Re: Polo - silnik 1.4 pytanie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
Anonymous

Re: Polo - silnik 1.4 pytanie

Post autor: Anonymous »

weź 1.6 :) i tyle
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

1.4 ma skrzynię dłuższą niż 1.0. Ja przy 100km/h mam niecałe 3k obrotów na 5 biegu. Generalnie to w trasie daje sobie radę, ale ja nie rozpędzam się przeważnie do takich prędkości, bo rzadko mi się spieszy na tyle. Preferuję wolniejszą, aczkolwiek dynamiczną jazdę. Mając do wyboru 1.4 albo 1.6 wybrałbym raczej ten drugi, chyba, że większość czasu auto spędzałoby na drogach miasta, wtedy im mniejsza jednostka, tym lepiej.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
xm55
Początkujący
Początkujący
Posty: 107
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:02
Lokalizacja: LU *****
Kontakt:

Post autor: xm55 »

1,4 60kucy (APQ) jest w miarę OK - w miarę, bo do zwykłej jazdy nawet w pięć osób i coś tam w bagażniku doskonale daje sobie radę; śmiało można jechać czy przyspieszać do 3k rpm-ów, do 90-100km/h przyśpiesza dość płynnie jak tyle mocy silnik ten oceniam wysoko. Natomiast do ostrej jazdy i ciągłego "wyrywania" naprzód na lewym pasie to brakuje troszkę mocy...
Co do spalania to zależy jak jeździć - jeśli piracisz się na drogach to 8,5l/100km a jeśli spokojnie ale dynamiczne to 6,5-7 albo jeśli jak "dziadek" to poniżej szóstki. Z praktyki odradzam jazdę tym motórem powyżej 130 czy 135 km/h - wtedy naprawdę widać nawet na odcinku 20km jak ubywa paliwa w baku (widać na wskaźniku poziomu paliwa).
Jak dobrze rozłożysz siły na zamiary to nawet przy 120km/h nie przekroczysz 3k rpm-ów - ja osobiście rzadko kiedy przekraczam 3200obr/min, no chyba że jak wyprzedzam a "przeciwnik" z prawej akurat przyśpiesza...

Jeżeli preferujesz wolniejszą a dynamiczną jazdę to 1.4 nawet ten najsłabszy doskonale zdaje egzamin (nawet z obciążeniem) !
1.6 nie jeździłem ale wiadomo nadmiar kilku koników pod maską nigdy nie zaszkodzi...

pozdro.
Obrazek
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Nie trzeba go mocno cisnąć, żeby ze 100 do 120 przyspieszyć, wystarczy redukcja :) Generalnie jeżeli w trasę jedziesz rzadziej niż kilka razy w roku, to odpuściłbym 1.6. Jest znaczna różnica w osiągach pomiędzy 1.0 i 1.4, za to w spalaniu niezbyt (przy takim samym typie jazdy).
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
xm55
Początkujący
Początkujący
Posty: 107
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:02
Lokalizacja: LU *****
Kontakt:

Post autor: xm55 »

[quote="JuStIcE"]Nie trzeba go mocno cisnąć, żeby ze 100 do 120 przyspieszyć, wystarczy redukcja :) [/quote]
Zdecydowanie zgadzam się :amen:

[quote="JuStIcE"]Jest znaczna różnica w osiągach pomiędzy 1.0 i 1.4, za to w spalaniu niezbyt (przy takim samym typie jazdy).[/quote]
Znam dość dobrze 1,05 i w spalaniu jest podobnie, nieważne, że tu jest jedno- a tam wielo-punkt, ale w osiągach to powiedziałbym, że jest kolosalna różnica (mimo różnicy kilku kucy) :!:
W 1,05 przede wszystkim jest tragedia ze skrzynią (jak dla mnie) - przy 60km/h można już 5tkę wrzucać i bez dynamicznego przyśpieszania wlec się w nieskończoność...

[quote="freedek"]A czy przy tym 1.4 znacznie czuć utratę mocy przy komplecie osób czy nie jest to zbytnio wyczuwalne??[/quote]
Jako takiej, tzn wyraźnej różnicy nie odczuwam... nawet w spalaniu aż tak nie jest wyczuwalna. Wiadomo troszkę więcej gazu trzeba wcisnąć ale 3k rpm-ów nie trzeba przekraczać.
Kiedyś znajomy, który jeździ astrą 1.6 jak się przejechał moim autkiem to był w pełnym zdumieniu: "że tak mały silnik, a taki zrywny", dodam, że z racji swojej pracy nie jednym samochodem jeździł...
Obrazek
m
mistrzsieci
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie - okolice Włocławka

Post autor: mistrzsieci »

