Strona 1 z 1

Wzrost spalania, dławienie: VW Polo 6N, '95, ADX

: 16 lis 2008, 22:03
autor: Cooyon
Witam szanownych Forumowiczów.
Jakiś czas temu pojawił się następujący objaw: lekkie przydławienie w okolicach 2000-2300 obr/min. Po przejściu przez ten zakres problem znika. Przy pełnym wciśnięciu pedału przyspieszenia objaw nie występuje lub jest niewyczuwalny (ze względu na szybkie przejście przez felerny zakres).
Autem dojeżdżam do pracy około 30 km w jedną stronę (10km miasto + 20km trasa).
Wymieniłem:
+ świece
+ kable WN
+ palec
+ kopułkę
+ filtr powietrza (przez jeden dzień jakby objaw zmalał)
Sprawdzono na rozgrzanym silniku, na postoju i podczas jazdy:
+ obroty biegu jałowego - 850 obr/min (oczywiście na postoju)
+ czujniki temperatury cieczy (93 st C) i powietrza zasysanego (38 st C)
+ sondę lambda - napięcia:
- oscylacje (0,4-0,7 V) około 3-4 razy na sekundę na biegu jałowym i przy równej jeździe
- przyspieszanie przy pełnym otwarciu przepustnicy ~0,9V
- hamowanie silnikiem 0V
- dojście do obrotów biegu jałowego "od góry" początek oscylacji na poziomie 1500 obr/min
+ sondę lambda - współczynnik lambda
- widoczna regulacja składu mieszanki do wartości wsp. lambda=1
Dodatkowo, kilka tankowań wstecz, zauważyłem wzrost zużycia paliwa o około 1,8 l/100 km.
Wzrost zużycia nie pojawił się po wymianie czegokolwiek z powyższych.
Przebieg: 230kkm.

Powiem szczerze, że zabrakło mi już pomysłów i proszę kolegów o pomoc.

Pozdrawiam.

Re: Wzrost spalania, dławienie: VW Polo 6N, '95, ADX

: 01 kwie 2009, 18:56
autor: kukiz18
sprawdz wyprzedzenie zaplonu, mozliwe ze cos z wtryskiem? nieszczelnosc w dolocie? zatkany katalizator?

Re: Wzrost spalania, dławienie: VW Polo 6N, '95, ADX

: 30 lip 2009, 21:57
autor: Cooyon
Wymiana świec i oto co wyszło:

Obrazek

Jakieś pomysły odnośnie trzeciej świeczki?

Cooyon

Re: Wzrost spalania, dławienie: VW Polo 6N, '95, ADX

: 30 lip 2009, 22:06
autor: Eagle
zacznij od sprawdzenia cylindrow ^^ miałem dokładnie to samo, okazało sie że ze 4 cylindrow chodziły mi 2 :P

Re: Wzrost spalania, dławienie: VW Polo 6N, '95, ADX

: 30 lip 2009, 22:53
autor: Cooyon
Zawory, czy pierścienie?

Re: Wzrost spalania, dławienie: VW Polo 6N, '95, ADX

: 30 lip 2009, 23:46
autor: Eagle
najpierw niech sprawdzi zawory, nastepnie pierscienie, a noz jakis poszedł.

Re: Wzrost spalania, dławienie: VW Polo 6N, '95, ADX

: 31 lip 2009, 9:22
autor: Goozik
[quote="Cooyon"]Jakieś pomysły odnośnie trzeciej świeczki?[/quote]

no ewidentnie zle pali a 3 garze :/
sprawdz cisnienie.
[quote="Eagle"]najpierw niech sprawdzi zawory[/quote]
tyle ze w tym przypadku trzeba głowice zwalac,mysle ze pomiar cisnienia odpowie nam co sie dzieje niedobrego na 3 cylindrze

Re: Wzrost spalania, dławienie: VW Polo 6N, '95, ADX

: 31 lip 2009, 9:50
autor: Cooyon
Po weekendzie podjadę do Kas'a i będziemy walczyć.
Niech ja tylko zweryfikuje moją wiedzę.
Zrobimy dwa pomiary. Suchy i mokry.
Jesli nie będzie poprawy na mokrym to zawór - czyli głowica won.
Jeśli będzie, to pierścienie - czyli tłok w dół przez miskę?

Cooyon.

Re: Wzrost spalania, dławienie: VW Polo 6N, '95, ADX

: 31 lip 2009, 10:54
autor: Goozik
[quote="Cooyon"]Jesli nie będzie poprawy na mokrym to zawór - czyli głowica won.
Jeśli będzie, to pierścienie - czyli tłok w dół przez miskę?[/quote]


:thumbsup:
poradzicie sobie

Re: Wzrost spalania, dławienie: VW Polo 6N, '95, ADX

: 31 lip 2009, 17:42
autor: Dziadek13
Po co głowice zaraz ściągać 1 pomiar ciśnienia jeżeli różne od innych to olej miksol do strzykawki i lejemy do tego cylindra z małym ciśnieniem i pomiar jeżeli nie nastąpiła zmiana w ciśnieniu to oznacza to że zawory do roboty czyli góra a jak nastąpiła zmiana to oznacza że pierścienie czyli dół do roboty bo olej uszczelni dół,ale może być jeszcze przebita uszczelka między cylindrami czyli wkręcamy świece obok tego cylindra i pomiar patrzymy na ciśnienie potem wykręcamy świece z jednej strony i pomiar lub z drugiej strony i pomiar i mamy wszystko jak na dłoni.

Re: Wzrost spalania, dławienie: VW Polo 6N, '95, ADX

: 05 sie 2009, 12:53
autor: Cooyon
Pomiary dokonane.
1. 16bar
2. 16bar
3. 13bar - suchy, 19bar mokry.
4. 16bar

Możliwe, żeby pierścienie na 3 były zapieczone?

Re: Wzrost spalania, dławienie: VW Polo 6N, '95, ADX

: 06 sie 2009, 8:00
autor: Goozik
[quote="Cooyon"]Możliwe, żeby pierścienie na 3 były zapieczone[/quote]

miałem podobnie w saxo
tez na 3 garze nie miał cisnienia i po 2 dniach chyba odpusciły i do dzis jest :thumbsup:
z tym ze auto stało ponad rok bez odpalania

Re: Wzrost spalania, dławienie: VW Polo 6N, '95, ADX

: 06 sie 2009, 8:38
autor: Cooyon
Zauważyłem, że po próbie olejowej jakby się ocknął i jest mniej zamulony.
Przed wymiana oleju zrobię nafto-akcję i zobaczymy.

Re: Wzrost spalania, dławienie: VW Polo 6N, '95, ADX

: 06 sie 2009, 9:13
autor: Goozik
U mnie tez miał 13 a po oleju wzrosło na 19
teraz juz chodzi normalnie i nie kopci

Re: Wzrost spalania, dławienie: VW Polo 6N, '95, ADX

: 24 paź 2009, 22:18
autor: Cooyon
Dzisiaj zakupiłem specyfik Wynn's zapobiegający wyciekom - "Engine Stop Leak".
Koszt około 20PLN. Silnik zrobił się wyraźnie cichszy. Przydławianie jakby ustało - sprawdzę po większym przebiegu.
Czekam jak jeden z forumowiczów zrobi swap'a i biorę od niego ADX'a, więc obecny silnik mogę sobie spokojnie zalewać różnymi wynalazkami. Przynajmniej będziemy wiedzieli czego można oczekiwać po wynalazkach dostępnych na rynku.

Pozdrawiam i życzę poprawnej kompresji :-D