Strona 1 z 2
					
				[6n] Kolektor 4-2-1
				: 20 cze 2011, 17:44
				autor: przem_polo
				Wie ktos moze,czy da sie podpasowac kolektor z 1.6 8v lub 1.4 16v do 1.4 8v?
Cena zachecajace,bo 40zl wzwyz,a nowy ta technix 600wzwyz.
			 
			
					
				Re: Kolektor 4-2-1
				: 20 cze 2011, 20:11
				autor: Borek
				wszystkie silniki 8v od 1.0-1.6 mają takie same flansze kolektora i okragłe kanały wydechowe, 16v ma jajowate i inne mocowanie. Kolektory Technixa/Racelanda dzielą się tylko na te do 8V albo 16v, nie ma podziału na konkretne pojemności
			 
			
					
				Re: Kolektor 4-2-1
				: 20 cze 2011, 20:16
				autor: przem_polo
				Wlasnie na twoja wypowiedz liczylem nawet pw poszlo.W 1.6 jest chyba taki 4-2-1?
			 
			
					
				Re: Kolektor 4-2-1
				: 20 cze 2011, 21:02
				autor: Michał88
				[quote="przem_polo"]Wlasnie na twoja wypowiedz liczylem nawet pw poszlo.W 1.6 jest chyba taki 4-2-1?[/quote] 
Tak kolektor jest  ala 4-2-1 o taki 
http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-vw ... 44478.html + potrzebna jest jeszcze 2 rurka od tego kolektora najlepiej do kata.
 
			 
			
					
				Re: Kolektor 4-2-1
				: 20 cze 2011, 21:07
				autor: przem_polo
				Podziekowal wszystkim.Tym o to sposobem dostane + 5-10% wiecej do ogolu za jakies 100-150zl.
			 
			
					
				Re: Kolektor 4-2-1
				: 20 cze 2011, 21:26
				autor: Michał88
				Dla poglądu jak będziesz szukał dwururki to wygląda tak 

 
			 
			
					
				Re: Kolektor 4-2-1
				: 06 lis 2011, 12:45
				autor: Tomek001
				Trafiłem na ten temat, bo zastanawiam się nad ingerencją w wydech/dolot. Założyłeś do siebie 4-2-1? Jeśli tak to jakie efekty?
			 
			
					
				Re: Kolektor 4-2-1
				: 10 lis 2011, 0:10
				autor: Lozek
				[quote="Tomek001"]Trafiłem na ten temat, bo zastanawiam się nad ingerencją w wydech/dolot. Założyłeś do siebie 4-2-1? Jeśli tak to jakie efekty?[/quote]
odmulenie auta i wzmocnienie dołu i środka (chodzi o partie obrotów)
			 
			
					
				Re: Kolektor 4-2-1
				: 10 lis 2011, 8:44
				autor: dumle
				a ja zawsze myślałem że poluzowanie wylotu to polepszenie górnych obrotów tam gdzie największe ciśnienie spalin.. ale to brałem na chłopski rozum tylko i własne odczucia 

 
			 
			
					
				Re: Kolektor 4-2-1
				: 27 lis 2011, 2:07
				autor: lexyy
				a co z sonda?w 1.6 jest dalej niz w 1.4???/
			 
			
					
				Re: [6n] Kolektor 4-2-1
				: 12 sty 2012, 18:28
				autor: garbatymarcin
				Podłączam się pod pytanie. Gdzie umieszczona jest sonda lambda w kolektorze wydechowym 1.6? 
W silniku AEX 1.4 8v, sonda jest przed katalizatorem, a ponieważ będę się zabierać za wydech, myślę nad kolektorem 4-2-1 z silnika 1.6, i jak wtedy byłoby z sondą lambda?
I drugie pytanie, da się jakoś wypolerować wnętrze kolektora?
			 
			
					
				Re: [6n] Kolektor 4-2-1
				: 12 sty 2012, 21:50
				autor: Borek
				W 1.6 też jest przed katalizatorem, tak gdzieś w okolicach stabilizatora. Kilka pierwszych cm sięgniesz, ale ten fabryczny kolektor jest dosyć gładko zrobiony w środku więc polerowanie nie ma raczej sensu
			 
			
					
				Re: [6n] Kolektor 4-2-1
				: 13 sty 2012, 0:26
				autor: garbatymarcin
				Pytałem się o to polerowanie, bo jak uda mi się dorwać kolektor, to może bym wypolerował środek dla lepszego przepływu, ale tak na dobrą sprawę, to już byłoby sztuką dla sztuki.
Prosiłbym w takim razie o wrzucenie rysunku jak wygląda układ wydechowy, jaki jest w silnikach 1.6, żebym wiedział czego konkretnie szukać 

 
			 
			
					
				Re: [6n] Kolektor 4-2-1
				: 13 sty 2012, 9:04
				autor: Skfarek
				garbatymarcin spójrz kilka postów wyżej  

 
			 
			
					
				Re: [6n] Kolektor 4-2-1
				: 13 sty 2012, 9:22
				autor: TOFIK_6n2
				4-2-1 najlepsze przyrosty daje w 16 V ogolnie to jest kolektor poprawiajacy moment i dolne i srodkowe partie. w 8V nie odczuwalne w 16V czuc. Na gorne obroty stosuje sie 4-1