Blaupunkt SD27 - podłaczenie

Forum dyskusyjne o nagłaśnianiu naszych pociech.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
xm55
Początkujący
Początkujący
Posty: 107
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:02
Lokalizacja: LU *****
Kontakt:

Blaupunkt SD27 - podłaczenie

Post autor: xm55 »

Witam.

Sprawa wygląda tak: zamontowałem do samochodu radyjko SD27 i wszystko niby jest ok, ale..

Otóż po odłączeniu zapłonu, czyli wyjęciu kluczyka ze stacyjki radio się wyłącza i nie ma możliwości jego uruchomienia. Drugie, to, to, że zegar nie trzyma pamięci i za każdym razem jest godzina "00:00". Po za tymi faktami wszystko jest ok, stacje i ustawienia trzyma w pamięci, ale fakt jest taki, że pamięta te rzeczy nawet po odłączeniu z zasilnia.

W instrukcji podają, że radio ma się wyłączyć po wyłączeniu zapłonu, i z powrotem włączyć po włączeniu zapłonu, a gdy kluczyka nie ma w stacyjce powinno się dać uruchomić odbiornik (nawet o zegarku nie wspominam).
I tak rzeczywiście jest, znajomy także ma ten sam model radia w lanosie i u niego wszystko działa jak powinno.

Niby można podtrzymanie pamięci podłączyć na stałe do żywego plusa, ale w tedy odbiornik nie będzie się wyłączał po wyjęciu kluczyków ze stacyjki, na czym głównie mi zależy.

Czy może tak być, że potrzymanie i +12V są zamienione miejscami :?:
Ewentualnie co jest nie tak, czemu nie działa jak należy :?:



może fotki coś pomogą:
Obrazek

Obrazek

Bo podłączenie wygląda troszkę inaczej jak tutaj (kostka ISO):
http://studio24.prv.pl/
Obrazek
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

podtrzymanie do plusa na stałe! od zasilania, włączania i wyłączania po stacyjce jest drugi plus zwany ACC
podtrzymanie jak nazwa wskazuje, tylko zasila pamięć
Awatar użytkownika
xm55
Początkujący
Początkujący
Posty: 107
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:02
Lokalizacja: LU *****
Kontakt:

Post autor: xm55 »

ale w tym radiu nie ma możliwości podłączenia drugiego plusa, a producent podaje, że jest możliwość włączania/wyłączania radia zapłonem

Jeszcze wczoraj sprawdzałem i wychodzi na to, że plus po stacyjce mam na pinie 4, a stałe +12V na pinie 7.
A producent(radia) podaje, że powinno być zupełnie odwrotnie !

Czyli jest zupełnie odwrotnie popodłączane jak w standardzie ISO.
Tutaj: http://elektron.pol.lublin.pl/users/djl ... soshop.htm podają, że na 4 ma być żywy plus, a na 7 podtrzymanie.

Dobrze kombinuje :?: :?: :?:

Może głupie pytanie ale zaryzykuje zadać przed eksperymentem :mrgreen:
Czy jeżeli odłączył bym głośniki (w celu zmniejszenia obciążenia) i zamienił plus z potrzymaniem to czy instalacja i same radio wytrzyma :?:

mmmarcin i chyba właśnie tak zrobię jak mówisz, czyli bez stacyjki, ale fakt jest faktem: problem nawet w teorii nie jest rozwiązany...
Obrazek
Awatar użytkownika
conan
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 259
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:30

Post autor: conan »

No nawet według rysunku widać że na 4 pinie jest stały a na 7 po zapłonie, więc co za problem połączyć pin 7 i 4 pod stałe 12V ? wtedy radio będzie działać bez kluczyka. 1 i 3 pin masz wolny, 5 do anteny elektrycznej lub do wzbudzenia dodatkowe wzmacniacza jeśli masz, 6 pin z tego co widze jest do podłączenia pod światła, czyli radio będzie podświetlone jak włączysz światła bez włączania samego radia no i 8 pipn masa.
A co do wyłączania się radia podczas zapłonu i uruchomienia po to juz troche bardziej skomplikowane i w zasadzie nie potrzebne.
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

Permament plus - pus stały
Ignition - plus po zapłonie

W kostkach iso zdarza się, ze jest to zamienione. Trzeba sprawdzić jak jest w rzeczywistości.

Jak chcesz mieć radio "po kliczyku" to podłączasz jak napisałem, a jak chcesz mieć radio "na stałe" to obydwa kabelki z radia łączysz z plusem na stałe z aku.

Cała filozofia.
Awatar użytkownika
xm55
Początkujący
Początkujący
Posty: 107
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:02
Lokalizacja: LU *****
Kontakt:

Post autor: xm55 »

[quote=""mmmarcin""]Permament plus - pus stały
Ignition - plus po zapłonie[/quote]
Rzecz jak najbardziej oczywista :roll:


[quote=""mmmarcin""]W kostkach iso zdarza się, ze jest to zamienione. Trzeba sprawdzić jak jest w rzeczywistości.[/quote]
I chyba właśnie coś takiego chciałem usłyszeć :!:
Dzięki za tę myśl.

I faktycznie żywy plus z zapłonowym plusikiem jest u mnie zamieniony, a raczej producent radia sobie pozamieniał.
Zaraz po podmieniam kabelki i powinno wszystko działać tak jak ja chce czyli po zapłonie wł/wył :D

Dzięki Panowie za pomoc.

