

Re: Zbyt wysokie spalanie

: 21 lis 2008, 14:09
autor: A_S
Mi tez pali duzo i przyczyna jest przepustnica :)

Re: Zbyt wysokie spalanie

: 21 lis 2008, 21:13
autor: krzysiu
wymień sondę lambda i wszystko wróci do normy. Moje polo spalało tez około 12l a po wymianie 6-7. Pozdrawiam!

Re: Zbyt wysokie spalanie

: 22 lis 2008, 7:19
autor: eddypirka
Ja jak jeżdżę na dystansie 4 km do pracy to 10l to norma. Przy dystansach rzędu 15km spalanie spada do 7.5-8.0 (po mieście)

Re: Zbyt wysokie spalanie

: 24 lis 2008, 10:44
autor: krisby
Witam. Jesli chodzi o oponki to mam zalozone 175/65/13. Klima jest, ale teraz praktycznie nie wykorzystywana ( silnik nagrzewa sie dosc szybko, wiec w srodku jest cieplo po przejechaniu 3-4 kilometrow, a do pracy mam 12 km. :) ). A co do stylu jazdy...przy pierwszym tankowaniu jezdzilem max do 3 tys. obrotow, przy drugim zeby sprawdzic roznice krecilem pod 4 tys. Obliczenia byly dokonywane w ten sposob: od zapalenia rezerwy jazda na stacje ( mam do niej 1 km, dolewka 20 litrow i znow do zapalenia rezerwy. Wynik dzielony przez liczbe przejechanych kilometrow i tak wyszla ta liczba ( no chyba, ze czujnik zle pokazuje ). Zauwazylem, ze po wlaczeniu zaplonu ustawia sie w danej pozycji, po przejechaniu kilku km wskazanie poziomu paliwa spada po czym znow rosnie poza poczatkowy poziom-dalej spada juz normalnie. Duzego doswiadczenia w jezdzie nie mam, ale wydaje mi sie ze faktycznie silnik jest nieco slabawy. Czyli wynika z tego ze sonda lambda? Na kompie jeszcze nie bylem, bo brakuje chwilowo czasu. Pozdrawiam.