Zimmerigi półosi skrzyni biegów

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Zimmerigi półosi skrzyni biegów

Post autor: lukas2305 »

Witam. Czas najwyższy wziąć się za uszczelnienie skrzyni, bo ileż można oleju dolewać :glare:
Wymieniał już ktoś z kolegów te zimmeringi? Najpierw przewertowałem trochę internet, poczytałem o wymianie zimmeringów w skrzyniach w Golfach...mówie ok, dam rade...zamówiłem komplet uszczelek. W między czasie wertowałem Etke i co się okazuje - nie jest tak łatwo jak myślałem, mianowicie: Jak rozepnę wewnętrzny przegub to żeby go wyciągnąć ze skrzyni muszę odkręcić pojedyńczą śrubę na torxa wewnątrz przegubu...ale jak to zrobić skoro przeciw-nakrętka jest wewnątrz satelit mechanizmu różnicowego? Poprawcie mnie jeśli źle to rozkminiłem, bo bazuje wyłącznie na rysunkach z Etki.
Jak w takim razie "wytargać" ten wałek przegubu skoro przy pierwszym odkręceniu wszystko się wewnątrz rozsypie? Chciałbym też uniknąć wyciągania skrzyni stąd moje pytania. Dorzucam screen z Etki:
Obrazek

BTW Sory za "niefachową" terminologię odnośnie elementów skrzyni, ale pierwszy raz coś ze skrzynią będę robił :blush2:
l
leszek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2009, 22:19
Lokalizacja: Krośniewice

Post autor: leszek »

Spoko Laki , to VW a nie posrany fiat .
Nie rozpinaj przegubu tylko odkręć sześć śrub na klucz wielowypust odłącz przegub od zabieraka półoski za pomocą młotka i przecinaka gdy już puści podwieś go sobie co by nie przeszkadzał potem odkręć śrubę na sześciokąt i wyciągnij półośkę ze skrzyni potem simmering i cała filozofia nic tam nie ma prawa się rozlecieć .
Obrazek
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

leszek, dzięki za informację. Jak tylko zimmery dojdą to się za to biorę.
j
jarzabek
Początkujący
Początkujący
Posty: 181
Rejestracja: 26 lut 2011, 15:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: jarzabek »

Dokładnie tak jak kolega mówi, niedawno wymieniałem w swoim polo ;) nie jest to skomplikowane ;)
j
jabbson
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 13 lis 2009, 18:30

Post autor: jabbson »

Pytanie do autora tematu, jak poszła wymiana uszczelnień półosiek ?
Ciekaw jestem czy dało się wykręcić tego imbusa, która siedzu w wałku kołnierzowym (do tego wałka później przykręcone są półosie).
Wydaje mi się ze z rysunku wynika że nakrętki tej śrubki są wewnątrz skrzyni biegów. Ja próbowałem u siebie ją wykręcić i nie dałem rady.
Dzięki
l
leszek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2009, 22:19
Lokalizacja: Krośniewice

Post autor: leszek »

W mojej łupinie już dwa razy zmieniałem i bez przeszkód.
Obrazek
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

jabbson, dało radę bez problemu, ale miałem skrzynie wymontowaną. wystarczyło zablokować flansze przegubu, wsadzić dobry imbus i puściło.
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”