[6n2] kontrolka epc

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
peres
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 31 mar 2011, 10:12
Lokalizacja: redditch / bedzin

[6n2] kontrolka epc

Post autor: peres »

Witam, niedawno był wymieniany czujnik położenia walu korbowego razem z obudowa simeringu (urwane mocowanie) mechanik skasował błąd i nie było żadnych więcej, po przejechaniu ok 100m od niego wywaliła mi kontrolka EPC, wiec wróciłem ze coś jest nie tak (wcześniej się nie paliła tyko check ) a on ze nie ma żadnego błędu itp, silnik ciężko palił wieczorem i rano wiec jeździłem do 'mechanika' podpinał kompa do diagnostyki silnika i nic nie pokazywał, dalej to samo, postanowiłem sam się za to zabrać i pojechałem do kumpla który podłączył vaga i wywalilo :
VCDS Version: Release 908.0
Data version: 20090911

Friday,05,August,2011,21:47:05:13314

Chassis Type: 6N - VW Polo
Scan: 01 02 03 08 15 17 19 25 41 45 46 55 56

VIN: XXXXXXXXXXXXXXXXX Mileage: 150640km/93603miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 030-906-032-AUD.lbl
Part No: 030 906 032 AP
Component: ME7.5.10 3245
Coding: 00031
Shop #: WSC 00788

3 Faults Found:
16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal
P0321 - 35-10 - - - Intermittent
16726 - Camshaft Position Sensor (G40): Signal too Low
P0342 - 35-00 - -
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 6X0-907-379.lbl
Part No: 6X0 907 379 B
Component: ABS 30 IE CAN V004
Coding: 05603
Shop #: WSC 00788

1 Fault Found:
00287 - ABS Wheel Speed Sensor; Rear Right (G44)
35-10 - - - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------

End ---------------------------------------------------------------------
pa skasowaniu zostały tylko abs, czujnik położenia walka rozrządu i chyba low voltage (nie jestem pewny, jutro jadę jeszcze raz na diagnostykę)

jak rozumiem trzeba będzie wymienić tylko ten czujnik walka rozrządu i to załatwi ten błąd czy to jakaś większa usterka ?
Ostatnio zmieniony 13 sie 2011, 17:31 przez peres, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

było lupo :)
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

[quote=""peres""]wiec zostalo to wymienione razem z czujnikiem wszystko ok ale po chwili wyskoczyla kontrolka epc[/quote][quote=""peres""]rozumiem ze mam sprawdzic poloczenie z tym czujnikiem a jak bedzie dobre to czujnik do wymiany ? i to zalatwi problem ?[/quote]

chcesz wymieniać znowu ten sam czujnik?? skoro wywala błąd czujnika g28 musisz wymienić czujnik położenia wału korbowego.
p
peres
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 31 mar 2011, 10:12
Lokalizacja: redditch / bedzin

Post autor: peres »

pierwszy post edytowalem zeby łatwiej opisać o co mi chodzi :)


nie, czujnik walu korbowego został wymieniony, teraz wyskakuje czujnik walka rozrządu...
klamry od aku wyczyściłem i posmarowałem smarem miedzianym i pojechałem na test, aku jest dobry i lądowanie tez w 100%
zamówiłem czujnik położenia walka rozrządu i od absu już mam, chciałem wymienić ten od absu ale sruba od czujnika sie nie wykreca ;/ znow jakis fachman robiol ;/.
Obrazek

było lupo :)
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""peres""]chciałem wymienić ten od absu ale sruba od czujnika sie nie wykreca ;/ znow jakis fachman robiol ;/.[/quote]
to wina miejsca w którym jest czujnik. z przodu jest to samo. warunki drogowe się do tego przyczyniają.
p
peres
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 31 mar 2011, 10:12
Lokalizacja: redditch / bedzin

Post autor: peres »

macie jakieś rady jak to wykręcić ?
..............................

dalej jest błąd na czujniku który wymieniłem ;/(g28) wyskakują te błędy co wyżej w rożnej konfiguracij..
juz nie wiem co robić :o ,w poniedziałek będę miał czujnik położenia walka rozrządu - jak na razie pali jak smok (ok10l)
Obrazek

było lupo :)
p
peres
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 31 mar 2011, 10:12
Lokalizacja: redditch / bedzin

