układ chłodzenia

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
Anonymous

układ chłodzenia

Post autor: Anonymous »

Cześć

Mam zarąbisty problem
ma polo 96r. silnik 1.0
Uszkodził mi się termostat
Byłem u 5 mechaników gdzie każdy z nich mi wymienił termostat oraz płyn (ja jestem 6 osobą, która to zrobiła).
Termostaty były montowane od najtańszego do najdroższego.
Jadę do miasta ( mam 1km) stoję w korkach jadę 50-60 km/h po mieście autko i układ chłodzenia wraz z termostatem działa wspaniale. Jak się odtworzy termostat mogę jechać wszędzie.
Wyjadę bezpośrednio z domu w trasę zrobię (70-90 km/h) ujadę 30 km koniec temperatura skacze do 110 stopni termostat nie działa. Odkręcam korek od zbiorniczka wyrównawczego para idzie jak z lokomotywy. Odczekam 15 minutek termostat powoli odmyka się i dopiero mogę kontynuować jazdę.
Płynu w zbiorniczku nie ubywa, ogrzewanie działa super

Byłem u magika sprawdził zawartość CO2 sprawdzone jest oki
pompa wodna ponoć dobra bo chłodniczka i ogrzewanie działa bardzo dobrze

Pomocy bo już nie wiem co mam robić
Awatar użytkownika
t-shirt84
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: t-shirt84 »

jak ja wymieniałem termostat to mechanik coś mi wspomniał o obudowie, kawałku plastiku który trzyma termostat, że jego też może będzie trzeba wymienić. U mnie był dobry ale nie wiem jakie konsekwencje byłby gdyby było inaczej. W tę obudowę wchodził ten "trzpień" z termostatu, może jakby była uszkodzona to by miał problem z otwieraniem.
zielony też fajny
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

ale jeżeli chodzi ci o króciec to jest dobry
jeżeli o cały rozdzielacz w który chowa się termostat to tego nie wiem

na razie wymieniłem króciec i zamontowałem termostat od nowszego modelu

ja miałem termostat w kształcie grzybka a teraz zamontowałem termostat w kształcie walca :)


na razie działa oki
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

ja miałem podobnie - póki nie wymienili mi obudowy termostatu to jaki bym nie założył termostat to po krótszym lub dłuższym czasie była lipa.
W końcu po wymianie zarówno termostatu jak i obudowy, odpukać, od ponad roku problemu nie mam.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

znalazłem kolejnego magika od samych vw polo
powiedział że należy wymienić całą obudowę sterującą chłodzeniem,
powiedział że wymiana króćca nic nie da i należy wymienić cały rozdzielacz
z tym że najbliższy termin ma za 2 tygodnie
powiedział że mam nietypową polówkę nowa buda z 2 połowy 96r a silnik z pierwszej połowy 96r
nie wiem o co mu chodzi ale jak znalazł mi powód problemów zgadzam się z nim ze wszystkim :(

jedynie zdziwił się że włożyłem nieodpowiedni termostat który nie powinien działać i a tu wszystko działa poprawnie

zresztą jak przez kolejne 2 tygodnie auto nie będzie mi sprawiało żadnych problemów to zostawie tak jak jest bo skoro działa to po co znowu kombinować

-- Nie Lis 23, 2008 9:47 pm --

a mam takie pytanie czy to może być wina czujnika temperatury

dziś wracałem od laski i temperature mi wskazało 110 stopni jechałem z 5 min z taką temperaturą na wskaźniku
przy takiej temperaturze w sumie powinien mi zadziałać zawór bezpieczeństwa przy zbiorniczku wyrównawczym
zgasiłem silnik i odpaliłem go z powrotem trwało to może 5 sekund a wskaźnik pokazał mi poniżej 90 stopni ?

-- Nie Lis 30, 2008 9:04 pm --

układ chłodzenia ciąg dalszy


dziś zagotował mi się płyn :(

obudowa termostatu gorąca jak diabli ale termostat nie otworzył się :(

już nie wiem co robić

może wymienić cały rozdzielacz do którego są podłączone przewody od chłodnicy silnika itp

-- Nie Lis 30, 2008 9:05 pm --
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”