Strona 1 z 1

kto pomoże w podłączeniu elektryki zamka, szyb i lusterek?

: 07 sie 2011, 13:19
autor: carolus111
Z racji tego, że moja 6n wyjechała z fabryki ubogo wyposażona to nosze się z zamiarem zamontowania w niej centralnego zamka, elektrycznych lusterek i elektrycznych szyb. Zdaję sobie sprawe, ze temat lusterek szyb i centralnego był wałkowany milion raz. Szukałem, pogrzebałem po forum, znalazłem co nie co, ale nie trafiłem odpowiedniego wątku, zeby się podpiąc, a jak się już podpiąłem pod jakiś to mój post pozostawał bez odpowiedzi. Potrzebuje kogoś kto pomoże mi ogarnać to wszystko co znalazłem do kupy i wytłumaczy mi jak to wszystko podłączyć. Konkretnie mam zamiar podłączyć to wszystko na raz, zeby nie rozkręcać 10 razy auta.

No więc tak: Moje polo jest wersją 3drzwiową z 97r. Centralny zamek kupiłem na wersje 5 drzwiową zeby podłaczyć jeszcze bagażnik. Wyczytałem na forum, że zasilanie najlepiej podłączyć pod gruby czerwony kabel w wiązce pod kierownicą, a mase w słupek tuż obok skrzynki bezpieczników. Jeśli chodzi o kierunki to tu natrafiłem na problem w postaci tego, ze z mojej centralki wychodzi tylko jeden kabelek na kierunki. Poczytałem, ze w takim wypadku trzeba zastosować diody prostownicze, żeby przy skręcaniu kiedy wrzucam kierunek nie włączały się awaryjne. Natomiast W instrukcji centralnego pisało, że w przypadku jednego kabla wychodzącego z centralki można się podłączyć pod (i tu cytuję) "jeden z przewodów świateł awaryjnych". Wszytsko fajnie, ale z przycisku świateł awaryjnych wychodzi z 7 kabli więc w który miałbym się wpiąc? Czy lepiej zastosować te diody?

Co do lusterek: wszystkie które mam na oku mają gotową krótką wiązke (od lusterka do drzwi) zakończoną wtyczką. Teraz pytanie jak stworzyć reszte wiązki czyli od drzwi do odpowiednich kabli i konsoli sterującej lusterkami? I czy moge podłączyć się pod ogrzewanie tylnej szyby?

Odnośnie elekrtycznych szyb to zamierzam zakupić uniwersalny mechanizm no chyba, że wyciągne na szrocie oryginalny jak trafie. I tu też potrzebuje pomocy ogoś kto zna się na elektryce.

Reasumując potrzebuje cierpliwego przewodnika, który zna się na elektryce samochodowe, poprowadzi mnie przez całą tą plątanine kabli i wyjaśni co kupić, co zlutować, co z czym podłączyć, zeby wszystko działało i nikogo nie zabiło w trakcie użytkowania;)

Wybawicielowi stawiam czteropak!

Re: kto pomoże w podłączeniu elektryki zamka, szyb i lusterek?

: 08 sie 2011, 7:59
autor: Michał88
W centralnym kierunki najlepiej podłączyć przez diody prostownicze. Do lusterek będziesz jeszcze potrzebował ori instalacje lub musisz stworzyć ją sam . Odnośnie uniwersalnych szyb to nie kupuj tego badziewia. Jak szyby to tylko ori. Niedługo podrzucę ci parę schematów.

Edit:
centralny viewtopic.php?f=25&t=23372&hilit=zamka
ele lusterka http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=25&t=23659
ele szyby http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... 38#p156138
Wystarczyło poszukać wszystko jest w manualach

Re: kto pomoże w podłączeniu elektryki zamka, szyb i lusterek?

: 08 sie 2011, 12:41
autor: carolus111
mówisz, że te uniwesalne zestawy sprzedawane na allego są badziewne? Jezdziłem po szrotach, ale nigdzie nie mają ani wiązek do lusterek, ani mechnizmów szyb

Re: kto pomoże w podłączeniu elektryki zamka, szyb i lusterek?

: 09 sie 2011, 17:44
autor: kolek_blade
Na alledrogo jest pełno mechanizmów opuszczania szyb w bardzo dobrych cenach - zależy czy masz Polo w wersji 3d czy 5d. Możesz rozejrzeć się za mechanizmami z SEAT'a IBIZY jeśli masz wersję 3d bo z tego co mi wiadomo to w wersji 5d są inne mechanizmy (takie jak w POLO CLASSIC - ale głowy nie daję). Ja trafiłem za 170zl oba mechanizmy z wiązkami drzwiowymi i wysyłką do swojego Classic'a (mechanizmy z SEAT'a CORDOBY).
Co do manuala el. szyb - radze najpierw przygotować sobie panel sterujący z przewodami - podaje przykład jak u mnie to wyszło (wczoraj skończyłem - działa jak ta lala :grin: ):
2x 2,5m niebieski + 2x2,5m zółty - od sterowania do mechanizmów i to z duuuuużym zapasem
i krótkie odcinki czerwonego do podpięcia zasilania i oświetlenia (oświetlenie wziąłem z zapalniczki a napięcie po zapłonie od ogrzewania szyby na bezpieczniku 20A) oraz czarnego do masy (też z zapalniczki).
Podpięcie pod ogrzewanie szyby ma taki mankament, że po wyłączeniu zapłonu nie można ruszyć szyb. Nie wiem jak jest z zasilaniem zapalniczki - czy tam jest cały czas napięcie czy jest odłączane po jakimś czasie - tu pytanie do bardziej poinformowanych. Radze po zdjęciu boczku drzwi a przed wyjęciem szyby poprowadzić kable no i wcześniej sprawdzić mechanizmy i sterowanie w domu - żeby się nie okazało po zamontowaniu, że coś nie działa. Do wpięcie się w instalację autka polecam złączki wampirki - nie trzeba nic lutować i ściągać izolacji tylko wcisnąć kawałek blaszki w dwa przewody i zacisnąć zacisk.
A no i radzę się zaopatrzyć chociażby w probówkę samochodową - przydatne narzędzie zastępujące miernik.