kto pomoże w podłączeniu elektryki zamka, szyb i lusterek?
: 07 sie 2011, 13:19
Z racji tego, że moja 6n wyjechała z fabryki ubogo wyposażona to nosze się z zamiarem zamontowania w niej centralnego zamka, elektrycznych lusterek i elektrycznych szyb. Zdaję sobie sprawe, ze temat lusterek szyb i centralnego był wałkowany milion raz. Szukałem, pogrzebałem po forum, znalazłem co nie co, ale nie trafiłem odpowiedniego wątku, zeby się podpiąc, a jak się już podpiąłem pod jakiś to mój post pozostawał bez odpowiedzi. Potrzebuje kogoś kto pomoże mi ogarnać to wszystko co znalazłem do kupy i wytłumaczy mi jak to wszystko podłączyć. Konkretnie mam zamiar podłączyć to wszystko na raz, zeby nie rozkręcać 10 razy auta.
No więc tak: Moje polo jest wersją 3drzwiową z 97r. Centralny zamek kupiłem na wersje 5 drzwiową zeby podłaczyć jeszcze bagażnik. Wyczytałem na forum, że zasilanie najlepiej podłączyć pod gruby czerwony kabel w wiązce pod kierownicą, a mase w słupek tuż obok skrzynki bezpieczników. Jeśli chodzi o kierunki to tu natrafiłem na problem w postaci tego, ze z mojej centralki wychodzi tylko jeden kabelek na kierunki. Poczytałem, ze w takim wypadku trzeba zastosować diody prostownicze, żeby przy skręcaniu kiedy wrzucam kierunek nie włączały się awaryjne. Natomiast W instrukcji centralnego pisało, że w przypadku jednego kabla wychodzącego z centralki można się podłączyć pod (i tu cytuję) "jeden z przewodów świateł awaryjnych". Wszytsko fajnie, ale z przycisku świateł awaryjnych wychodzi z 7 kabli więc w który miałbym się wpiąc? Czy lepiej zastosować te diody?
Co do lusterek: wszystkie które mam na oku mają gotową krótką wiązke (od lusterka do drzwi) zakończoną wtyczką. Teraz pytanie jak stworzyć reszte wiązki czyli od drzwi do odpowiednich kabli i konsoli sterującej lusterkami? I czy moge podłączyć się pod ogrzewanie tylnej szyby?
Odnośnie elekrtycznych szyb to zamierzam zakupić uniwersalny mechanizm no chyba, że wyciągne na szrocie oryginalny jak trafie. I tu też potrzebuje pomocy ogoś kto zna się na elektryce.
Reasumując potrzebuje cierpliwego przewodnika, który zna się na elektryce samochodowe, poprowadzi mnie przez całą tą plątanine kabli i wyjaśni co kupić, co zlutować, co z czym podłączyć, zeby wszystko działało i nikogo nie zabiło w trakcie użytkowania;)
Wybawicielowi stawiam czteropak!
No więc tak: Moje polo jest wersją 3drzwiową z 97r. Centralny zamek kupiłem na wersje 5 drzwiową zeby podłaczyć jeszcze bagażnik. Wyczytałem na forum, że zasilanie najlepiej podłączyć pod gruby czerwony kabel w wiązce pod kierownicą, a mase w słupek tuż obok skrzynki bezpieczników. Jeśli chodzi o kierunki to tu natrafiłem na problem w postaci tego, ze z mojej centralki wychodzi tylko jeden kabelek na kierunki. Poczytałem, ze w takim wypadku trzeba zastosować diody prostownicze, żeby przy skręcaniu kiedy wrzucam kierunek nie włączały się awaryjne. Natomiast W instrukcji centralnego pisało, że w przypadku jednego kabla wychodzącego z centralki można się podłączyć pod (i tu cytuję) "jeden z przewodów świateł awaryjnych". Wszytsko fajnie, ale z przycisku świateł awaryjnych wychodzi z 7 kabli więc w który miałbym się wpiąc? Czy lepiej zastosować te diody?
Co do lusterek: wszystkie które mam na oku mają gotową krótką wiązke (od lusterka do drzwi) zakończoną wtyczką. Teraz pytanie jak stworzyć reszte wiązki czyli od drzwi do odpowiednich kabli i konsoli sterującej lusterkami? I czy moge podłączyć się pod ogrzewanie tylnej szyby?
Odnośnie elekrtycznych szyb to zamierzam zakupić uniwersalny mechanizm no chyba, że wyciągne na szrocie oryginalny jak trafie. I tu też potrzebuje pomocy ogoś kto zna się na elektryce.
Reasumując potrzebuje cierpliwego przewodnika, który zna się na elektryce samochodowe, poprowadzi mnie przez całą tą plątanine kabli i wyjaśni co kupić, co zlutować, co z czym podłączyć, zeby wszystko działało i nikogo nie zabiło w trakcie użytkowania;)
Wybawicielowi stawiam czteropak!