[6n] Ubywa płynu chłodniczego

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

W
WhitePolo
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 01 paź 2010, 10:10
Lokalizacja: Pomorze

[6n] Ubywa płynu chłodniczego

Post autor: WhitePolo »

Dobry wieczory , mam panowie problem , ubywa mi płynu chłodniczego , co jakiś czas muszę dolewać tak co jakieś 200 km .
Dodam że po uruchomieniu silnika leci z tłumika woda i to całkiem dużo tej wody leci , kałuża .
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

To norma, cieply uklad wydechowy powoduje skraplanie sie pary wodnej gdy sie schladza. Na dworze coraz to zimniej w nocy i tak sie po prostu dzieje. Jesli ubywa Ci plynu to moze Ci to przepalac po prostu. Sprawdz tez poziom oleju czy Ci czasami nie przybylo. Rano zanim zapalisz silnik poszukaj wyciekow. Moze Ci cieknac na obudowie termostatu, na krawedzi laczenia z glowica. Mialem ten problem w 2F, obudowa kosztowala mnie chyba 30 pln i po problemie. Wyciekow plynu chlodniczego zawsze szukaj na zimnym silniku. Dobrze jak jest mroz bo plyn nie zamarza i taki wyciek jest latwiej znalezc.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

kolega marcin86 dobrze prawi. a jeśli chodzi o wodę w układzie wydechowym to w skrócie; bezołowiowa, spaliny +katalizator= woda w układzie wydechowym .
m
mistrzsieci
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie - okolice Włocławka

Post autor: mistrzsieci »

a nie przelewasz przypadkiem ponad max? Te zbiorniczki czasami się brudzą tak strasznie, że ledwo widać ile wlałeś (i wcale osad nie musi być olejem silnikowym - może być osadem z skorodowanego układu albo wytrąceniem się jakiegoś stabilizatora po zmieszaniu płynów)- ja planuję swój wyczyścić dokładnie :)
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
mari88
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 545
Rejestracja: 20 sie 2009, 8:31
Lokalizacja: Toruń

Post autor: mari88 »

Ja mialem bardzo podobny problem, ubywało mi płynu, wymienilem ze trzy korki i nadal bylo to samo, objawy byly takie, ze jezdzilem i po jakims czasie zapalała sie kontrolka, u mnie byla akurat walnieta uszczelka pod glowica, u Ciebie proponuje zobaczyc czy nie ma gdzies wyciekow tak jak pisza koledzy, od czegos musisz zaczac. A jesli chodzi o wode lecącą z wydechu to norma i tym sie nie martw.
Awatar użytkownika
Bączas
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 379
Rejestracja: 09 lut 2011, 20:57
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Bączas »

u mnie było to samo ale przestało ubywać odsyłam do tematu viewtopic.php?f=20&t=34866 możesz sobie poczytać, pozdrawiam
Dzierżążna 2011 / Ślesin 2012 /...

byłe Bączasowy [url=
s
sarecto
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 280
Rejestracja: 11 wrz 2009, 16:09
Lokalizacja: Lidzbark Warm.

Post autor: sarecto »

U mnie naprzyklad powodem wycieku byly walniety kruciec termostatu. puszczal sobie przy uszczelce.
Obrazek

viewtopic.php?f=29&t=8650 - zielony prawie demon:p

pomoglem? pochwal:D
Awatar użytkownika
kamil1533
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 29 gru 2010, 22:31
Lokalizacja: Lubasz

Post autor: kamil1533 »

Jeśli nie widać zbytnio nigdzie wycieków może to być właśnie uszczelka pod głowicą. Miałem wcześniej astrę z podobnym objawem, tyle że to olej się dostawał do płynu chłodniczego. Wymiana uszczelki i po problemie. Jeśli jeszcze jeździsz na gazie to raczej pewne ponieważ od gazu uszczelki te dużo szybciej ulegają zniszczeniu. Pozdro
"Czasami jesteś szybą, a czasami muchą…" :D
Awatar użytkownika
ruwado
Początkujący
Początkujący
Posty: 113
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:22
Lokalizacja: mazowieckie (WOT)

