[6n] Problem z zatrzymaniem pracy silnika

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

P
PoloMajster
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 10 wrz 2011, 13:18

[6n] Problem z zatrzymaniem pracy silnika

Post autor: PoloMajster »

Witam, jakiś czas temu w polówce pojawił się problem, nie chciała zatrzymać pracy silnika po wyłączeniu zapłonu. Z usterką poradziłem sobie jednak przekręcając kilkanaście razy kluczyk, aż w końcu silnik stanął. Po tym zabiegu wszystko było ok przez jakiś tydzień. Problem powrócił, niestety nie da się go już wyeliminować tak jak poprzednim razem. Wygląda to tak, wyłączam zapłon, licznik, światła gasną, normalne zachowanie jak przy gaszeniu silnika, jednak silnik nadal pracuje. Mam nadzieję, że pomożecie mi jakoś poradzić sobie z tym problemem ;)
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Mi to wyglada, ze stacyjka Ci nawalila
[size=12px][/size]
P
PoloMajster
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 10 wrz 2011, 13:18

Post autor: PoloMajster »

Myślałem o kostce stacyjki. Zastanawiam się jak sprawdzić jej sprawność. Nie mam od kogo wziąć innej, żeby podmienić i to sprawdzić. Zastanawiam się też nad czymś w pompie paliwa.
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

No mi tez o kostke stacyjki chodzi:) Mozesz ja wypiac i bezposrednio we wtyczke wsadzic przewod, takim sposobem odpalisz auto, a jak wyciagniesz to zgasnie i bedziesz wiedzial czy kostka czy nie, bo takim sposobem ją omijasz. Sory ale dokladniej nie moge podac co i jak bo to sliski temat. A dwa to uwazaj przy takich zabawach, bo latwo cos uwalic, a najgorzej to auto z dymem pojdzie
[size=12px][/size]
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

PoloMajster

pompa paliwa napewno nie, paliwo moze byc podawane ale prąd odlaczasz nie ma iskry i silnik i tak gasnie...
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

niestety nie pomogę ponieważ nie wiem jaki masz silnik , a wróżką nie jestem .
P
PoloMajster
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 10 wrz 2011, 13:18

Post autor: PoloMajster »

Silnik, to 1.9D rok produkcji 1994. Oriętuje się moze ktoś, czy nie podejdzie kostka od golfa mk3 w benzynie?
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

jak D to przeważnie zawór stop na pompie paliwa padł lub zanieczyszczony , choć kostka stacyjki nie wykluczona. poszukaj na forum było o tym.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

1000% kostka stacyjki, tylko to daje takie własnie oznaki ;) Ostatnio zmieniałem u siebie, jest plastikowa, a na dodatek na łączeniu ze stacyjka lubi sie wyrobic.. za nowa dałem 13 zł firmy Topran.. i działa bez zarzutu.
m
mistrzsieci
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie - okolice Włocławka

Post autor: mistrzsieci »

[quote=""mazi1990""]1000% kostka stacyjki, tylko to daje takie własnie oznaki ;) Ostatnio zmieniałem u siebie, jest plastikowa, a na dodatek na łączeniu ze stacyjka lubi sie wyrobic.. za nowa dałem 13 zł firmy Topran.. i działa bez zarzutu.[/quote]

Dla przyszłych pokoleń - firma Topran produkuje części mizernej jakosci (owszem bardzo tanie i na większości niby made in germany ale to jednak szmelc - tylko części nie pracujące ciężko warto u nich kupić...)
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
lionheart198
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 02 wrz 2009, 19:08
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna

Post autor: lionheart198 »

Cześć, w moim przypadku było dokładnie tak samo. Okazjonalne problemy ze zgaszeniem auta. Usterka się nasilała mogłem sobie jeździć autem bez kluczyka :crazy: Problem leżał w uszkodzonym elektrozaworze na pompie tzw. zaworze "stop". Prewencyjnie polecam też wymienić kostkę w stacyjce pozwoli Ci to uniknąć problemów w przyszłości a koszt nie wielki.

<edit>

Kostaka tylko orginalana !!!
P
PoloMajster
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 10 wrz 2011, 13:18

Post autor: PoloMajster »

Na pompie widzę dwa elektrozawory, który jest odpowiedzialny za gaszenie auta? Jutro wstawię nową kostke stacyjki, zobacze czy to coś pomoże.
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

poczytaj jeśli to pompa Lukas viewtopic.php?f=20&t=13086&hilit=+elektrozaw%C3%B3r. i opcji szukaj zacznij używać.
P
PoloMajster
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 10 wrz 2011, 13:18

Post autor: PoloMajster »

Odświeżam temat. Przez jakiś czas nie było mnie w kraju. Polo w tym okresie stało sobie w garażu. Dzisiaj zabrałem się za naprawę usterki (jak w temacie). Nie wiem, czy dobrze sprawdziłem kostkę stacyjki. Zrobiłem to w ten sposób, że podczas pracy silnika ją odłączyłem, jednak silnik nadal pracował. Myślałem więc, ze na 90% walnięty jest zawór stop. Kupiłem "używane" dwa zawory i potencjometr, wszystko ori, z całą kostką. Problem jednak nie ustąpił. Pracy silnika nadal nie da się zatrzymać. Mam jeszcze jeden problem. Po wymontowaniu starych zaworów, zauważyłem, że mam niepodpięte trzy przewody. Dwa biało-czerwone, zakończone oczkiem, oraz jeden zielonkawy zakończony wtyczką. Przewody te wychodzą z wiązki, ktora odchodzi od pompy,. Są stosunkowo krótkie. Byłbym wdzięczny jeśli ktoś mógłby mi napisać gdzie podpiąć te przewody. Dwa biało-czerwone prawdopodobnie przychodzą w jedno miejsce. Chyba nie ma na nich napięcia, po dotknięciu masy, nic się nie działo. Nie moge nigdzie znależć zdjęcia z którego mógłbym odczytać lokalizacje tych przewodów. Liczę na Waszą pomoc idalsze wskazówki.
P
PoloMajster
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 10 wrz 2011, 13:18

Post autor: PoloMajster »

Mógłby mi ktoś pomóc w tym temacie? Pompa wtryskowa, to oczywiście nieszczęsny Lucas...
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”