Wzrost spalania, dławienie: VW Polo 6N, '95, ADX
: 16 lis 2008, 22:03
Witam szanownych Forumowiczów.
Jakiś czas temu pojawił się następujący objaw: lekkie przydławienie w okolicach 2000-2300 obr/min. Po przejściu przez ten zakres problem znika. Przy pełnym wciśnięciu pedału przyspieszenia objaw nie występuje lub jest niewyczuwalny (ze względu na szybkie przejście przez felerny zakres).
Autem dojeżdżam do pracy około 30 km w jedną stronę (10km miasto + 20km trasa).
Wymieniłem:
+ świece
+ kable WN
+ palec
+ kopułkę
+ filtr powietrza (przez jeden dzień jakby objaw zmalał)
Sprawdzono na rozgrzanym silniku, na postoju i podczas jazdy:
+ obroty biegu jałowego - 850 obr/min (oczywiście na postoju)
+ czujniki temperatury cieczy (93 st C) i powietrza zasysanego (38 st C)
+ sondę lambda - napięcia:
- oscylacje (0,4-0,7 V) około 3-4 razy na sekundę na biegu jałowym i przy równej jeździe
- przyspieszanie przy pełnym otwarciu przepustnicy ~0,9V
- hamowanie silnikiem 0V
- dojście do obrotów biegu jałowego "od góry" początek oscylacji na poziomie 1500 obr/min
+ sondę lambda - współczynnik lambda
- widoczna regulacja składu mieszanki do wartości wsp. lambda=1
Dodatkowo, kilka tankowań wstecz, zauważyłem wzrost zużycia paliwa o około 1,8 l/100 km.
Wzrost zużycia nie pojawił się po wymianie czegokolwiek z powyższych.
Przebieg: 230kkm.
Powiem szczerze, że zabrakło mi już pomysłów i proszę kolegów o pomoc.
Pozdrawiam.
Jakiś czas temu pojawił się następujący objaw: lekkie przydławienie w okolicach 2000-2300 obr/min. Po przejściu przez ten zakres problem znika. Przy pełnym wciśnięciu pedału przyspieszenia objaw nie występuje lub jest niewyczuwalny (ze względu na szybkie przejście przez felerny zakres).
Autem dojeżdżam do pracy około 30 km w jedną stronę (10km miasto + 20km trasa).
Wymieniłem:
+ świece
+ kable WN
+ palec
+ kopułkę
+ filtr powietrza (przez jeden dzień jakby objaw zmalał)
Sprawdzono na rozgrzanym silniku, na postoju i podczas jazdy:
+ obroty biegu jałowego - 850 obr/min (oczywiście na postoju)
+ czujniki temperatury cieczy (93 st C) i powietrza zasysanego (38 st C)
+ sondę lambda - napięcia:
- oscylacje (0,4-0,7 V) około 3-4 razy na sekundę na biegu jałowym i przy równej jeździe
- przyspieszanie przy pełnym otwarciu przepustnicy ~0,9V
- hamowanie silnikiem 0V
- dojście do obrotów biegu jałowego "od góry" początek oscylacji na poziomie 1500 obr/min
+ sondę lambda - współczynnik lambda
- widoczna regulacja składu mieszanki do wartości wsp. lambda=1
Dodatkowo, kilka tankowań wstecz, zauważyłem wzrost zużycia paliwa o około 1,8 l/100 km.
Wzrost zużycia nie pojawił się po wymianie czegokolwiek z powyższych.
Przebieg: 230kkm.
Powiem szczerze, że zabrakło mi już pomysłów i proszę kolegów o pomoc.
Pozdrawiam.