Strona 1 z 1
[6n2] problemy z zapalaniem 1,4 tdi
: 14 lip 2011, 10:37
autor: terabit
Witam
Mam Polo 6n2 1,4 tdi.Po nocnym postoju samochód ma problem z zapaleniem, to znaczy pomimo grzania świec, trzeba kręcić rozrusznikiem około 5 sekund.
Wymieniłem:
- akumulator
- wszystkie filtry
- świece żarowe
kowal wymienił:
- uszczelki na pompo wtryskach( mówił że gniazda pompo-wtrysków są owalne i przez to układ może się zapowietrzać), sprzęt kowala to pewnie notebook z kablem z allegro
- przeczyścił i przesmarował rozrusznik
Co robić żeby maszyna zaczeła normalnie palić?! Strach co będzie jak aura zmieni się na -10 stopni celcjusza. Jestem z Wrocławia może polecicie dobrego fachowca(nie kowala!).
Re: problemy z zapalaniem 6n2 1,4 tdi
: 14 lip 2011, 13:16
autor: Jote$
wymieniałeś filtr paliwa?? jaki filrt itd?? sprawdz oringi na zaworku na filtrze paliwa + dodatkowo najlepiej je wymien. Taka przypadłość, że czesto lapie tam powietrze. SPRAWDZ TO! :oki:
Re: problemy z zapalaniem 6n2 1,4 tdi
: 15 lip 2011, 9:29
autor: terabit
Czy moze zapowietrzać się na pompo wtryskach?!
Re: problemy z zapalaniem 6n2 1,4 tdi
: 15 lip 2011, 22:22
autor: Stanley
[quote=""terabit""]kowal wymienił:- uszczelki na pompo wtryskach( mówił że gniazda pompo-wtrysków są owalne i przez to układ może się zapowietrzać), sprzęt kowala to pewnie notebook z kablem z allegro[/quote]Sprzęt twojego kowala nie jest najważniejszy, tutaj liczy się przedewszystkim wiedza kowala. Myślę, że z tymi gniazdami może mieć rację, ąle to trzeba sprawdzić, najlepiej podłączyć manometr do pompy wstępnego tłoczenia (jest tam punkt pomiarowy) i to może dać jakiś obraz co do szczelności oringów w głowicy. podczas rozruchu ciśnienie powinno wynosić min. 1 bar, a na b. jałowym min. 3 bary, przy czym normalne ciśnienie powinno wynosić ok. 7,5 bara. Jeżeli ciśnienie to, zwłaszcza na b. jałowym i podczas rozruchu jest za niskie, może to wskazywać na uszkodzenie pompy wstępnego tłoczenia paliwa lub niszczelność na oringach.
Re: problemy z zapalaniem 6n2 1,4 tdi
: 21 maja 2014, 13:06
autor: terabit
Powodem problemu okazała się pompa wstępnego ciśnienia. Widziałem że odpowiedni mechanik miał ich całą górę. Pompa ciekła, powiedział że to charakterystyczne dla tego silnika. Pompy się nie regeneruje, kupuje się nową. Pompa znajduje się z lewej strony silnika na głowicy. Z tego co pamiętam była to pompa Bosch.
Re: [6n2] problemy z zapalaniem 1,4 tdi
: 02 cze 2014, 17:46
autor: Hiszp4n
Jeżeli chodzi o vacu pompę to są do niej uszczelki do kupienia i jak cieknie to sie wykręca i wymienia, ja w poprzednim polo to robilem i bylo git, w tym mam to samo ale nie mam czasu teraz