Strona 1 z 1

[9n] Kontrolka w polo :)

: 21 lip 2011, 21:57
autor: wydma8
Witam serdecznie.

Jestem tu nowy więc się przywitam:)

Moja kobieta jeździ polo 9n tdi 1,9, za dużo o tym aucie nie wiem bo sam śmigam japońcem:)

Parę dni temu zaświeciła się kobiecie kontrolka, żółte kółko w nawiasie między zegarami...

..trochę poczytałem i dowiedziałem się że to chyba klocki...chyba proszę Was znawców o potwierdzenie mojej diagnozy.

Kolejne pytanie brzmi jakie klocki mam kupić, dziś dzwoniłem do sklepu i powiedziano mi że są trzy rodzaje klocków do tego auta, ja myślę że są jedne ale sprzedawca średnio pewnie zna te autko, więc pytanie drugie jakie klocki mam kupić.

Ostatnie pytanie czy wymiana klocków to wielka filozofia, z fotorelacji którą znalazłem na pierwszy rzut oka to pikuś:)

Bardzo dziękuje i przepraszam za laickie pytania, ale dopiero wchodzę w świat vw:)

Pozdrawiam serdecznie!

Re: Kontrolka w polo 9n:)

: 29 lip 2011, 0:24
autor: Mati_9N
To kontrolka od klocków informująca i konieczności ich wymiany :) Klocki na pewno będą musiały być z czujnikiem. Wymiana nie jest skomplikowana. Aby zdjąć zacisk musisz odkręcić dwie śruby na imbus 7. następnie wystarczy wyjąć klocki , wcisnąć tłoczek zacisku , dobrze jest przeczyścić miejsca gdzie wkładane są klocki by wchodziły bez większego oporu :)

Re: Kontrolka w polo 9n:)

: 29 lip 2011, 23:41
autor: misiek89
To że zapaliła się kontrolka od zużycia okładzin nie do końca oznacza że trzeba je wymieniać. Radził bym przez zakupem nowych okładzin, sprawdzić wzrokowo czy tak naprawdę one już są do wymiany. Czasami zdarza się że urywa się kabelek który idzie od klocka i wtedy też zapali się kontrolka.

Odpowiadając na Twoje kolejne pytanie :-D Czujnik zużycia okładzin hamulcowych znajduję się w przednim lewym kole. Jak masz z tyłu tarcze, a chyba przy tym silniku masz to z tyłu jest w prawym kole.

Sprzedawca dobrze mówił że są różne klocki bo są różne zaciski w 9n: FS II, FS III i LUCAS.

Jak już stwierdzisz że jednak zużyły się okładziny to wcale nie musisz spieszyć się z ich wymianą. Piszę tak ponieważ z doświadczenia wiem że kontrolka zapala się a tak naprawdę to jeszcze na klocku jest trochę materiału ściernego. Można zrobić sporo km tylko tyle że na blacie świeci się cały czas kontrolka.