zaleznosc dopasowania ET do opony, felgi i gleby

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
TRATATOW
Mały interesant
Mały interesant

zaleznosc dopasowania ET do opony, felgi i gleby

Post autor: TRATATOW »

witam wszystkich.prosze o pomoc wszystkich siedzacych w temacie i z gory przepraszam jesli w pewnym sensie dubluje temat. mam nadzieje ze w odpowiednim miejscu moje zapytanie umiescilem i nie popelnilem wiekszych jakis bledow. jesli tak to sorry ale jestem nowy i nie do konca w temacie jak dokladnie sie poruszac tu na forach. mam pytanie na ktore mimo szperania na tych forach od dluzszego czasu nie znalazlem jasnej odpowiedzi na moje pytania dlatego postanowilem zapytac. od nie dawna jestem posiadaczem polo 1.4 aex z 1996. nie jest to jakas torpeda ale mimo tego ze nie mam za wiele czsu aby jej poswiecac bo jestem kierowca i pracuje po kilkanascie godzin dziennie to jak tylko moge staram sie o nia dbac. chcialbym tez z nia cos zrobic zeby nie wygladala jak inne jezdzace po moim miesie.mam kilka pomyslow ale musze to rozlozyc w czasie bo mam na utrzymaniu dom i rodzinke wiec polo jest jedna z moichkilku skarbonek. to po opisaniu mojej historii przechodzie do meritum. chce zmienic felgi aluminiowe vw-genoskie 14 cali na jakies fajniejsze tej samej wielkosci lub 15. rowniez zmniejszyc profil ze 185/60 na 195/45 a w przyszlosci kupic jakis gwint i go obnizyc . problem tyczy sie tego jakie sa zaleznosci et do innych parametrow?w jakim zakresie przy jakich kolach,oponach i et nie wadzi o nadkole? wiele razy byl ten temat poruszany na forum ale nie znalazlem jasnej odpowiedzi ze np. z przodu przy feldze ... i oponie ... pasuje felga o szerokosci max ... z et w przedziale od... do.... a ztylku jest tak... .wiem ze ponawim poniekad temat ale mimo ze sie sporo dowiedzialem z innych postwo niestety nadal mam watpliwosci i nie wiem czy szukac 14 czy 15 i z et w jakim przedziale na przod a jakim na tyl zeby fajnie wygladalo i wykozystac miejsce w nadkolu i