Polo Variant 1.9 TDI-AHU,1998, brak mocy

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

a
ar1000
Początkujący
Początkujący
Posty: 138
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:58

Polo Variant 1.9 TDI-AHU,1998, brak mocy

Post autor: ar1000 »

Jak w temacie brak mocy. Po podłączeniu Poskiego Vaga 4.9 Brak Błędów a wartości w Blokach:
Blok 3 (bieg jałowy)
1. masa powietrza zakładana 2750 mg/godz
2. masa powietrza aktualna 266 mg/godz
w czasie jazdy przy obrotach ok 3000
1. rośnie do ok 8000 mg/godz
2. spada do 100 mg/godz
Blok 10 (bieg jałowy)
1. masa zasysanego powietrza 266 mg/godz
2. ciśnienie atmosferyczne 989 milibarów
3. ciśnienie w kolektorze MAP 989 milibarów
przy 3000 obr, odpowiednio
1. 100
2. 1200
3. 1440
Blok 11
1. obroty silnika 903
2. ciśnienie doładowania zakładane 938 milibarów
3. ciśnienie doładowania aktualne 1000 milibarów
4. wypełnienie zaworu regulacji ciśnienia doładowania 90%
przy 3000 obr odpowiednio
1. 3000
2. 1850
3. 1410
4. 35
Auto nie na mocy bardzo słabo przyspiesza. Po odłączeniu przepływomierza auto odzyskuje moc, co dziwne nadal brak błędów- ECU nie widzi braku przepływomierza. Wartość masy powietrza aktualna zmienia się na 5486 mg/godz i pozostaje stała w całym zakresie obrotów silnika (bloki 3 i 10), przy zmieniających się wartościach zakładanej masy powietrza (w bloku 3 ), od 2750mg/godz na biegu jałowym do 8000mg/godz przy 3000obr.

Proszę o interpretację wskazań Vaga przez osoby mające doświadczenie z Vagiem i TDI wiem ze takie tu sa ;)
Czy jet to uszkodzenie przepływomierza?
Pozdrawiam .A.
H
Heinz
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:27

Post autor: Heinz »

wejdz sobie na kanał 08
tam masz wartości:
RPM, dawka wymagana przez kierownika, dawka ograniczona przez obroty silnika, dawka ograniczona przez przepływomierz,

ogólnie przy przyspieszaniu najniższa wartośc powinna być w 3 polu, ograniczona przez obroty, u Ciebie pewnie najniższa będzie przez przepływomierz.

możliwe że jest on uszkodzony.

jeżeli chcesz spisywać wartości to mierz je pod obciązeniem ( podczas przyspieszania) jak sie da to najlepiej porób logi dynamiczne( pod obciązeniem najlepiej na 4 biegu od 1500rpm do 4500rpm) kanałów 3,8,11.

możesz spróbować zamiast przepływomierza zastosować diode prostowniczą wkładając ją do w tyczki w kierunku od 3 do 5
wtym momencie masz mierzona mase powietrza na 1200 i auto powinno odzyskać moc.
a
ar1000
Początkujący
Początkujący
Posty: 138
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:58

Post autor: ar1000 »

Heinz
Jedne wartości które podałem były na biegu jałowym, a te które opisałem jako przy 3000 RPM były w czasie przyspieszania na 3 biegu przy ok. 3000 RPM czyli jak rozumiem wartości dynamiczne.
Dlaczego dioda, a nie rezystor?. Czy przepływomierz nie zmienia rezystancji przy zmianie przepływu powietrza?.
Dlaczego ECU nie widzi braku przepływomierza (brak błędów po jego odpięciu)?.
Heinz[/b]
Dzięki za zainteresowanie, punkcik poleciał.
Pozdrawiam.A.

Temat rozwiązany, autko śmiga jak dawniej :-D
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”