Witam, problem jak w temacie. Mniej więcej raz na 2 lub 3 uruchomienia z silnika słychać głośny pisk tuż po zapłonie silnika. Raz jest dłuższy raz jest krótszy. Nie ma znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny, czy odpalam go na sprzęgle czy bez. Wszystkie kontrolki ok. Pierwsza diagnoza to był pasek alternatora, został wymieniony, problem pozostał.
Słyszałem o dwóch możliwych opcjach:
1) rolki przy pasku alternatora są skrzywione
2) tego nie będę umiał dokładnie wytłumaczyć ale się postaram: po uruchomieniu silnika cofa się jakaś zębatka, ale za wolno, przez co przez chwile kręcąc się trze o drugą zębatkę z której miała sie wysunąć <- dźwięk tego pisku przypomina właśnie taką sytuacje
Proszę o pomoc, ewentualne sugestie i koszty jakie będę musiał ponieść. Postaram się odpowiedzieć na pytania, ale nie jestem mechanikiem samochodowym, w kwestii samochodów wręcz laikiem.
Jest parę możliwości
-pasek rozrządu
- pasek klinowy
- rolki (wszystkie) musiał byś autko rozebrać i pokręcić rolką i zobaczyć która jest zepsuta.
- rolka(sprzęgiełko) w alternatorze
Seat Ibiza 1.4 60KM 97r.
Opel Corsa 1.2 75KM 01r.
Peugeot 206 1.4 HDI 70KM 02r.
VW Golf 1.6 101KM 97r.
Fiat Punto 1.2 60KM 02r.
VW Polo 1.9D 64KM 97r.
ja stawiam na pasek klinowy a powiedz jak dodasz gazu to znika piszczenie znika prawda i potem jak zleci na obroty to juz nei piszczy jesli tak to masz to co ja pasek klinowy
jeśli napinacz pracuj góra , dół , to sprzęgło jednokierunkowe . można to sprawdzić zdjąć pasek , obrócić koło na altki i przytrzymać , jeśli altek się obraca dalej[ zależy jak mocno obrócisz kołem zawsze altek trochę się obróci -jakby się ślizgał] a koło stoi to ok. w przeciwnym wypadku sprzęgło do wymiany czyli całe koło altka . możesz też sprawdzić resztę kół pod względem luzów jak pasek zdjęty.
Ten odgłos brzmi tak jak to ?? http://www.youtube.com/watch?v=DgwZR9D0 ... rofilepage