Strona 1 z 1
[6n] Nie mogę odpalić wina ABS?
: 30 sie 2011, 17:05
autor: Chromium
Witam, od kilku dni nie mogę odpalić samochodu, rozrusznik kręci a brak iskry, czy powodem może być świecący ABS który nie gaśnie? (kontrolka poduszki powietrznej gaśnie a ABS nie...) Czy to może być powodem braku odpalenia samochodu?
- Cewka zapłonowa została wymieniona, a iskry nadal brak.
- Początkowo zablokowane było (Ciężko było nim kręcić, wręcz w ogóle) tyle prawe koło, ale zostało ono posmarowane, poluzowane i chodzi jak każde inne, a ABS nie gaśnie...
Dziękuję za każdą poradę
Re: Nie mogę odpalić wina ABS?
: 31 sie 2011, 8:49
autor: madmax
Kontrolka ABS gaśnie po uruchomieniu silnika, więc to nie ma związku. Szukaj przyczyny gdzie indziej. Przewód od cewki włożyłeś dokładnie tak, żeby zaskoczyło w aparacie zapłonowym? Masa do cewki przykręcona?
Re: Nie mogę odpalić wina ABS?
: 31 sie 2011, 9:19
autor: Goozik
iskry brak a paliwo dostaje :?:
Re: Nie mogę odpalić wina ABS?
: 31 sie 2011, 10:53
autor: marcin86
Skoro iskry brak to winny moze byc czujnik halla.
Re: Nie mogę odpalić wina ABS?
: 03 wrz 2011, 15:35
autor: Michał88
Na bank czujnik halla. Aby to sprawdzić należy wykręcić 1 świecę i dotknąć do metalowej części silnika następnie włączyć zapłon zdjąć wtyczkę z czujnika halla i środkowym zielonym przewodem dotykać cyklicznie masy. Jeżeli w momencie dotykania pojawi się iskra to do wymiany czujnik halla lub brak jego zasilania co sprawdzamy poprzez kontrolę napięcia na skrajnych pinach wtyczki.
Re: Nie mogę odpalić wina ABS?
: 04 sty 2012, 13:25
autor: bleah
Witam, odgrzewam temat. Polo znajomego umarło , z tego co mechanik powiedział to nie dochodzi prąd do cewki, są jakieś 3 piny, na jednym jest prąd, drugi to masa i na tym trzecim nie ma prądu. Znam temat tylko z rozmowy przez tel, może ktoś coś podpowiedzieć czego to może być przyczyna i jak powinno być z prądem na tych pinach cewki ? To polo 1,6 benzyna.
Pozdrawiam
bleah
Re: [6n] Nie mogę odpalić wina ABS?
: 05 sty 2012, 2:06
autor: Zico63c
Jak pisał Kolega Michał88, prawdopodobnie przyczyną jest czujnik położenia wału (czyli czujnik Halla).
Trzeci przewód jest odpowiednio włączany do masy ale komputerem silnika, na podstawie informacji z omawianego czujnika.
Tak więc bez odpowiedniej wiedzy lepiej nie badać trzeciego przewodu bo można uszkodzić komputer (nie musi się, ale może się zdarzyć).
Naturalnie możliwe są też przerwy na przewodach, wilgoć czy inne.