Pozdrawiam.
Obrazek
Awatar użytkownika
xm55
Początkujący
Początkujący
Posty: 107
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:02
Lokalizacja: LU *****
Kontakt:

Post autor: xm55 »

I przy podłączaniu takim jak producent podaje wszystko działa jak należy czyli: bez zapłonu radio się odpala, po wyłączeniu zapłony następuje wyłączeniu, a gdy włączany zapłon to zależy: jeśli radio było wył. za pomocą zapłonu to powrotem się włącza, a jeśli nie to milczy.
I obyło się bez mostkowania podtrzymania ze stałym plusem.

Jak to powiedział mmmarcin:
W kostkach iso zdarza się, ze jest to zamienione. Trzeba sprawdzić jak jest w rzeczywistości.
i ewentualnie pozamieniać piny.

Pozdrawiam.
Obrazek
Awatar użytkownika
Pavulon
Początkujący
Początkujący
Posty: 109
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:50
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Pavulon »

Witajcie. Od wczorajszego poranka, kiedy to wpadł do mnie z wizytą nieproszony gość, któremu ręce uschnąć powinny a kark skręcić się rychło, straszą u mnie takie oto kable. Myślę o podłączeniu radyjka, ale teraz problem w tym, że nie znam się totalnie na elektryce i nie wiem, który kabel za co odpowiada. O ile do schematów złącz można dotrzeć, o tyle nie wiem zupełnie, które kable do których złącz podłączyć. Pomożecie? :blind:

Obrazek


Przeniesiony do Car Audio
czaja454
Obrazek
Polo Steilheck Universal, 1992, 1043 ccm, sppi
Awatar użytkownika
rolek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:22
Lokalizacja: FG & FMI

Post autor: rolek »

Czerwony +
Brązowy -
Reszta to są głośnikowe,
Tzn. zielony z zielono białym itp. musisz dojść który to podłączając do radia i zobaczysz który gra i potem podpiąć pod odpowiedni kanał.
Obrazek
Awatar użytkownika
Pavulon
Początkujący
Początkujący
Posty: 109
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:50
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Pavulon »

Od głośników to ja mam osobne dwie wiązki, których na zdjęciu prawie nie widać (np. ten kawałek fioletowego po prawej). A brązowe mam dwa - jeden cały brązowy, a drugi z czerwonym paskiem. Poza tym mam jeszcze niebieski i szary z tych, co widać... Wiem, że któryś może być jeszcze ewentualnie od stacyjki, ale na nim niespecjalnie mi zależy, bo dotychczas miałem podłączone radio bez jej pośrednictwa. Wiem, że jeden kabelek jest od zasilania (czyli - ?), drugi to masa ( + ?), a jeszcze jakiś na podtrzymanie (pamięć?) podobno jest. I teraz jak tu się połapać, nawet domorosły elektryk nie miałby z tym problemu, ale ja jakoś nigdy się kabelkami nie pasjonowałem :blush2:
Obrazek
Polo Steilheck Universal, 1992, 1043 ccm, sppi
Awatar użytkownika
BALON
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 572
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:49
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: BALON »

[quote=""Pavulon""]drugi z czarnym paskiem[/quote]
abo jo jest ślepy :crazy: albo tam jest brazowy z czerwonym paskiem :?:
to bendzie "+" po włożeniu klucza ;)
[quote=""Pavulon""]szary[/quote]
to jest postój ale nie jestem pewien :eek:
[quote=""Pavulon""]niebieski[/quote]
ten to wogle niewiem :eek:
reszta tak jak wyżej
Ostatnio zmieniony 11 maja 2009, 16:32 przez BALON, łącznie zmieniany 1 raz.
Było 86c coupe 1985r <!-- s]
Awatar użytkownika
rolek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:22
Lokalizacja: FG & FMI

Post autor: rolek »

masa to -
zasilanie to +

W sumie to tylko to jest potrzebne zeby radio sie wlaczylo. Ewentualnie jest jeszcze kebelek ktory trzeba polaczyc z zasilaniem ( u mnie to jest kolor zolty)
Obrazek
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

Ja sam mialem rozgrzebane kable, ale czy bylo w Polowkach cos takiego jak regulacja glosnosci w zaleznosci od predkosci jazdy [kolor niebiesko-bialy]?
automatyczna antena -niebieski kolor
regulacja podswietlenia...
Ostatnio zmieniony 11 maja 2009, 17:06 przez Ralph, łącznie zmieniany 1 raz.
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
Awatar użytkownika
Pavulon
Początkujący
Początkujący
Posty: 109
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:50
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Pavulon »

[quote=""BALON""]to jest postój[/quote]

Sory, że ciągle pytam jak baranisko, ale... co należy rozumieć pod pojęciem "postój" w odniesieniu do kabli? :crazy:
Obrazek
Polo Steilheck Universal, 1992, 1043 ccm, sppi
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

1. co za radyjko chcesz tam wsadzić? na radyjku jest rozpiska podłączenia? z radyjka wychodzą kable czy sama wtyczka żeńska?
2. ile głośników masz?
3. masz miernik?
jak podasz te dane to pomogę z tym
ODPOWIEDZ

Wróć do „Car audio”