Pytanie o dysze do tylnego spryskiwacza

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

G
Groszek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 50
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:51
Lokalizacja: Kalisz/Ostrów Wlkp./Wrocław

Pytanie o dysze do tylnego spryskiwacza

Post autor: Groszek »

Witam Kolegów,

czy ktoś może mi powiedzieć, w którym kierunku powinna być ustawiona dziurka od tylnej dyszy spryskiwacza gdy wycieraczka jest w pozycji neutralnej?? Za diabła nie mogę wyregulować sprysku, a widziałem w 2 innych Polóweczkach - jedna była na pion druga na poziom w stronę kierowcy ustawiona.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Ja mam ustawione tak że płyn leci pionowo. I generalnie jak wycieraczka ruszy to muszę się "wstrzelić" aby strumyk trafił przykrywkę żeby rozproszyć płyn. Jak nie trafię to płyn leci na dach i dalej :)
Generalnie już się nauczyłem "rozpraszać" strumień.
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

jak miałem kiedys wycieraczke to dysza obracała sie razem z nia czyli strumien byl skierowany "chwile"przed wycieraczka tak ze lał na szybe a wycieraczka sciagała wode
Awatar użytkownika
Mlody
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:47
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mlody »

Ja mialem pionowo, lekko skierowana w strone szyby. I dzialalo super.
G
Groszek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 50
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:51
Lokalizacja: Kalisz/Ostrów Wlkp./Wrocław

Post autor: Groszek »

[quote="Goozik"]dysza obracała się razem z nią[/quote]

Czyli jak - to zależy od modelu?? Wyposażenia, rocznika? U mnie spoczynkowo jest ustawiona na poziom w stronę kierowcy i obraca się razem z całą wycieraczka, tyle, że bardzo wąski zakres regulacji mam, lekko odegnę już leci w niebo, a dognę do szyby to znów strumień zahacza o maskownicę śruby mocującej tylnej wycieraczki.

U mnie to raczej działa tak, że najpierw leci wycieraczka, a za nią dopiero płyn, a też mi się wydaje że powinno być płyn -> wycieraczka tak jest logicznie.

Inna sprawa mechanizm wycieraczki przy obracaniu się piszczy - odgłosy pochodzą raczej z silniczka - czy można to nasmarować i czym? Czy da się rozebrać ten mechanizm odpowiedzialny za obracanie wycieraczki?
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

własnie nie wiem moze cosik miałem zepsute ze spryskiwacz obracał sie razem z ramieniem wycieraczki..moze tak byc ze zalezy od rocznika.,.np w moim 97 jak zamykasz bagaznik to wkąłdka zamek jest w poziomie a u deski 95 r w pionie..
G
Groszek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 50
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:51
Lokalizacja: Kalisz/Ostrów Wlkp./Wrocław

Post autor: Groszek »

[quote="Goozik"]moze tak byc ze zalezy od rocznika.,.np w moim 97 jak zamykasz bagaznik to wkąłdka zamek jest w poziomie a u deski 95 r w pionie[/quote]

wygląda na to, że tak jest rzeczywiście, byłem właśnie u Wujaszka, ma Polo 3D z 95 i dysze ma w pionie, ja mam polo z 98 i dysza powinna być w poziomie, ale jak sie dokładnie przyjrzalem zauważyłem że jest lekko zwrócona w dół - nie chodzi mi o samą dziurkę, ale o całe mocowanie - rozbierałem kiedyś silniczek zeby go spróbować wyczyścić i tak wyszlo, że chyba źle złożyłem, choć nie wydaje mi się. Zaraz się zabiorę za rozbiórkę. :-)

Dzięki za pomoc, a może mi ktoś jeszcze powiedzieć jak dobrać się do samego silniczka, żeby gruntownie się nim zająć?
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

musisz sciagnac ten plastyk ktory jest widoczny jak otworzysz klape i we wnece jest sruba na wkretak krzyzowy, sciagasz go i masz silniczek jak na widelcu ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”