Post autor: peres »

obydwa czujniki wymienione są i dalej wywala

16725 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal
P0341 - 35-10 - - - Intermittent
16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal
P0321 - 35-10 - - - Intermittent
17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation
P1340 - 35-00 - -

przestawiony rozrząd o jeden ząbek ?
Obrazek

było lupo :)
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

[quote=""peres""]17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation
P1340 - 35-00 - [/quote]

na to wygląda ,musisz sciagnąć pokrywy i zobaczyć czy sie znaki pokrywaja na kołach od rozrządu, ewentualnie jeśli jest dobrze złożony czujniki wymienione to impulsator, czyli ten bajer ktory podaje sygnał z wałka na czujnik może być zużyty jak np w tym przypadku (pierwszy post na 2 stronie) http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=52693&page=2
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

no jak sie zaczyna od dupy strony to nie dziwota. Nie łątwiej szybciej sprawdzic instalacje jak wymieniac czujniki. Mozna jeszcze zerknac czy odleglosc miedzu czujnikiem a kolem nie jest za duza. Jakoś dziwnym trafem w wiekszosci przypadkow nie jest winna ingdy instalacja ( a ja łatałem juz tyle razy) zawsze czujnik padniety ( a ja mialem kilka porzypadkow ze za duza odleglosc była lub byl opiłkami zawalony) a wy zawsze pierwsze co to czujnik za 200 zl lub wiecej wymieniacie. Sprawdzenie instalacji jak sie ma schemat to mniejwiecej 10 minut a bez schematu gora pol godziny. Tak samo z ABSem. Ten to juz naprawialem w setka razy. W insigni mialem jz dwa przypadki ze zgniła kabloteka i pewnie byscie tez wymieniali czujnik co nie...

Moja rada rób to zgodnie ze sztuką. Sprawdz mierniczkiem przejscia kabli a nawet mozna pomierzyc czasami czujniki i abs i inne czy maja przerwe wenetrzna czy opornosc jest mniejwiecej taka sama na wszystkich czujnikach czy rozna. Mozna vagiem sprawdzic predkosc poszczególnych kół co nam bardzo duzo powie, nakieruje.
L
Lipson
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 67
Rejestracja: 20 lis 2008, 18:18
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Lipson »

Chodzi o to, że sygnał z czujnika położenia wału korbowego nie pasuje komputerowi do sygnału z czujnika położenia wałka rozrządu. (są przesunięte w fazie)
Przyczyny jakie bym obstawiał to albo źle ustawiony rozrząd albo źle zamontowane (w niewłaściwym położeniu) kółko czujnika na wale korbowym lub uszkodzenie tego kółka - ewentualnie czujnik jest zamontowany minimalnie w innym położeniu i wtedy też wywali ten błąd. Jeśli auto w ogóle odpala i rozrząd jest ustawiony poprawnie to jedyne to co będzie Ci się palił CHECK - na nic innego to nie wpłynie.

Ale jeśli był wymieniany simering to wg mnie na 99% kwestia leży w niedokładnym zamontowaniu koła czujnika na wale korbowym - trzeba ustawić dziurkę idealnie na ten znak gdzieś około godziny 5 bo malutkie przesunięcie i potem potem są takie kwiatki..
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

wesol jeśli instalacja była by niedrożna to raczej inne by były błędy, jeśli nie było by żadnego kontaktu z czujnikiem.Wg. mnie powinien sprawdzić to co napisał Lipson czyli rozrząd, potem sprawdzić kółka czujnika na wałku rozrzadu bo prostsza robota i wg mnie bardziej narażone jest na zabrudzenie to kólko niż to na wale moczące się w oleju cały czas.
p
peres
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 31 mar 2011, 10:12
Lokalizacja: redditch / bedzin

Post autor: peres »

odstawiłem samochód do kolesia który to robił, stwierdził ze chyba źle ustawił zębatkę przy wymianie obudowy simeringu... zobaczymy jutro jak go odbiore
Obrazek

było lupo :)
L
Lipson
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 67
Rejestracja: 20 lis 2008, 18:18
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Lipson »

[quote=""peres""]odstawiłem samochód do kolesia który to robił, stwierdził ze chyba źle ustawił zębatkę przy wymianie obudowy simeringu... zobaczymy jutro jak go odbiore[/quote]
no czyli tak jak myślałem :) teraz znowu wyjmować silnik, ściągać skrzynię, sprzęgło, koło zamachowe.. no niestety na szczegóły trzeba zwracać uwagę bo potem się robi 2x więcej roboty..
p
peres
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 31 mar 2011, 10:12
Lokalizacja: redditch / bedzin

Post autor: peres »

silnika to może nie trzeba wyjmować ale skrzynie trzeba zrzucić :)
Ostatnio zmieniony 13 sie 2011, 17:34 przez peres, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

było lupo :)
p
peres
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 31 mar 2011, 10:12
Lokalizacja: redditch / bedzin

Post autor: peres »

Ale jeśli był wymieniany simering to wg mnie na 99% kwestia leży w niedokładnym zamontowaniu koła czujnika na wale korbowym - trzeba ustawić dziurkę idealnie na ten znak gdzieś około godziny 5 bo malutkie przesunięcie i potem potem są takie kwiatki..
jak rozumiem to ma byc ustawione tak :

Obrazek

Obrazek
??
Obrazek

było lupo :)
p
peres
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 31 mar 2011, 10:12
Lokalizacja: redditch / bedzin

Post autor: peres »

Mam juz dosc ;/ 3 razy zrzucana skrzynia ustawione podobno ok i dalej swieci
Obrazek

było lupo :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”