Post autor: ruwado »

Witam, wczoraj zona zauważyła jak podjechała pod pracę, że wzdłuż drogi jak jechała samochodem na parking coś kapało. Dzisiaj poszedłem na parking, sprawdziłem olej, płyn hamulcowy, płyn do sprysków - wszystko w normie. Ubyło sporo poniżej minimum zbiorniczka wyrównawczego tylko płynu chłodzącego. Płyn też jest taki jakiś brunatny. Po dopaleniu kopci na biało. Po chwili jak pojeździłem w przód i w tył, zrobiła się mokra ścieżka wzdłuż lewego boku - pod tłumikiem. Jak postał w jednym miejscu, za tłumikiem jest mokra kałuża.

Wg. mnie:
- albo uszczelka pod głowicą - najbardziej optymistycznie
- coś z głowicą/blokiem silnika - wtedy masakra.

Co Wy na to?
...pierwsze Polo... nowa przygoda
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

jeśli masz płyn brunatny i wcześniej nie dolałeś innego płynu to raczej uszczelka pod głowicą .
Awatar użytkownika
ruwado
Początkujący
Początkujący
Posty: 113
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:22
Lokalizacja: mazowieckie (WOT)

Post autor: ruwado »

Ja płynu nie dolewałem, ale samochód mam od maja zeszłego roku. Od początku był brunatny. Zimą przy niskich temperaturach wydawało mi się, że kopcił na biało, bardziej niż powinien. Mam porównanie ze swoją Octavką - kopciła mniej i płyn od 7 lat jest różowy.

Teraz na pewno ubyło płynu - wcześniej trzymał poziom. Wcześniej też nie było mokrych śladów jak jechał. Na postoju raczej nie ma wycieków. W poniedziałek stawiam do warsztatu - niech sprawdzą. Jak będą wymieniać uszczelkę, to od razu nowy płyn idzie. :niewiem:
...pierwsze Polo... nowa przygoda
Awatar użytkownika
ruwado
Początkujący
Początkujący
Posty: 113
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:22
Lokalizacja: mazowieckie (WOT)

Post autor: ruwado »

Tak więc obawy były uzasadnione. Poszła uszczelka pod głowica. Wymieniona, głowica po planowaniu, wymienione jeszcze uszczelki itp. Zobaczymy, czy wszystko jest oki jak trochę kilometrów stuknie.
...pierwsze Polo... nowa przygoda
m
mistrzsieci
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie - okolice Włocławka

Post autor: mistrzsieci »

dużo Cie to kosztowało? Sam robiłeś czy zleciłeś mechanikowi jakiemuś?
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
ruwado
Początkujący
Początkujący
Posty: 113
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:22
Lokalizacja: mazowieckie (WOT)

Post autor: ruwado »

Trochę poszło. Dałem do mechanika.

- planowanie głowicy
- wymiana uszczelki i śrub
- czyszczenie przepustnicy (przy okazji)
- wymiana świec (przy okazji)
- wymiana jakichś uszczelek w okolicach (bo ciekły trochę)
- wymiana 2 szklanek.

I to chyba wszystko.

1400 zł z częściami.
:cry:

A do tego za 700 km mam przegląd swojej Octavii - OT 150.000 km. Tez trzeba będzie trochę zapłacić.
...pierwsze Polo... nowa przygoda
T
Tony
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 339
Rejestracja: 25 lut 2012, 23:37
Lokalizacja: WF

Post autor: Tony »

juz by przy takiej robocie powinien wszystkie szklanki dac do wymiany :)
V ZLOT   PKP  2010
VI ZLOT  PKP  2011:
I MIEJSCE W TURNIEJU PIŁKI NOZNEJ.GRUPA MAZOWIECKA

Grupa Mazowiecka -Stara gwardia
Smigałem: Polo 6n2 sdi , 6n2 gti ,Golfik 4 ,  9n 1.9TDI     
:  Audi A6 C6 3.2 Fsi .Audi Q7 4.2. Hyundai I 30 1.4
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”