Model samochodu: Polo 6n2
Rocznik: 1999-2001
Potrzebne materiały i przykładowe ceny:
Żeby mieć bezpieczną instalacje xenonową należy zaopatrzyć się w:

- lampy xenonowe Polo Gti (proponuje kupić kompletne i od razu włożyć nowe palniki) - ok. 1000zł,
- nowe palniki Philips 4300K ok.100zł szt.,
Układ mycia lamp:
- pojemnik na spryskiwacz (pionowy) 6N0955453K - 94zł ASO,
- pojemnik na spryskiwacz (poziomy) 6N0955453J - 94zł ASO,
- pompę wysokiego ciśnienia dowolna z grupy VAG - 40zł Allegro (od polo 1J0973722A),
- kostkę wraz z pinami do pompki 1J0973722A - 5zł ASO,
- 1.5m kabla dwużyłowego 2x1mm - 4zł Elektryczny,
- 2.5m przewodu paliwowego fi10 - 30zł Motoryzacyjny,
- plastikowy trójnik do węża fi 10 - 50gr Motoryzacyjny,
- 6szt. opasek metalowych zaciskowych - 30gr szt. Motoryzacyjny,
- uszczelka między pompę, a zbiornik 431855465A - ok. 4zł ASO,
- uszczelka między zbiorniki 6N0955489 - 12zł ASO,
- 3szt. nakrętka z tworzywa N90352101 - 2zł szt ASO,
- 2szt. cylinder tłoczący 6N0955978 - 92zł szt. ASO,
- dysza spryskująca lewa 6N0955103B - 45zł ASO,
- dysza spryskująca prawa 6N0955104B - 45zł ASO,
- maskownica lewa 6N0955109B - 26zł ASO,
- maskownica prawa 6N0955110B - 26zł ASO,
- 4szt. podkładka sprężynująca - 50gr Motoryzacyjny,
- 4szt. wkręty - 50gr Motoryzacyjny,
Trzeba ciąć koszty gdzie można więc w ASO kupiłem tylko te rzeczy, których dostanie na szrocie lub w sklepie jest nieosiągalne.
Czas wykonania: 2,5-3h
Sposób wykonania:

Przed zabraniem się do roboty proponuję wyciąć dziury w zderzaku. Ja i voolf nie podjęliśmy się tego robić samodzielnie, wiec oddaliśmy do lakiernika. Nie ma z tym problemu. Linia cięcia jest zaznaczona od wewnętrznej strony.
[size=99px]Przechodzimy do rozbiórki auta[/size]

1) Należy zdjąć przednie lewe koło (pozwólcie że pominę opisanie tej czynności :crazy:)
2) Potem zdejmujemy zderzak:
- otwieramy maskę i odkręcamy 4 śruby torx, które mocują grill do pasa przedniego,

- wyciągamy kierunkowskazy i odkręcamy ukryte śrubki torx (po jednej na stronę),

- odkręcamy małe kratki w zderzaku. Jest tam mała śrubka ,,krzyżak",

- pod kratkami jest ukryta śrubka torx po jednej na stronę,

- odkręcamy śruby torx w nadkolu (z prawej strony do wysokości zderzaka, z lewej dookoła),
- odkręcamy pionową śrubę torx mocującą zderzak do błotnika,


- zderzak po lekkim wyszarpnięciu wyskoczy do przodu. Pamiętajcie o wypięciu kostek z halogenów jeżeli je macie.
3) Ok, wracamy do nadkola.

- sięgając głębiej natkniemy się na torx`a przykręconego do podłużnicy,
- musimy odkręcić chlapacz i dwie nakrętki z tworzywa, które są dość wysoko na przeciw siebie,


- odchylamy nadkole i wyciągamy ze środka wypełnienie gąbkowe,

4) Bierzemy się za zbiorniki...
- wyciągamy aku,
- odkręcamy stary zbiorniczek (jest mocowany trzema nakrętkami z tworzywa, 2 od góry i jedna u nasady),
- odpinamy od silniczka wężyki do sprysku szyb,
- uzbrajamy poziomy zbiornik;
*Przygotowujemy wtyczkę i przedłużamy kabelki od pinów o 1.5m za pomocą naszego dwużyłowego przewodu.
*Podczepiamy do pompy 50-70cm przewodu paliwowego i zaciskamy opaską.

*Wciskamy uszczelkę pompki w zbiorniku i mocujemy pompkę układając przewody jak na foto.

*Wciskamy uszczelkę, która będzie łączyć zbiorniki (warto ją podgrzać,jest bardzo twarda)
- tak przygotowany zbiornik mocujemy do auta,

- zaczynamy od przodu zbiornika. Najpierw przewlekamy przewody (okrągłym otworem puszczamy przewód prądowy),


- potem tył (zatrzask na zbiorniku ma wejść w tą podłużną dziurę, a ucho powinno się oprzeć na wystającym nagwintowanym kołku). Kabel od kierunku puszczamy pod zbiornikiem,


- zarówno przednie jak i tylne ucho powinno opierać się na wystającym kołku i powinno być dokręcone nakrętką z tworzywa,

- mocujemy opaskami samozaciskowymi przewód paliwowy i mocujemy trójnik wraz z dociętymi na długość przewodami paliwowymi (lepiej sobie zostawić zapas niż później się wkurzać że nie sięga),
- przykręcamy teleskopy do belki jak na zdjęciach. Oryginalnie są wkręty i podkładki. Tak zrobiliśmy,
- zakładamy maskownice na dyszę,
- po założeniu zderzaka wkładamy dyszę w teleskop i dociskając dysza będzie wskakiwać w kolejne ząbki. Dociskamy tak, żeby płytka opierała się na zderzaku,
5) Czas na lampy...



- wykręcamy stare lampy. Mocowane są 3 śrubami typu torx. Jedna na górze i dwie na dole (uważajcie by nie połamać w zewnętrznym mocowaniu wpustu ustalającego. Lampę trzeba wyjmować najpierw stroną bliżej grilla),

- wypinamy wtyczkę z tyłu lampy,


- zabieramy się do cięcia. Linia cięcia jest wyraźnie widoczna,


- wycinamy też pionowe wzmocnienia pasa przedniego. Nic się nie stanie przecież tak jest oryginalnie w GTi,
- wpinamy kostkę, i skręcamy wszystko do kupy,


Uwagi:
Manual powstał dzięki życzliwości kolegi voolf`a, który robił zdjęcia i udostępnił auto do pokrojenia.