Strona 1 z 2

[6n] Kolektor 4-2-1

: 20 cze 2011, 17:44
autor: przem_polo
Wie ktos moze,czy da sie podpasowac kolektor z 1.6 8v lub 1.4 16v do 1.4 8v?
Cena zachecajace,bo 40zl wzwyz,a nowy ta technix 600wzwyz.

Re: Kolektor 4-2-1

: 20 cze 2011, 20:11
autor: Borek
wszystkie silniki 8v od 1.0-1.6 mają takie same flansze kolektora i okragłe kanały wydechowe, 16v ma jajowate i inne mocowanie. Kolektory Technixa/Racelanda dzielą się tylko na te do 8V albo 16v, nie ma podziału na konkretne pojemności

Re: Kolektor 4-2-1

: 20 cze 2011, 20:16
autor: przem_polo
Wlasnie na twoja wypowiedz liczylem nawet pw poszlo.W 1.6 jest chyba taki 4-2-1?

Re: Kolektor 4-2-1

: 20 cze 2011, 21:02
autor: Michał88
[quote="przem_polo"]Wlasnie na twoja wypowiedz liczylem nawet pw poszlo.W 1.6 jest chyba taki 4-2-1?[/quote]

Tak kolektor jest ala 4-2-1 o taki http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-vw ... 44478.html + potrzebna jest jeszcze 2 rurka od tego kolektora najlepiej do kata.

Re: Kolektor 4-2-1

: 20 cze 2011, 21:07
autor: przem_polo
Podziekowal wszystkim.Tym o to sposobem dostane + 5-10% wiecej do ogolu za jakies 100-150zl.

Re: Kolektor 4-2-1

: 20 cze 2011, 21:26
autor: Michał88
Dla poglądu jak będziesz szukał dwururki to wygląda tak Obrazek

Re: Kolektor 4-2-1

: 06 lis 2011, 12:45
autor: Tomek001
Trafiłem na ten temat, bo zastanawiam się nad ingerencją w wydech/dolot. Założyłeś do siebie 4-2-1? Jeśli tak to jakie efekty?

Re: Kolektor 4-2-1

: 10 lis 2011, 0:10
autor: Lozek
[quote="Tomek001"]Trafiłem na ten temat, bo zastanawiam się nad ingerencją w wydech/dolot. Założyłeś do siebie 4-2-1? Jeśli tak to jakie efekty?[/quote]

odmulenie auta i wzmocnienie dołu i środka (chodzi o partie obrotów)

Re: Kolektor 4-2-1

: 10 lis 2011, 8:44
autor: dumle
a ja zawsze myślałem że poluzowanie wylotu to polepszenie górnych obrotów tam gdzie największe ciśnienie spalin.. ale to brałem na chłopski rozum tylko i własne odczucia :)

Re: Kolektor 4-2-1

: 27 lis 2011, 2:07
autor: lexyy
a co z sonda?w 1.6 jest dalej niz w 1.4???/

Re: [6n] Kolektor 4-2-1

: 12 sty 2012, 18:28
autor: garbatymarcin
Podłączam się pod pytanie. Gdzie umieszczona jest sonda lambda w kolektorze wydechowym 1.6?
W silniku AEX 1.4 8v, sonda jest przed katalizatorem, a ponieważ będę się zabierać za wydech, myślę nad kolektorem 4-2-1 z silnika 1.6, i jak wtedy byłoby z sondą lambda?

I drugie pytanie, da się jakoś wypolerować wnętrze kolektora?

Re: [6n] Kolektor 4-2-1

: 12 sty 2012, 21:50
autor: Borek
W 1.6 też jest przed katalizatorem, tak gdzieś w okolicach stabilizatora. Kilka pierwszych cm sięgniesz, ale ten fabryczny kolektor jest dosyć gładko zrobiony w środku więc polerowanie nie ma raczej sensu

Re: [6n] Kolektor 4-2-1

: 13 sty 2012, 0:26
autor: garbatymarcin
Pytałem się o to polerowanie, bo jak uda mi się dorwać kolektor, to może bym wypolerował środek dla lepszego przepływu, ale tak na dobrą sprawę, to już byłoby sztuką dla sztuki.

Prosiłbym w takim razie o wrzucenie rysunku jak wygląda układ wydechowy, jaki jest w silnikach 1.6, żebym wiedział czego konkretnie szukać :)

Re: [6n] Kolektor 4-2-1

: 13 sty 2012, 9:04
autor: Skfarek
garbatymarcin spójrz kilka postów wyżej ;)

Re: [6n] Kolektor 4-2-1

: 13 sty 2012, 9:22
autor: TOFIK_6n2
4-2-1 najlepsze przyrosty daje w 16 V ogolnie to jest kolektor poprawiajacy moment i dolne i srodkowe partie. w 8V nie odczuwalne w 16V czuc. Na gorne obroty stosuje sie 4-1