Strona 1 z 1
Kontrolka oleju
: 25 lip 2011, 22:55
autor: alibador
Witam serdecznie
Posiadam polo 3 1.4 z 1996 r. 6n.
Zostawiłem znajomemu auto na pół roku, ponieważ musiałem wyjechać za granicę .
Wróciłem niedawno i powiedział mi znajomy że zepsuła się czujka ciśnienia oleju , nie świeciła gdy nie było oleju.
Dolał ten sam olej, ponieważ mu zostawiłem i zakupił czujkę+wymienił.
jednakże czujka nie zgasła pomimo wyrównania oleju.
Dzisiaj osobiście wymieniłem filtr oleju(zalałem) i cały olej.
Zaczęło mnie ciekawić czy nie ma ciśnienia ,czy czujka ciśnienia nie ta co trzeba i kupił złą,czy jest jakaś inna jeszcze czujka ?
nie mam jak sprawdzić ciśnienia, jedynie podjechać do mechanika , jednak że pytanie do was
Czy jest jeszcze inny czujnik , czy mógł zakupić złą czujkę ciśnienia ? czy pomimo dobrego poziomu oleju itp co jeszcze może być zepsute ?
Re: Lampka oleju .
: 25 lip 2011, 23:16
autor: czaja
Jeżeli świeci się kotrolka to i w komputerze zapisał sie jakiś błąd. I to by trochę nam powiedziało co się dzieje. A czy kupił kolega dobry czujnik? To już musisz napisac jaki ma kolor ten który jest zamontowany.
Re: Lampka oleju .
: 26 lip 2011, 10:08
autor: jhosef
Na jaki kolor pali się lampka oleju?
Jeśli na czerwono to nie ma ciśnienia. I żadne kasowanie błędu tu nie pomoże. Czujniki ciśnienia oleju są podłączone bezpośrednio do licznika i komputer nie ma nic do tego. I to niezależnie czy to jest polo z 80 roku czy z 2005.
Nie każdy VW ma czujnik poziomu oleju. Zazwyczaj mają go diesle.
Czujników ciśnienia oleju jest dwa. Niskiego ciśnienia i wysokiego.
Zmierz ciśnienie oleju zamiast wymieniać czujniki. Szkoda nawet tych 20 zł. A wina zazwyczaj nie jest po stronie czujnika...
Re: Lampka oleju .
: 26 lip 2011, 17:51
autor: ttbb55
[quote="jhosef"]Na jaki kolor pali się lampka oleju?[/quote]
pewnie zielonego ??
alibador co do twojego problemu to że czujnik jest kupiony tego samego koloru nie znaczy ze musi być on dobry ... spotkałem się już z takim przypadkiem że nowy czujnik montujemy a kontrolka oleju się pali ... ponieważ jest odwrotny czujnik czyli kontrolka się pali, natomiast gdy zniknie ciśnienie kontrolka gaśnie najlepiej jest sprawdzić czujnik ... bierzesz diodę i dotykasz 1 końcem diody do minusa w aku a 2 końcem to wsuwki czujnika a samym czujnikiem do + i sprawdzasz czy dioda się zapali
P.S.
zapomniałem dodać przeczyść odme

Re: Lampka oleju .
: 26 lip 2011, 18:43
autor: jhosef
ttbb55 pisze:jhosef pisze:Na jaki kolor pali się lampka oleju?
pewnie zielonego ??
Czerwono brak ciśnienia, zółty - niski poziom oleju. Ale jak pisałem nie każdy VW ma czujnik poziomu oleju. Obstawiam, że go nie ma.
bierzesz diodę i dotykasz 1 końcem diody do minusa w aku a 2 końcem to wsuwki czujnika a samym czujnikiem do + i sprawdzasz czy dioda się zapali
To jest ciekawa teoria bo czujniki niskiego i wysokiego ciśnienia się różnią. Jeden jest zwierny z masą przy właściwym ciśnieniu, drugi rozwierny z masą.
Re: Lampka oleju .
: 26 lip 2011, 19:47
autor: ttbb55
jhosef pisze:ttbb55 pisze:
pewnie zielonego ??
Czerwono brak ciśnienia, zółty - niski poziom oleju. Ale jak pisałem nie każdy VW ma czujnik poziomu oleju. Obstawiam, że go nie ma.
bierzesz diodę i dotykasz 1 końcem diody do minusa w aku a 2 końcem to wsuwki czujnika a samym czujnikiem do + i sprawdzasz czy dioda się zapali
To jest ciekawa teoria bo czujniki niskiego i wysokiego ciśnienia się różnią. Jeden jest zwierny z masą przy właściwym ciśnieniu, drugi rozwierny z masą.
kolega napisał że silnik 1.4 wiec obstawiam że to benzyna powiedz mi gdzie tam masz te kontrolki kolorowe od oleju jest tylko 1 !!
2 sprawa opisał jak sprawdzić czujnik pisze że mu się ciągle pali więc mógł kupić czujnik z odwrotnym działaniem ...
Re: Kontrolka oleju
: 26 lip 2011, 20:44
autor: jhosef
Nawet jak jest kontrola poziomu to jest pod jedną kontrolną o różnym kolorze. Ale to nie jest ważne. Najpierw mierzy sie ciśnienie w takim przypadku, dopiero później można się czujnikami bawić jak się wie, że silnik ma ciśnienie ma magistrali olejowej. A zazwyczaj pierwsze co ludzie robią/polecają to zmienić czujniki. Ciekawe jak często psują się te czujniki.
Zmierz ciśnienie u mechanika i podaj wartości przy obrotach jałowych i podwyższonych do 2000-2500.
Jakie masz w tej chwili kolory czujników?
Czujnik niskiego ciśnienia powinien być zwarty - zamknięty - przy wyłączonym silniku i powinien się otworzyć po uruchomieniu silnika
Czujnik wysokiego powinien być rozwarty - rozłączony - przy wyłączonym silniku i powinien sie zamknąć przy ok 2000obr/min
Oczywiście pod warunkiem, ze silnik ma ciśnienie
Re: Kontrolka oleju
: 05 sie 2011, 21:18
autor: adamekp
Jakiś czas temu miałem problem z kontrolką i począwszy od ciśnienia oleju kończąc na czujnikach wszystko było ok. Problemem okazała się zła masa. Sprawdź czy przewód masowy jest dobrze dokręcony do bloku silnika. U mnie było tak że problem pojawił się zaraz po wymianie sprzęgła i mechanik przez nieuwagę załapał tylko a nie dokręcił.
Pozdrawiam