Strona 1 z 1
Zmiany na zbiorniku wyrównawczym płynu chłodz.
: 01 sie 2011, 22:15
autor: Ludevic
Witam.
9 miesięcy temu został wymieniony silnik w Polo 1,0
Ostatnio okazało się że zbiornik wyrównawczy od środka tak zbrązowiał, że nie widać normalnie poziomu płynu.
Do tego według mnie samochód więcej pali oraz jadąc pod stromą górę i przy końcu podjazdu czuć jakby lekki zapach spalenizny.
Wszystkie kontrolki zawsze ok.
O czym może to wszystko razem świadczyć.
Nowy silnik, okiem mechanika, był w bardzo dobrym stanie.
Dzięki za wszelkie sugestie.
Re: Zmiany na zbiorniku wyrównawczym płynu chłodz.
: 02 sie 2011, 8:51
autor: bleah
[quote="Ludevic"]Ostatnio okazało się że zbiornik wyrównawczy od środka tak zbrązowiał, że nie widać normalnie poziomu płynu.[/quote]
Jeśli zbiornik płynu "zbrązowiał" to zobacz jakiego koloru masz płyn, prawdopodobnie olej przedostaje się do płynu chłodzącego.lepiej żeby to nie była uszczelka pod głowicą ...
Re: Zmiany na zbiorniku wyrównawczym płynu chłodz.
: 02 sie 2011, 8:53
autor: paffcio
bleah
dobrze gada

powąchaj płyn, sprawdz poziom oleju...
Re: Zmiany na zbiorniku wyrównawczym płynu chłodz.
: 02 sie 2011, 16:07
autor: adam
A z tym stromym podjazdem to nie chcę być tym złym, ale po opisie wskazuje na ślizgające się sprzęgło.
Re: Zmiany na zbiorniku wyrównawczym płynu chłodz.
: 03 sie 2011, 9:30
autor: Ludevic
Oleju nie brakuje, a jest go nawet trochę więcej na miarce.
Co do zapachu płynu, to bardzo nieprzyjemnie pachnie, powiedzmy "kwasem zajeżdża".
A gdyby uszczelka to... ? co jeszcze do roboty ?
Re: Zmiany na zbiorniku wyrównawczym płynu chłodz.
: 03 sie 2011, 18:24
autor: Ludevic
Oleju nie brakuje, a jest go nawet trochę więcej na miarce.
Co do zapachu płynu, to bardzo nieprzyjemnie pachnie, powiedzmy "kwasem zajeżdża".
A gdyby uszczelka to... ? co jeszcze do roboty ?
Re: Zmiany na zbiorniku wyrównawczym płynu chłodz.
: 04 sie 2011, 12:50
autor: jhosef
[quote="adam"]A z tym stromym podjazdem to nie chcę być tym złym, ale po opisie wskazuje na ślizgające się sprzęgło.[/quote]
Zgadzam sie z powyższym.
Co do koloru w zbiorniczku: to jest tłuste zabarwienie czy zwykły osad. Nie masz plam oleju w płynie chłodniczym?
Re: Zmiany na zbiorniku wyrównawczym płynu chłodz.
: 05 sie 2011, 23:34
autor: bleah
[quote="Ludevic"]o do zapachu płynu, to bardzo nieprzyjemnie pachnie, powiedzmy "kwasem zajeżdża".[/quote]
Jaki ma kolor płyn ? czy jest różowy, zielony ? a może jest brudny, nieprzezroczysty i ma kolor rdzawy ?
Re: Zmiany na zbiorniku wyrównawczym płynu chłodz.
: 10 sie 2011, 12:33
autor: VAGfan
Może nie jest jeszcze najgorzej - opisz dokładnie jakiego koloru jest ten nalot w zbiorniczku wyrównawczym, a także czy widać tłuste plamy osadu.
Opcja łagodna może być taka, że poprzedni właściciel silnika zalewał go wodą i w bloku wytworzyła się rdza. Po zamontowaniu silnika i pewnym okresie eksploatacji osady rdzy zostały wypłukane z silnika i teraz krążą po całym układzie chłodzenia, łącznie ze zbiorniczkiem wyrównawczym.
Re: Zmiany na zbiorniku wyrównawczym płynu chłodz.
: 10 sie 2011, 19:09
autor: MariozoKR
[quote="VAGfan"]Może nie jest jeszcze najgorzej - opisz dokładnie jakiego koloru jest ten nalot w zbiorniczku wyrównawczym, a także czy widać tłuste plamy osadu.
Opcja łagodna może być taka, że poprzedni właściciel silnika zalewał go wodą i w bloku wytworzyła się rdza. Po zamontowaniu silnika i pewnym okresie eksploatacji osady rdzy zostały wypłukane z silnika i teraz krążą po całym układzie chłodzenia, łącznie ze zbiorniczkiem wyrównawczym.[/quote]
Mi się też tak wydaje. Ten silnik mógł troszkę leżeć bez płynów chłodzących w układzie i przez to zaszedł od środka rdzą i osadem który teraz pływa w obiegu. naciągnij troszkę płynu do strzykawki z zbiorniczka i zobacz czy jest on klarowny czy przeciwnie pływają w nim jakieś śmieci pyłki. A jak jest brudny można by go było wymienić na nowy