Moje 1.4 60 koni (AEX) to nie demon. Oczywiście z silnikiem 1.0 to porażka jest, ale jednak i 1.4 60 koni to nawet na te czasy kiedy powstawało polo to mało. Nie powiem w miarę się jeździ i nie dużo psuje. Z 4 osobami na pokładzie i płytkami ceramicznymi w bagażniku nie było mu łatwo.
Obrazek

Obrazek

Obrazek
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Posiadamy ten silnik około roku , i czasem wypad za miasto w 2 pokazuje gdzie brakuje mocy. W mieście jest idealny. Na dłuższą trasę przydałby się większy silnik (taki swap 1:1 po wyjechaniu z miasta by się przydał :)
k
kuba240692
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 14 cze 2011, 22:39

Post autor: kuba240692 »

ja za to swoja jednostke bardzo pochwale. Przy 5 ciezkich osobach,bagaznikiem na full zaladowanym torbami treningowymi autko na prawde super daje rade. Jezdze w cyklu mieszanym 50/50 i musze przyznac,ze choc dol rewelacyjny nie jest(lecz bron Boze nie narzekam),to gora daje ogromna frajde nawet z takim obciazeniem! Czy to na 3,4 albo 5 biegu silnik popycha furmanke az milo:) spalanie mi wychodi cos 7L
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

kuba240692
Ty masz 16 v, czyli 101 kucy , 1,4 8v ma 60 kucy :)

Ja mam aex'a 1.4 i zgadzam się że po mieście daje radę, w 2 osoby w trasie bez szaleństw można jechać, ale w 4 chłopa 90 kg każdy ciężko wyprzedzać na trasie ;p
Awatar użytkownika
xm55
Początkujący
Początkujący
Posty: 107
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:02
Lokalizacja: LU *****
Kontakt:

Post autor: xm55 »

[quote="bleah"]Ja mam aex'a 1.4 i zgadzam się że po mieście daje radę, w 2 osoby w trasie bez szaleństw można jechać, ale w 4 chłopa 90 kg każdy ciężko wyprzedzać na trasie ;p[/quote]
[quote="freedek"]A jak się rozpędza ten silniczek z takim obciążeniem daje rade czy trwa to wieczność jak w 1.0 :D ??[/quote]

freedek nawet nie próbuj porównywać 1,0 z 1,4 :!: Moc jest w sumie podobna ale skrzynie i ich przełożenia zupełnie są inne :!: :!: :!:
W APQ na takie wyprzedzanie po prostu musisz dodać dosłownie kilkanaście metrów więcej ale ogólnie nie jest źle, w gaz i maszyna idzie do przodu - z praktyki powiem, że wyraźną różnicę tylko widać na spalaniu.

Wiesz co, czasami ! za przysłowiową "flaszkę" w komisie idzie się dogadać na jazdę próbną bez zobowiązań, a w sumie Ty potrzebowałbyś takowych dwóch....
Obrazek
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

[quote="freedek"]Różnicę, ale pomiędzy którymi silnikami 1.4 i 1.6?? Różnice w spalaniu na niekorzyść 1.4 czy 1.6?[/quote]


1.6 więcej pali , zreszto jak 1,4 będziesz piłował to też 8-9 l weźmie w mieście.
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

a 1.4 16v nie możesz wrzucić? to najlepsze rozwiązanie do twoich oczekiwań
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

1.4 16v to po pierwsze znacznie większe koszta przy swapie, po drugie z tego co freedek pisze bardziej by mu odpowiadała charakterystyka wolnoobrotowego silnika 8v z dużym momentem na dole. W mieście 1.4 8v nie będzie praktycznie ustępował 1.6 8v, jak ktoś che po prostu jeździć dynamicznie niekoniecznie ścigając się na każdych światłach to nie zauważy różnicy. Przewaga 1.6 będzie w trasie bo przy tej relatywnie dużej pojemności moment obrotowy robi całą robotę. Zobacz jak przyspiesza moje polo 100-170 na 5 biegu http://www.youtube.com/watch?v=xhVJlkGofnw , 16v bez redukcji biegu nie ma co próbować ;)
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

Borek nie o przechwalanie tu chodziło bo po pierwsze ty masz grzebane, a po drugie mógłbyś się zdziwić :) chłopak chciał oszczędne auto, ale takie którym by się nie bał wyprzedzać i takie jest właśnie 1.4 16v, ale fakt faktem może wyjść drożej swap - coś za coś
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Oj tam przechwalanie, tu widac po prostu elastyczność która jest taka fajna w 8v. Sam chętnie przyjąłbym 1.4 16v bo lubie ostro jeździć i wachlowanie biegami i kręcenie pod czerwone to sama przyjemność, a do tego 16v jest bardziej rozwojowe, ale 8v jest rozsądniejszym wyborem dla kogoś kto potrzebuje się komfortowo napędzać
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”