Strona 1 z 1

[6n] Moment z jakim należy dociagnąć głowicę...

: 11 wrz 2011, 16:32
autor: xm55
Hej,

Z jakim momentem należy dociągać głowicę :?:
Nie chodzi mi o książkowy moment wstępny, a następnie obroty nakrętki o odpowiednie kąty.
W moim przypadku z pod uszczelki podgłowicej sączy się olej, chcę spróbować dociągnąć głowicę, że niby może za słabo uszczelka przylega na kanałach olejowych tylko z jakim momentem ?

Mogę zdjąć pokrywę zaworów pomierzyć średnicę i gwint ale w jakiej klasie są śruby wykonane - tego raczej nie znajdę...

Chodzi o maksymalny (dopuszczalny) moment dokręcenia głowicy silnika 1,05 AEV.

Re: Moment z jakim należy dociagnąć głowicę...

: 11 wrz 2011, 19:17
autor: marcin86
Lepiej nie dociagaj, wymien uszczelke jak juz. Nawet nie wiem czy dalbys rade cos dociagnac bardziej.
[quote="xm55"]Mogę zdjąć pokrywę zaworów pomierzyć średnicę i gwint ale w jakiej klasie są śruby wykonane - tego raczej nie znajdę...
[/quote]
To Ci i tak nic nie da, bo blok jest aluminiowy. I to w nim gwint zerwiesz a nie w srubie. Jak napisalem wyzej, wymien uszczelke. Swoja droga, olej sie saczy czy tylko poci Ci sie?

Re: Moment z jakim należy dociagnąć głowicę...

: 11 wrz 2011, 19:29
autor: xm55
marcin86 chyba masz rację... i chyba tak trzeba będzie zrobić.

Olej tak się leje, że silnik znaczy teren w dwóch plamach.

Re: Moment z jakim należy dociagnąć głowicę...

: 12 wrz 2011, 20:55
autor: Michał88
[quote="marcin86"]To Ci i tak nic nie da, bo blok jest aluminiowy.[/quote]

Blok jest aluminiowy tylko w AER 999 cm3. U kolegi jest żeliwny.


Tu masz monety dokręcania
Silniki z kadłubem z żeliwa szarego:
I etap: za pomocą klucza dynamometrycznego
momentem 40 N • m.
II etap: za pomocą klucza dynamometrycznego
momentem 60 N • m.
III etap: 1/4 obrotu (90°) sztywnym kluczem,
dokręcając jednym, ciągłym ruchem.
IV etap: 1/4 obrotu (90°) sztywnym kluczem,
dokręcając jednym, ciągłym ruchem.
Silniki z kadłubem ze stopu lekkiego:
I etap: za pomocą klucza dynamometrycznego
momentem 30 N • m.
II etap: 1/4 obrotu (90°) sztywnym kluczem,
dokręcając jednym, ciągłym ruchem.
III etap: 1/4 obrotu (90°) sztywnym kluczem,
dokręcając jednym, ciągłym ruchem

I kolejność dokręcania śrub
Obrazek

Re: Moment z jakim należy dociagnąć głowicę...

: 13 wrz 2011, 18:05
autor: wesol
pewnie nic to nie da ale kiedys rzeczoznawca mi mowil ze mozna po tysiacu czy dwóch km od wymiany UPG dociagnac sruby spokojnie o 90 stopni. Doradzal tak mojemu ojcu bo mu wymienili w aso wlasnie na grubsza co ma diametralne znaczenie w dieslu.

Re: Moment z jakim należy dociagnąć głowicę...

: 13 wrz 2011, 19:00
autor: bialy0666
kolego wesol a zmieniałeś UPG w AEF ? ja tak , blok żeliwny i trudno będzie dociągnąć jeszcze o 90 *czyli 1/4 obrotu wydaje mi się iż trzeba będzie użyć dużego ramienia na kluczu a co się stanie z gwintem w bloku lub śrubami mogą tego nie wytrzymać .zaś uszczelkę stosujemy dokładnie taką samą jak wcześniej np 3 otwory to 3 .

Re: Moment z jakim należy dociagnąć głowicę...

: 14 wrz 2011, 7:17
autor: wesol
tak ja wiem ze grubosc powinna byc taka jak seryjna zalozona/ dobrana w fabryce. Tego natomiast nie wiedza w aso citroena w Goleniowie. Twierdzili tak mimo iz im przynioslem wydrukowane opisy bo oni mowili ze glowica planowana to trzeba grubsza. Ja wspomnialem ze rzeczoznawca tak doradzil ojcu by dociagnac sruby po tej wymanie jak zrobi z tysiac czy nieco wiecej km. Mowil ze moze sie lekko poddac uszczelka. W przypadku uszczelki starej to raczje nie bedzie mialo sensu gdyz ma juz przedmuch i zadne dociaganie nic tu nie pomoze.