[6N] problem z odpaleniem

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

s
siurek15
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 03 paź 2011, 15:36

[6N] problem z odpaleniem

Post autor: siurek15 »

Witam. mam problem z moim vw polo 1,9d, a mianowicie nie da rady go odpalić, jechałem przez miasto, przejeżdżałem przez rondo i nagle coś walnęło w silniku i zaczęło trzepotać całym autem, dopchałem go do domu i od tamtej pory nie odpala.bardzo proszę o pomoc ponieważ auto jest mi potrzebne do pracy.
p
pyc
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 19 lip 2010, 22:00
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pyc »

Może pasek rozrządu się urwał? Zdejmij osłonę i sprawdź, jeśli tak możesz już szukać drugiego silnika koszt naprawy będzie większy niż zakup.
s
siurek15
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 03 paź 2011, 15:36

Post autor: siurek15 »

Niestety pasek jest cały, może jest inna przyczyna mojego problemu??
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

jeśli nie rozrząd ,to może coś z układem paliwowym np ;przytkany cmok w zbiorniku , filtr zanieczyszczony lub zapowietrzony układ paliwowy , bąble powietrza w przewodzie paliwowym , elektrozawór na pompie lub jego sterowanie sprawdź czy pompa podaje paliwo na wtryski. trzeba szukać trudno zdiagnozować , mógł nawet przeskoczyć pasek rozrządu o ząbek .
s
siurek15
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 03 paź 2011, 15:36

Post autor: siurek15 »

jutro zobaczę cały układ paliwowy, ale pojawił się problem chyba z rozrusznikiem bo bardzo słabo kręci
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

to może nie rozrusznik a aku osłab jak próbujesz odpalać , naładuj aku .
s
siurek15
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 03 paź 2011, 15:36

Post autor: siurek15 »

aku jest naładowany i dalej słabo kreci, układ paliwowy jest sprawny
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

jeśli to nie układ paliwowy wliczając pompę[ elektrozawór] i wtryski .tylko dlaczego odmówił pracy bez żadnych objawów i nagle ,to rzeczywiście problem ; ja bym sprawdził rozrząd , kompresje na garach , trudno zdiagnozować niestety , jeszcze mnie tak AEF nie zaskoczył, :scratch: , może ktoś pomoże, jest jeszcze kilka tematów o 1,9 D gdy chce palić jak zimnym lub ciepły .a jeśli rozrusznik słabo kręci i aku dobre[ napięcie w momencie rozruchu nie spada poniżej 11V], to podejrzewam szczotki[radzę kupić cały szczotko trzymacz od 40 zyli w górę, tylko trzeba wyjąć rozrusznik i sprawdzić ], łożyska , niedostateczny styk np; aku klemy , połączenie masy z silnikiem. prędkość rozruchu też ma znaczenie przy odpalaniu
edit ;
s
siurek15
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 03 paź 2011, 15:36

Post autor: siurek15 »

Witam chyba znalazłem przyczynę mojego problemu, świece mi się nie grzeją, spirala od świec na desce cały czas mryga. co odpowiada za grzanie świec?
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

bezpiecznik w skrzynce na aku 50 A trzeci patrząc od +, przekaźnik 104, świece.opisz kiedy spirala mruga przed odpaleniem czy w czasie jazdy?
edit;
tu podobny temat viewtopic.php?f=13&t=26568&start=20 jest na pewno jeszcze kilka podobnych użyj szukaj .
s
siurek15
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 03 paź 2011, 15:36

Post autor: siurek15 »

spirala mruga 2sec po włączeniu zapłonu i tak przez 20-30sec potem gaśnie a świece dalej zimne
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

obstawiam świece padły trzy i nie opali ,trzeba sprawdzić świece i mamy kilka sposobów;
1 miernik kleszczowy do pomiaru natężenia prądu czyli A , świeca pobiera 8A więc 4 świece pobierają prąd wartości 32A, jeśli wartość jest mniejsza np ; o 8A to padła 1 i tak co 8A mniej to następna padła np 32A-16A[ = 16A wtedy padły dwie.
2 demontujesz wtryskiwacze i widzisz świece w otworach włączasz grzanie i widzisz które są czerwone wręcz białe ,tylko w silnikach z wtryskiem pośrednim np; AEF,
3 demontujesz szynę świec żarowych i sprawdzasz przejście miernikiem lub kontrolką ,tu może być przejście a świeca i tak padła , sposób mało wiarygodny.
4 można także po spadku napięcia tylko potrzebny jest dobry miernik .
sprawdzałeś bezpieczniki nr 15, 18 jak kolega pisze w temacie do którego podałem link.
jeśli kontrolka mruga cały czas to prawdopodobnie stopy nie świecą ,to tylko teoretycznie było o tym na forum . jak padały świece to kontrolka zachowywała się normalnie może trochę krócej świeciła, tylko silnik palił z oporami, jak została jedna to nie odpali na 2 z trudem czasem trzeba grzać2 razy i wszystko się zaczyna jak temperatura otoczenia spadnie poniżej 10*C.polecam świece żarowe Brisk idą na pierwszy montaż do skody , cena przystępna, mam je prawie 2 lata np; bosch kilka miesięcy i padły.
s
siurek15
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 03 paź 2011, 15:36

Post autor: siurek15 »

Właśnie sprawdziłem świece i gdy płynie przez nie prąd to nawet się ciepłe nie robią
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

w którym miejscu są zimne?
s
siurek15
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 03 paź 2011, 15:36

Post autor: siurek15 »

One całe są zimne
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”