Przy tak niskich przebiegach, ja osobiście brałbym benzynę. Sam robię 10tyś rocznie i wg mnie benzyna przy takich przebiegach jest ok. Cena ropy prawie wynosi tyle samo... Jeżeli robisz tak mały przebieg roczny, to zapewne używasz samochodu na krótkich odcinkach - praca etc. wtedy diesla bym nie brał. Diesel dobrze chodzi i się nie psuje, wtedy gdy może się rozgrzać... przy niskich przebiegach i o to może być trudno. Do tego w przypadku benzyny masz mniej rzeczy do psucia... Jeżeli już benzynę, to wyboru za dużego nie masz. Zdecydowanie tylko silnik 1.4. Nie twierdzę, że jest super, ale na pewno jest to lepszy wybór niż 1.2. Tego bym nigdy nie kupił. Na forum jest wiele wątków o awaryjności tego silnika. Do tego dynamiki to u niego nie będzie wcale. Ja w swoim Polo 9N mam 1.4 16V 75KM. Jeśli chodzi o awaryjność to nie jest źle. Póki co naprawiałem tylko cewkę i zawór EGR- ale to była usterka po przednim właścicielu. Tak chodzi dobrze, nie mam z nim problemów. Jeśli chodzi o dynamikę... Trochę się zwiodłem. Poprzednio miałem Fiata Uno ( :banghead: ) z silnikiem 1.4 i 68KM. Był o wiele bardziej zrywny w porównaniu do polo, pomimo tego, ze miał tylko wtrysk jednopunktowy. W grę wchodzi tu taj masa. Uno było lekkie (i niebezpieczne) jak piórko... Polo w porównaniu z Fiaciną to czołg. Spalanie? Też super nie jest... w mieście poniżej 8L/100km zejść jest trudno. Pomimo tego, brałbym benzynę. Tę zawsze można przerobić na LPG.. tzn. diesla też można, ale nie po takich "niskich" kosztach...
Chyba, że trafiłbyś Polo GTI z silnikiem 1.6

Byłoby na pewno zacnie. Ogólnie 1.4 16V dynamikę w miarę ma, ale zdecydowanie powyżej 3000 obrotów. Poniżej 2000 nie jedzie wcale.
Jeśli bardzo zależy Ci na dynamice, to możesz się zastanowić nad 1.9 TDI. Wiadomo, silnik niemal legenda... Ale cena auta wtedy odpowiednie sporo większa i utrzymanie auta też droższe - eksploatacja i ubezpieczenie.
Na temat 1.4 TDI się nie wypowiem, bo słyszałem o nim skrajne opinie. Jedni go cenią, inni narzekają.
Pozdrawiam